Re: groothandel problematiek ( de andere kant van het verhaa

61
Hallo,

Eindelijk iemand die het zegt; Je moet realistisch zijn!

Wat mij vooral opvalt is dat veel starters leven in een soort droomwereld, waarin ze denken dat alles maar zomaar kan. Bijvoorbeeld wat hier wordt beschreven. Business is handel, geen kleine hobby. Als je het wil maken in deze (digitale)wereld, dan moet je hier ook de moeite voor nemen om het strategisch, maar ook groter aan te pakken.

Ik geef groothandels groot gelijk! Het is vervelend voor de starters, maar jullie moeten ook de marges kunnen halen. Dat niet alleen, maar jullie moeten het juist hebben van grotere bulk verkopen. Dit is iets dat (startende)webwinkels best wel weten. Het is toch algemeen bekend dat je groot inkoopt bij groothandels?
(on a side note; "de term groothandel slaat niet op het grote in- en verkopen. De heer Starreveld, een van de grondleggers van de huidige Administratieve organisatie, stelt dat groothandels een gesloten magazijn beheren, dat niet open is voor het grotere publiek).

Maar het blijft een moeilijk topic. Want ik heb zelf ook diverse webshops gehad. Een in games en een in kleding (zelfgemaakt en eigen opdruk / design e.d.) en het is echt moeilijk, vooral in deze tijd, om geld voor groot inkopen los te krijgen (from scratch/zonder naam of cijfers e.d.) van de bank. Dus je zit vast aan kleinere inkopen. En de Nederlandse groothandels in games vragen echt belachelijke prijzen. De bank zegt makkelijk "je moet meer onderzoek doen", waarmee ze zeggen dat je een andere leverancier moet zoeken om je producten tegen een goedkopere prijs.
http://www.corduroyfinance.com

Accounting, Law, IT and Marketing