Groothandel met eigen webshop onder adviesprijs

1
In mijn zoektocht voor een groothandel ben ik het volgende tegengekomen.
Een groothandel die er zelf een webshop naast heeft en producten aanbied (ver) onder hun eigen voorgestelde verkoopprijs.
Lijkt mij moeilijk te verantwoorden. Mag dit zomaar?

Re: Groothandel die zelf een webshop heeft

2
Yanara schreef: Lijkt mij moeilijk te verantwoorden.
Dat is het zeker. Vraag ze eens waarom ze dat doen?
Mag dit zomaar?
Ja. Er is geen wet die zegt dat een bedrijf geen producten mag verkopen onder de verkoopprijs die zij zelf adviseren.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Groothandel met eigen webshop onder adviesprijs

6
Ik snap dat er niks tegen te doen is.
Na wat onderzoek blijkt het hier toch over twee verschillende bedrijven te gaan. Het scheelt twee letters :roll: sorry.
Ik zie dat de andere groothandel wel een webshop heeft maar alles aanbied tegen reguliere verkoopprijzen.
Het feit dat een groothandel een eigen webshop ernaast heeft vind ik wel een beetje discutabel maar goed, het is nou eenmaal zo.

Re: Groothandel met eigen webshop onder adviesprijs

7
Het lijkt mij best logisch. Shell zoekt olie, pompt het op, raffineert het, en verkoopt het ook aan de eindgebruiker.

Zo zijn er nog tal van bedrijven die groothandel en detailhandel doen. Het kan prima naast elkaar. Vaak zijn de groothandels wat minder goed in de detail handel en als ze er heel goed in zijn, dan stoppen ze de groothandel.