Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
db
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 maart 2010
Locatie: eibergen

Inkoop en risico....

02 maart 2010

Ik heb de knoop doorgehakt...wil het (of moet ik zeggen durf) eindelijk ..een webwinkel beginnen.Kleding zal er verkocht gaan worden...en ik ben al een tijdje vreselijk bezig met het lezen van alle informatie die ik kan vinden.
Maar goed...om een heel lang verhaal wat korter te maken...
Ik heb me voorgenomen om voor de eerste inkoop bij een leverancier 500 euro te gaan besteden...dit omdat ik geen risico wil lopen.
Hoe hebben jullie dat in het begin gedaan?Heb je een bepaald bedrag in je hoofd gehad en vanuit daar gehandeld??
 
Gebruikersavatar
Ugo
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 augustus 2008
Locatie: Roermond
Contacteer:

04 maart 2010

Beste,

van de ene kant is het natuurlijk goed dat je jezelf een doel hebt gesteld wat betreft inkoopbedrag. Aan de andere kant is dit natuurlijk afhankelijk van de inkoopprijzen....wat krijg je voor je geld.

Wat dat betreft zou je wellicht beter kunnen beredeneren wat je nodig hebt om je winkel aantrekkelijk te maken. Dus welke collectie heb ik (minimaal) nodig voor een aantrekkelijke webwinkel.

Bijvoorbeeld:
In de t-shirt categorie: 10 verschillende Dames shirts / 10 verschillende Heren shirts
In de broeken categorie: 12 verschillende Dames broeken / 8 verschillende Heren broeken.

Ga daarna kijken waar je aan inkoop waarde op uit komt en probeer hierin nog wat bij te stellen.
~ Yvo
 
db
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 maart 2010
Locatie: eibergen

05 maart 2010

Dank je voor je tip.!!