Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
gerdagorter
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 juni 2010

Dropshipping de voordelen voor de groothandel

15 juni 2010

Ik lees ontzettend veel over dropshipping en de voordelen ervan voor de webwinkelier.
Maar nu vraag ik mij af waarom een groothandel aan dropshipping zou doen. en wat voor hem de voordelen zijn.
Ik kan mij eigenlijk weinig voorstellen welke voordelen een dropshipping voor een groothandel kan hebben.

Zelf wil ik graag een combinatie gebruiken van eigen voorraad en dropshipping. Maar ik vraag me toch af of je met dropshipping wel leuke produkten kunt krijgen.
 
Gebruikersavatar
Ugo
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 augustus 2008
Locatie: Roermond
Contacteer:

15 juni 2010

Dropshipping zorgt ervoor dat het verkoop kanaal van de groothandel wordt verlengt.

Niet iedere winkelier wil investeren in voorraad, maar wel graag een webwinkel beginnen. De stap om een webwinkel te beginnen kan dus afhangen van de manier van voorraad positionering.

Als groothandel maakt het in principe geen verschil of je nu rechtstreeks aan de klanten van je afnemer levert of aan de afnemer zelf.

Als je daarnaast het online verkoop kanaal voor je resellers goed inricht hoeft het geen extra moeite te kosten voor een groothandel om aan dropshipping te doen.
~ Yvo
 
webwinkelsucces
Berichten: 164
Lid geworden op: 07 juni 2010
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

15 juni 2010

Je moet echt opzoek gaan naar een eigen leverancier. Als je dropshipping-lijsten gaat nalopen dan schiet het niet echt op.

Vraag bijvoorbeeld aan een fysieke winkel of jij een webwinkel mag starten met hun artikelen. Je bent dan veel eerder uniek, hebt betere spullen en de service die je kan verlenen is ook hoger.

Het kost wat meer werk, durf en doorzettingsvermogen maar de kwaliteit van je onderneming zal toenemen.
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html
 
Gebruikersavatar
Ugo
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 augustus 2008
Locatie: Roermond
Contacteer:

15 juni 2010

Je moet echt opzoek gaan naar een eigen leverancier. Als je dropshipping-lijsten gaat nalopen dan schiet het niet echt op.
Wat schiet dan niet op?
Je bent dan veel eerder uniek, hebt betere spullen en de service die je kan verlenen is ook hoger.
Wat zou een product van een bestaande winkel unieker zijn dan producten van een dropship leverancier. En waarom zou een fysieke winkel betere "spullen" hebben dan een dropshipper?
~ Yvo
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
webwinkelsucces
Berichten: 164
Lid geworden op: 07 juni 2010
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

15 juni 2010

Je moet echt opzoek gaan naar een eigen leverancier. Als je dropshipping-lijsten gaat nalopen dan schiet het niet echt op.
Ik bedoel daarmee dat je dan geen unieke webwinkel krijgt. Momenteel zie je veel webwinkels in lingerie en seksartikelen (check de verkoop afdeling van sitedeals of tbforum maar eens). Deze webwinkels hebben allemaal dezelfde leveranciers.

De eerste persoon die met deze leveranciers werkte is nu doodongelukkig. Had hij als eerste een leuke dropshipper gevonden en was hij uniek in de markt, nu is hij één van de honderden.

Een aantal 'slimme' jongens zetten webwinkels op met elke keer dezelfde dropshipper en verkopen dit dan door op een verkoopwebsite.

Als je dus van dropship-lijsten gebruik gaat maken heb je dikke kans dat jou dit ook overkomt en dat je concept vele keren gekopieerd wordt.

Zoek dus naar een unieke partij die kan dropshippen. Wellicht dus niet iemand die dit al veelvuldig doet maar een wat onbekendere partij. Je kunt zelf afspraken met ze maken en kiezen wat het beste is voor hun, jou en de klant.
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html
 
Gebruikersavatar
Ugo
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 augustus 2008
Locatie: Roermond
Contacteer:

15 juni 2010

Gedeeltelijk kan ik me vinden in je standpunten. Als je als (webwinkel) ondernemer niet creatief bent is het moeilijk je te onderscheiden van de massa. Maar geld dit niet in alle branches?

Het gaat hier echter om het standpunt van de dropship groothandel. Deze staat buiten het idee van de webwinkelier. Kijk eens naar bijvoorbeeld otto en wehkamp of bol en amazon. Sterker nog, kijk eens naar electronica en witgoed winkels zoals modern, bobshop, pixmania, alternate, modern en digital street. Allemaal "grote" webwinkeliers met een identiek aanbod. Maar door commercieel slim in te spelen op een aantal zaken toch allemaal succesvol.

Hiermee wil ik aangeven dan een creatieve en innovatieve webwinkelier met dropshipping een uitstekende keuze kan maken. Mits deze zich onderscheid van de "massa".....
~ Yvo
 
gerdagorter
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 juni 2010

15 juni 2010

Dat is natuurlijk helemaal waar.
Zelf geloof ik ook niet zo in die dropship lijsten en daarom ben ik dus al stevig aan het zoeken naar potentiele leveranciers die aansluiten op mijn webwinkel.


Maar het probleem is toch dat het dropshippen voor de groothandel in kwestie veel meer werk is.
Waarom zou een groothandel hieraan mee willen werken.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

10 augustus 2010

Maar het probleem is toch dat het dropshippen voor de groothandel in kwestie veel meer werk is.
Waarom zou een groothandel hieraan mee willen werken.
De meeste groothandels doen het inderdaad niet om die reden. Maar juist om die reden doen sommige groothandels het wel. Zij onderscheiden zich doordat zij "meer willen werken" dan hun concurrenten. Tsja, zelfs sommige groothandels willen werken voor hun geld. ;-)

Los daarvan zijn er ook bijzonder actieve dropshipping bedrijven. Zij kopen voor jou bij een groothandel en regelen alles met die groothandel voor jou. Ze nemen dus ook je groothandelwerkzaamheden over.
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

10 augustus 2010

De eerste persoon die met deze leveranciers werkte is nu doodongelukkig. Had hij als eerste een leuke dropshipper gevonden en was hij uniek in de markt, nu is hij één van de honderden.

Een aantal 'slimme' jongens zetten webwinkels op met elke keer dezelfde dropshipper en verkopen dit dan door op een verkoopwebsite.
Lijkt mij toch dat dit voor welk eender artikel of leverancier geldt? Als iets succesvol is, is er altijd wel iets of iemand die dat na wil gaan doen.
Want het kan dan voor de andere webshop misschien wat lastiger zijn, maar onmogelijk is dat zeker niet.
 
gerdagorter
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 juni 2010

11 augustus 2010

Inmiddels hen ik enkele leveranciers van unieke producten voor mijn webwinkel gevonden die ik alleen vanuit voorraad kan verkopen.

Hiernaast wil ik dus basisproducten via dropshipping aanbieden.
Wat webwinkelsucces zegt ben ik ook bang voor.
Ik moet nu dus heel goed nadenken hoe ik een dropshipper krijg voor de andere producten.
 
gerdagorter
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 juni 2010

11 augustus 2010

Inmiddels hen ik enkele leveranciers van unieke producten voor mijn webwinkel gevonden die ik alleen vanuit voorraad kan verkopen.

Hiernaast wil ik dus basisproducten via dropshipping aanbieden.
Wat webwinkelsucces zegt ben ik ook bang voor.
Ik moet nu dus heel goed nadenken hoe ik een dropshipper krijg voor de andere producten.
 
Leo Reyven
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 september 2009

04 september 2010

Ik ben met je eens dat dropshipment vaak tot eenheidsworst leidt. Een alternatief is dan crossdocking (zie hieronder). Wij (Webvoorraad.nl) hebben nogal wat klanten die hiervan gebruik maken omdat ze zich meer willen onderscheiden of werken met leveranciers die niet aan dropshipment doen.

Uitleg CrossDocking:
Kostenbesparend distributieconcept waarbij goederen direct vanaf het losdock naar het laaddock verplaatst worden, zonder ze eerst op te slaan. Voordelen: voorraadreductie, transport en voorraadkosten lager.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht