Verschillende leveranciers per order & vrachtkosten

1
Goedemiddag allemaal,

Graag wil ik een webwinkel opzetten in buitenlandstalige boeken voor o.a. de Nederlandse markt waarbij ik deze inkoop doe bij verschillende uitgevers in het buitenland.

Aangezien (soms) boek A -alleen- wordt geleverd door uitgever X en boek B -alleen- door uitgever Q, loop ik het risico per order A + B te worden aangeslagen voor vrachtkosten van uitgever X + Q.

Het is dan niet zo klantvriendelijk om de klant dan 2x een tarief vrachtkosten gaan berekenen. Tegelijkertijd is het houden van een voorraad enorm risicovol/prijzig, omdat je niet weet wat er in eerste instantie wordt verkocht en in welke oplage.

Maar je wil ook nog wat van de marge overhouden als het even kan.

Dit probleem is natuurlijk niet exclusief voor het product boeken, dus ik dacht dat iemand hier misschien een oplossing weet.

Alvast bedankt voor een eventuele tip! :)

Groet,
Bastiaan

2
Je hebt voor verschillende webwinkelsoftware een zogenaamde dropship verzend module.

Hierdoor worden automatisch de verzendkosten berekend als 1 bedrag op het eind voor de klant.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

3
eentje schreef:Je hebt voor verschillende webwinkelsoftware een zogenaamde dropship verzend module.

Hierdoor worden automatisch de verzendkosten berekend als 1 bedrag op het eind voor de klant.
Bedankt voor je reply. :D

Re: Verschillende leveranciers per order & vrachtkosten

4
bastiandb schreef:Goedemiddag allemaal,

Graag wil ik een webwinkel opzetten in buitenlandstalige boeken voor o.a. de Nederlandse markt waarbij ik deze inkoop doe bij verschillende uitgevers in het buitenland.

Aangezien (soms) boek A -alleen- wordt geleverd door uitgever X en boek B -alleen- door uitgever Q, loop ik het risico per order A + B te worden aangeslagen voor vrachtkosten van uitgever X + Q.

Het is dan niet zo klantvriendelijk om de klant dan 2x een tarief vrachtkosten gaan berekenen. Tegelijkertijd is het houden van een voorraad enorm risicovol/prijzig, omdat je niet weet wat er in eerste instantie wordt verkocht en in welke oplage.

Maar je wil ook nog wat van de marge overhouden als het even kan.

Dit probleem is natuurlijk niet exclusief voor het product boeken, dus ik dacht dat iemand hier misschien een oplossing weet.

Alvast bedankt voor een eventuele tip! :)

Groet,
Bastiaan

Hoi Bastian,

Heb je al eens geïnformeerd bij het centraal boekhuis? Daar leveren ze +/- 100.000 NL boeken plus 3 miljoen buitenlandse boeken. Daarbij houden zij voorraad en versturen de bestelling direct naar je klant (dropship). De kosten daarvoor zijn zo'n 200,- per maand + 6% per levering. Mits je volume draait kan dit een heel interessante oplossing zijn.
Een koppeling met hun systeem schijnt wel aardig wat voeten in aarde te hebben. Rightclick in Amsterdam heeft er grootschalig ervaring mee, wellicht dat zij je verder kunnen helpen.

Je kunt natuurlijk ook zelf voorraad aanleggen, maar dan zit je inderdaad met eventuele dubbele verzendkosten.. Daar weet ik verder geen oplossing voor.

Succes!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.