Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
linda
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 juli 2010
Locatie: Barendrecht

voorraad?

03 juli 2010

Wie werkt er met een voorraad? Of zijn er ook andere manieren?
 
Gebruikersavatar
LaptopPlus
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 april 2010
Locatie: Kampen
Contacteer:

04 juli 2010

Fulfilllment en Dropshipment zijn 2 alternatieven voor eigen voorraad.
Het breedste assortiment laptops op maat.Bekijk ook ons Partnerprogramma
 
Verkoper
Berichten: 306
Lid geworden op: 09 januari 2010
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

07 juli 2010

Fulfilllment en Dropshipment zijn 2 alternatieven voor eigen voorraad.
hmm.. Volgens mij is fulfillment toch ook "eigen voorraad".. alleen wordt het beheerd door een ander. Dat is tenminste wat ik van dat concept heb begrepen.

Er is maar één tegenhanger van "eigen voorraad" en dat is "voorraad van een ander" en dan kom je dus in dropshipping uit. Of een affiliate website maar of dat nog een echte webshop is weet ik niet.
 
Indigo
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 juni 2009
Contacteer:

Re: voorraad?

22 december 2010

Ik werk gewoon met een eigen voorraad.
Ik vind het zelf erg prettig, om de producten die ik verkoop ook zelf te zien. Zo weet ik altijd, wat en wanneer ik iets stuur, dat het kwalitatief in orde is en zie ik de producten ook altijd zelf, zodat ik ook precies weet wat ik verkoop en mensen bijvoorbeeld advies kan geven, als ze daar om vragen.
Ik vind het belangrijk, om dit soort zaken in "eigen hand" te hebben.
Plus, dat ik ook graag het "winkel-gevoel" wil hebben. Mij lijkt, dat je op andere manieren toch meer een "doorgeefluik" bent i.p.v. dat je een winkel runt ... :roll:
Maar er zijn volgens mij ook genoeg webwinkels die het inderdaad niet met eigen voorraad doen en daar heel tevreden mee zijn.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: voorraad?

22 december 2010

Wij leveren om verschillende redenen rechtstreeks uit eigen voorraad. Een doorslaggevende reden, zeker ook voor klanten, is dat een bestelling onmiddellijk kan worden afgehaald. Sinds we onze afhaalkorting hebben verhoogd van 3% naar 5%, wordt meer dan een derde van de bestellingen nog dezelfde middag of avond door de klant afgehaald.

Wat me wel enigszins verontrust, is dat nogal wat kopers duidelijk twijfelen aan het voorraadbeheer van webwinkels in het algemeen. Je kunt tien keer zeggen dat je een artikel op voorraad hebt, op productpagina's en rechtstreeks in het winkelwagentje, maar dan nog wordt er vaak gebeld met de vraag of je een artikel inderdaad op voorraad hebt. Kennelijk is "op voorraad" een rekbaar begrip dat lang niet overal hetzelfde betekent. Wie heeft vergelijkbare ervaringen?
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: voorraad?

22 december 2010

Wat me wel enigszins verontrust, is dat nogal wat kopers duidelijk twijfelen aan het voorraadbeheer van webwinkels in het algemeen. Je kunt tien keer zeggen dat je een artikel op voorraad hebt, op productpagina's en rechtstreeks in het winkelwagentje, maar dan nog wordt er vaak gebeld met de vraag of je een artikel inderdaad op voorraad hebt. Kennelijk is "op voorraad" een rekbaar begrip dat lang niet overal hetzelfde betekent. Wie heeft vergelijkbare ervaringen?
Dat is denk ik mede te danken aan onze dropship vrienden waarbij er ook staat word uit voorraad geleverd maar vergeten te melden dat die voorraad wel in China staat....

Wat bij 1 van mijn klanten goed geholpen heeft zijn foto's van zijn winkel met de stelling(en) waarop de betreffende subcategorie stond in de webshop te verwerken.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: voorraad?

22 december 2010

Dat is denk ik mede te danken aan onze dropship vrienden waarbij er ook staat word uit voorraad geleverd maar vergeten te melden dat die voorraad wel in China staat...
Mee eens, en daar kunnen we nog ettelijke webwinkels aan toevoegen die met "op voorraad" de voorraad van een groothandel, importeur of fabriek bedoelen, niet hun eigen voorraad. In mijn branche (speelgoed) werken vooral beginnende webwinkeliers zich daarmee vaak in de nesten. Zij vertrouwen op de voorraad van een groothandel die onuitputtelijk lijkt, maar komen nogal eens bedrogen uit.

Hoewel ik zelf onderneem vanuit het principe eerlijk duurt het langst, kan ik zo'n leugentje om bestwil ergens wel begrijpen. Voorraden van tienduizenden euro's voor honderden verschillende producten aanhouden trekt nogal een wissel op de cashflow van een startende webwinkelier.
 
Verkoper
Berichten: 306
Lid geworden op: 09 januari 2010
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: voorraad?

22 december 2010

Het probleem is natuurlijk dat "op voorraad" een ruim begrip is. Je kunt er ook 1 op voorraad hebben.

ik herken het probleem trouwens wel.. ik ben ook begonnen met bij de meest verkochte artikelen extra te vermelden dat we het bijna altijd ruim op voorraad hebben en bij uitverkocht geef ik aan dat het item altijd binnen een een x aantal dagen weer leverbaar is.

Verder zijn foto's van je voorraad ook een goed idee idd. Dat het niet de huidige voorraad is, is niet zo belangrijk. de klant ziet dan iig dat je er serieus mee bezig bent. Het schept vertrouwen.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: voorraad?

22 december 2010

Ik zeg altijd "Wat je niet hebt, kun je niet verkopen". Zolang je het dus niet daadwerkelijk zelf hebt liggen kan het niet verkocht zijn. Kortom; op voorraad die handel.
 
joda
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 december 2010
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: voorraad?

23 december 2010

Ik had ook altijd een zolder vol met voorraad. Neemt wat ruimte in maar is wel zo handig. Ik produceerde ook eigen artikelen dus als ik het niet had kon ik het altijd nog zelf maken.

Zoals anderen voor mij al zeiden, je kunt snel leveren of het kan afgehaald worden. Een goede service is natuurlijk altijd goed, als de levering te lang duurt is dit vervelend voor je klant en zal die nog wel twee keer nadenken voor hij weer iets bij je koopt. Ik heb ooit eens wat moeten bestellen en dat duurde zo lang voor ik het binnen had dat de koper al afgehaakt was.

Je kunt bij het product natuurlijk het aantal op voorraad zijnde artikelen plaatsen, weet je klant meteen waar hij aan toe is, natuurlijk wel op tijd bijbestellen en niet als het al uitverkocht is.

Nu heb ik pas eens ergens gelezen dat er iemand aan dropshipping deed en dat hij de artikelen die geretourneerd werden zelf thuis gestuurd kreeg, ging niet meer naar de leverancier. Nu weet ik niet of dit op grote schaal gebeurd, maar als er iets is met het product of het is niet goed komt de klant bij jouw terwijl de leverancier ergens anders in de wereld zit. Niet echt goede reclame voor je webshop. (maar heb dit vaag ergens gelezen dus weet niet wat hier waar van is)

Grtz Joda
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: voorraad?

23 december 2010

Op een bestelling die ik bij bol.com plaatste, zat nog een foeilelijke magazijnsticker van een groothandel waar bol.com kennelijk inkoopt. Het geheel was tamelijk achteloos in een doos gegooid, waardoor de verpakkingen beschadigd waren. Geen echte schade, maar wel slordig.

Er wordt nogal eens vergeten dat de ontvangst van het pakket het laatste en veelal belangrijkste contactmoment met de klant is. De klant heeft de hele procedure van kiezen, bestellen en betalen doorlopen en nu komt het erop aan! Fulfillment en dropshipping zijn lege woorden als een webwinkel deze kernactiviteit niet op orde heeft.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: voorraad?

23 december 2010

Dropshipping is sowieso iets wat een webwinkel niet moet doen.
Fulfilment is op zich niet anders dan het hebben van een eigen magazijn, alleen betaal je een ander bedrijf om dit magazijn te beheren. Het spreekt voor zich dat als je dit ga doen dat je een goed fulfilment bedrijf zoekt.
 
regenboogschaap
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 december 2010

Re: voorraad?

28 december 2010

Ik werk ook met eigen voorraden. moet er niet aan denken dat ik een ander moet vertrouwen qua verzendingen en niet weten wat ik verstuur, omdat ik de producten niet ken. Ik probeer zelf van al mijn producten een beperkte voorraad te hanteren. Waar mogelijk koop ik slechts 1-2 stuks van een product in (maar ik heb dan ook een kleine 1000 producten in de shop) en als het goed loopt, pas ik daar de voorraad op aan.
Misschien niet leuk voor mijn leverancier maar voor mij de beste methode.
http://www.regenboogschaap.nl alles voor vilten, (antroposofische)poppen maken, breien, haken Veel gevilte slofjes, kralen, mutsen sieraden bloemen etc.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht