Betrouwbare buitenlandse groothandels

1
Beste allemaal,

Voor orientatie kijk ik natuurlijk ook in het buitenland bij de 'wholesale'.

Ik kom hier bijvoorbeeld op aliexpress.com en alibaba...Lijkt me een groothandelshuis uit Azie of iets dergelijks

Dit ziet er redelijk betrouwbaar uit...de vraag is ook of dat zo is.

Vraag 1:
Zijn er meer van dit soort betrouwbare site waar jullie ervaring mee hebben
Vraag 2:
Overal staan shipment prijzen bij. Aangezien het allemaal aparte aanbiedertjes zijn (zoals ebay denk ik) moet je vast voor elke transactie de volledige shipment prijs (die vaak niet gering is). Klopt dit? Of sluit je een deal met de site net alsof je uit 1 winkel koopt?

Alvast weer bedankt.

Tips over importeren uit het buitenland hoor ik graag..
Oriënterend om webwinkel te starten...alle hulp is welkom :)

2
Alibaba.com is een van de grootste e-commerce websites uit Azië inderdaad. Die lijkt me redelijk te vertrouwen alhoewel het altijd een risico blijft om iets zover in te kopen.

Re: Betrouwbare buitenlandse groothandels

3
Aliexpress werkt indien je via hun betaalmetode escrow betaalt.
Bij alibaba zelf moet je goed op passen.
Ik heb orders geplaats die probleemloos binnen kwamen maar ben ook bij een Goldmember voor ongeveer 400 euro opgelicht.
In China is veel in de verkoop van een matige of slechte kwalitiet dus bestel geen grote orders indien je niet zeker weet wat je besteld.
Laat eerst een sampel toezenden.

Re: Betrouwbare buitenlandse groothandels

4
aliexpress heeft een vriendin van me wel goede ervaringen...
ik heb één keer iets besteld (een enkel item, dienend als sample) betaald...en na 3-4 weken kreeg ik via eliexpress het geld weer terug aangezien de verkoper geen actie had ondernomen...het is dus wel veilig zolang je hun betaalt...
via alibaba ben ik ook een keer voor €500 opgelicht door een chinees (grrrrrrrrrrrrrr!)
verzendkosten zijn soms absurd (bijv. $1000 voor één enkel item) dus zou zeker daarover gaan onderhandelen...
http://www.regenboogschaap.nl alles voor vilten, (antroposofische)poppen maken, breien, haken Veel gevilte slofjes, kralen, mutsen sieraden bloemen etc.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.