Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
melanierenate
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 juli 2010

Importeren vanuit Marokko wat kost het?

11 augustus 2010

De winkel die ik ga starten verkoopt artikelen die uit Marokko komen. Het betreft voornamelijk interieur en persoonlijke verzorgingsproducten. De eerste keer zullen wij zelf onze artikelen halen met een grote bus. echter als het gaat lopen, en dat is natuurlijk wel de insteek, dan ga je niet zelf meer steeds met de bus. Dan laat je het importeren over zee. Ik kan op de de website van de douane niet de info vinden die ik wil.

Hoe kan ik er nu achter komen wat het kost om spullen te importeren over land en over zee? Het gaat natuurlijk niet om honderden aantallen.

Moet je elk artikel aangeven? Of is dat alleen boven een bepaald aantal.

Hoe lang duurt het traject over het algemeen wanneer je je spullen over zee laat komen?

Hoe kun je een container met iemand delen?

Wie heeft hier ervaring mee en kan meer info geven?

 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

11 augustus 2010

Neem eens contact op met Base Logistics. Ik heb vanuit mijn werk in het verleden met hen samengewerkt en zij kunnen je HEEL VER hiermee opweg helpen, zo niet helemaal. Vooral qua kosten van vervoer en overkomsttijden etc. Ook extra bijkomende kosten zijn ze goed of geheel mee op de hoogte. Erg prettige mensen om mee samen te werken.

Over de kosten die je wilt weten voor het invoeren vermoed ik wel dat je de TARIC-codes moet weten om hier een duidelijk antwoord op te krijgen, tevens kan je dan kijken of hier verboden voor zijn. De TARIC-codes kun je altijd bij de fabrikant opvragen. Die is verplicht dit te weten.

En een lading van een volle container heet een FCL ofwel een Full Container Load, wat jij wilt is delen, dat heet dan LCL Less than Container Load. Hier hoef je verder zelf niet echt over na te denken, dat komt met de te boeken ruimte, dan hoor je vanzelf de voordeligste optie van Base Logistics wel.

Je hoeft trouwens niet perse naar Base Logistics ofzo, dat is meer mijn persoonlijke keus. Maar elke GOEDE vervoerder zou je hiermee goed kunnen voorzien van info.

http://www.baselogistics.com/
 
melanierenate
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 juli 2010

11 augustus 2010

Bedankt voor je antwoord. Ik ga er naar kijken.

De meeste producten die ik ga importeren worden ambachtelijk gemaakt. Ik ga er niet van uit dat deze ambachtsmannen weten wat de codes zijn. Maar nu ik weet hoe die codes heten kan ik zelf me er meer in verdiepen.
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

11 augustus 2010

Ik kan me vergissen, maar zover ik weet ben je verplicht die codes te hanteren, je kan ze ook zelf uitzoeken alleen is dat een monnikenwerk, er zijn er nogal wat. Je kunt ook de douane de codes laten bepalen door de goederen daarheen te sturen en er een raport voor te vragen als het voor nederland unieke produkten zijn. Als er al andere zijn die ze importeren zal er naar alle waarschijnlijkheid ook al een code aan hangen. Nu is het ook nog zo dat als je twee (of meer) keer de code laat bepalen, door verschillende bedrijven bijvoorbeeld die dat opvragen, je ook andere resultaten kunt krijgen. Al met al, niet heel erg makkelijk, maar ze bepalen wel de hoogte van invoerrechten en welke papieren er nodig zijn.

Andere benaming HS-code, statistieknummer, goederencode.

http://www.kvk.nl/internationale_handel ... errechten/

Linkje naar 'gebruikstarief' van de douane
http://gebruikstarief.douane.nl/
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Vedet
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 juli 2010

12 augustus 2010

Zou je de uitkomst van je vraag ook even op het forum willen zetten. Ik (en waarschijnlijk met mij meerdere mensen) ben benieuwd wat de uitkomst is aan kosten etc.

Alvast bedankt :D
Oriënterend om webwinkel te starten...alle hulp is welkom :)
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

12 augustus 2010

Zou je de uitkomst van je vraag ook even op het forum willen zetten. Ik (en waarschijnlijk met mij meerdere mensen) ben benieuwd wat de uitkomst is aan kosten etc.

Alvast bedankt :D
De hoogte van de kosten kan heel erg verschillen, dat ligt voornamelijk aan het soort product en de eigenlijke waarde van de producten.
 
melanierenate
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 juli 2010

antwoord op forum hallo van kvk

23 augustus 2010

http://hallo.kvk.nl/hallo/vraag_en_antwoord/t/9666.aspx

zie hallo forum van kvk.

Ik heb daar de zelfde vraag gesteld. Duidelijk antwoord.
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

24 augustus 2010

Mooi, dat is inderdaad een erg goed antwoord. Bedankt voor het delen :)

Wat je ook nog kan doen, qua vervoer (als het wat grotere orders gaan worden zeker) is een Nederlandse expediteur vragen dit te regelen. Er zijn expediteurs die ook gewoon over de hele wereld opereren of zelfs gewoon specefiek voor Marokko. Zij weten de juiste wegen en formulieren, en tevens de goedkoopste manier van verzenden. Nu rekenen ze voor zichzelf ook nog wel wat geld, maar vaak zijn het toch nog wel gunstige prijzen.

Maar dat is onze eigen ervaring in deze. Klein voorbeeld wat wij zelf hadden bij het opsturen van formulieren: TNT rekende ons 123 euro, onze vervoerder slechts 43 euro, simpelweg omdat ze een groot contract hebben met TNT. Dus waarom zou je dan nog zelf die moeite doen...

Succes in ieder geval.
 
Nadia
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 september 2015

Re: Importeren vanuit Marokko wat kost het?

05 september 2015

Beste,
Voor je webwinkel wil ik het volgende adviseren; je kunt spullen uit Marokko halen maar je weet dat t best moeilijk is met sommige mensen af te spreken. Ik zelf heb heel veel beschadigde producten toegestuurd gekregen. (vloerkleden met gaten erin etc). Het handigste is om via een groothandel in Nederland te kopen die ook spullen uit Marokko haalt.
http://www.chentouf.net is zo'n groothandel. Wat zijn de voordelen daarvan:
- de spullen zijn al geselecteerd op kwaliteit
- de spullen zijn al door de douane en overige paperassen is niet meer nodig.
- je hebt direct een contactpersoon die je lokaal kan bellen, spreekt dezelfde taal etc.
- zij hanteren groothandelsprijzen.

Voila.
Gr.
Nadia
 
Ludger
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 juli 2012

Re: Importeren vanuit Marokko wat kost het?

05 september 2015

Beste,
Voor je webwinkel wil ik het volgende adviseren; je kunt spullen uit Marokko halen maar je weet dat t best moeilijk is met sommige mensen af te spreken. Ik zelf heb heel veel beschadigde producten toegestuurd gekregen. (vloerkleden met gaten erin etc). Het handigste is om via een groothandel in Nederland te kopen die ook spullen uit Marokko haalt.
http://www.chentouf.net is zo'n groothandel. Wat zijn de voordelen daarvan:
- de spullen zijn al geselecteerd op kwaliteit
- de spullen zijn al door de douane en overige paperassen is niet meer nodig.
- je hebt direct een contactpersoon die je lokaal kan bellen, spreekt dezelfde taal etc.
- zij hanteren groothandelsprijzen.

Voila.
Gr.
Nadia
En als je ze opbelt krijg je zeker iemand aan de telefoon die Nadia heet 8)
 
Nadia
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 september 2015

Re: Importeren vanuit Marokko wat kost het?

05 september 2015

Dat is één ding wat zeker NIET is!