Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
gerdagorter
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 juni 2010

Dropshipping in combinatie met eigen voorraad

12 augustus 2010

Voor mijn webwinkel heb ik een aantal leveranciers van niet alledaagse producten gevonden die je niet in elke webwinkel tegenkomt.
Dit zijn slechts enkele producten waarmee ik geen volledig assortinment kan aanbieden.
Nu wil ik dus mijn webwinkel aanvullen met dropshipping.

Het enige probleem is hierbij dat als een klant een product uit mijn voorraad koopt en daarnaast een product van mijn dropshipper er dus van twee lokaties een pakketje verzonden moet worden.
Ik vraag me afhoe jullie dit oplossen mbt verzendkosten.

Ook bestaat er een kans dat ik twee verschillende dropshippers vind in dit geval zouden er zelfs 3 pakketen verzonden moeten worden.
 
jamado
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 juni 2010
Contacteer:

Re: Dropshipping in combinatie met eigen voorraad

03 november 2010

Heb je goede contacten met je dropshippers? Maak dan een afspraak over de verzendprocedures, met name de pakbon en de verpakking.

Het versturen vanuit verschillende locaties zal toch een probleem blijven. Als dat mogelijk is, verwerk de extra verzendkosten in de verkoopprijs van de producten.
GRATIS een eigen webwinkel op www.101winkels.nl starten.
www.nationaalwinkelcentrum.nl : startpagina voor alle e-commerce bedrijven en webwinkels van Nederland.
 
Daantje
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 oktober 2010
Contacteer:

Re: Dropshipping in combinatie met eigen voorraad

07 november 2010

Dat is een risico wat je neemt, en het nadeel van meerdere leveranciers.
Dan dus dropshippen bij jou thuis, alles inpakken en minder winst draaien, andere manier is er niet.
Of je het pakket van 3 leverancier nu naar de klant stuurt (staat super onproffesioneel) of je laat het bij jou komen, de kosten zijn hoog.
Dus of voorraad aan gaan leggen of minderen met je leveranciers.
Heb er niet 1 maar 4 ;)
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Dropshipping in combinatie met eigen voorraad

07 november 2010

Wat daantje zegt; voorraad aan gaan leggen of in elk geval de goederen eerst naar jouw eigen magazijn toe laten zenden. Mocht dat echt geen oplossing zijn voor deze "niet alledaagse" producten dan neem ik aan dat je ook een minder alledaags prijsje kan vragen voor deze producten en zodoende de extra kosten moet kunnen dekken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht