Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Naam registreren als merk?

30 augustus 2010

Registreren jullie je naam bij een merkenbureau? Uiteindelijk heb ik twee namen echt in de Benelux geregistreerd en mijn andere namen zijn waarschijnlijk te omschrijvend (zoals Webwinkelforum) om te kunnen registreren. Maar ik ben al een tijdje bezig en kan het betalen uit de inkomsten. Als je starter bent, registreer je dan je webwinkel naam gelijk bij een merkenbureau?
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

30 augustus 2010

Ik had het wel in mijn achterhoofd. Het is niet iets wat ik direct ga doen, denk ik.
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

30 augustus 2010

Het kost toch nog veel voor een kleine webwinkel.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

30 augustus 2010

Ik registreer de namen niet... wel worden ze als handelsnaam bij de KvK ingeschreven... geeft toch iets van bescherming...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

30 augustus 2010

Het kost toch nog veel voor een kleine webwinkel.
Prijzen zijn voor kleine webwinkels hetzelfde als voor grote hoor. :-) Tussen de 500-800 euro meestal. Afhankelijk van bureau, en advies dat je erbij wilt.

Nee ik begrijp je punt hoor. 800 euro is een hoop geld voor een "kleine ondernemer!"
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

naam webwinkel als merk?

30 augustus 2010

Ik registreer de namen niet... wel worden ze als handelsnaam bij de KvK ingeschreven... geeft toch iets van bescherming...
Controleer jij wel je namen vooraf op mogelijke conflicten? Je begint meestal toch met een domeinnaam en een merk dat zeer actief is, heeft de .nl meestal ook wel in handen. Cocacola.nl of Philips.nl zul je niet snel starten. Maar kijk je nog verder rond dan alleen of een domeinnaam nog vrij is?

Zelf werk ik ook veel met omschrijvende namen. Zoals webwinkelforum.nl. Daar zal nooit een merkregistratie mee in conflict kunnen komen.
Ik had het wel in mijn achterhoofd. Het is niet iets wat ik direct ga doen, denk ik.
Wanneer zou je dit gaan doen? Wanneer je zelf genoeg omzet en winst maakt? Of wanneer je verwacht naar het buitenland te groeien? Of wanneer je denkt een conflict te kunnen tegenkomen? Of... Wat is volgens jou het juiste moment om een naam te registreren als merk?
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: naam webwinkel als merk?

30 augustus 2010

Ik registreer de namen niet... wel worden ze als handelsnaam bij de KvK ingeschreven... geeft toch iets van bescherming...
Controleer jij wel je namen vooraf op mogelijke conflicten? Je begint meestal toch met een domeinnaam en een merk dat zeer actief is, heeft de .nl meestal ook wel in handen. Cocacola.nl of Philips.nl zul je niet snel starten. Maar kijk je nog verder rond dan alleen of een domeinnaam nog vrij is?
Mogelijke conflicten worden door KvK gecontroleerd bij bij- cq inschrijving van de handelsnaam. Van te voren wel een snelle google, bing etc. search op de gewenste naam... verder niet.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: naam webwinkel als merk?

30 augustus 2010

Ik had het wel in mijn achterhoofd. Het is niet iets wat ik direct ga doen, denk ik.
Wanneer zou je dit gaan doen? Wanneer je zelf genoeg omzet en winst maakt? Of wanneer je verwacht naar het buitenland te groeien? Of wanneer je denkt een conflict te kunnen tegenkomen? Of... Wat is volgens jou het juiste moment om een naam te registreren als merk?
Als (wat mijn doel natuurlijk is) de winkel levensvatbaar is en groeit. Het hoeft niet eens 'genoeg' te zijn, maar ik wil wel eerst de moeilijke fase door zijn, zeg maar.