Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
m19
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 april 2013

Webshop in slaapcomfort

18 april 2013

Hey iedereen,

Mijn eerste echte topic waar ik gelijk om hulp en advies vraag.

Ik wil graag een website in slaapcomfort lanceren.
  • Gratis verzending door heel Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden)
  • Gratis montage
  • Levering matrassen binnen 14 dagen (ook op maat gemaakte matrassen)
  • Levering boxsprings binnen 6 weken
  • Levering dekbedden en bedtextiel binnen 48 uur
  • Levering matrassen en boxsprings uit de outlet binnen 7 dagen
  • Matrassen 30 dagen uitproberen, gratis omruilen
  • 3 jaar garantie
  • Pinnen of contant betalen bij levering (m.u.v. pakketpost)
  • Snelle communicatie (het streven binnen 2 uur antwoord)
  • Online adviseren doormiddel van een vragenlijst en persoonlijke voorkeuren van de klant
  • Interactie met de klant/doelgroep via social media
Wat ik graag zou willen aanbieden aan klanten (maar nog niet kan i.v.m. financiële redenen) :
  • Sneller leveren
  • Dag en tijd van levering kiezen
  • Eigen showrooms
Ook zit ik met het dilemma voor een naam.

Het assortiment bestaat vooral uit middenklasse matrassen en boxsprings, geen rommel, maar ook geen Auping of Swiss Sense achtige dingen.
Prijzen voor boxsprings zit tussen de 300 euro (alleen boxspring) en 2000 euro (complete elektrische boxspringset)
Ik heb matrassen tussen de 150 euro (een persoonsmatras) en 700 euro (extra dikke 2 persoonsmatras).

Ik zit te neigen naar een Engelse naam, maar ik wil ook weer geen cliché naam zoals "sleepstore.nl" of "boxspring-expert.nl" (ik noem maar wat).

Heeft iemand hier suggesties of ideeën?
 
Gebruikersavatar
Shoppagina.nl
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 april 2010
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Webshop in slaapcomfort

23 april 2013

Altijd moeilijk een goede naam bedenken voor je webshop. Wat denk je van altijduitgeslapen.nl? Die is (nu) nog vrij. Verder zie ik http://www.slaapverwekkend.nl te koop staan op http://www.domeinstart.nl. Wie weet kan je deze voor een prikkie overnemen. Toch een leuke (en originele) naam voor een slaapcomfort webwinkel denk ik zo.

Hoop dat je er wat mee kan!
 
m19
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 april 2013

Re: Webshop in slaapcomfort

23 april 2013

Bedankt voor je reactie!

Ik ben zelf nog zwaar in het twijfelen. Ik ga eerst mijn concept verder uit werken en er dan een naam aan hangen.
 
m19
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 april 2013

Re: Webshop in slaapcomfort

02 mei 2013

Ik ben nog even aan het denken geweest, maar wat moeilijk zeg.
Wat vinden jullie van de volgende namen?

zoslapen.nl
slaap24.nl
zlapen.nl
echteslaap.nl
nocte.nl (latijns voor nacht)
PrimaNocte.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Bouw
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 april 2013
Locatie: Nunspeet
Contacteer:

Re: Webshop in slaapcomfort

02 mei 2013

Ik ben nog even aan het denken geweest, maar wat moeilijk zeg.
Wat vinden jullie van de volgende namen?

zoslapen.nl
slaap24.nl
zlapen.nl
echteslaap.nl
nocte.nl (latijns voor nacht)
PrimaNocte.nl
Je wilt enkel in Nederland verkopen doen, tenminste dat haal ik uit de tekst en namen?

Ik zou trachten de naam niet te "grappig" te laten klinken (zlapen). Dat vind ik meer iets voor een kinderspeelgoed shop of carnavalsartikelen. Maar ook vooral niet te moeilijk zoals Nocte of Primanocte.

Zelf nog niet veel gegoogled op jou branche moet ik eerlijk zeggen, kan dus over de overige geen mening geven...

Ik zou wel uitkijken om te goed bedachte namen online te vermelden! Je weet maar nooit, many eyes watching!

Wat levert de gouden tip op? :P
Ben je benieuwd naar ons, of de laatste updates? Volg het op facebook -> Gerichtekeuze
Mooie huis en tuin decoratie http://gerichtekeuze.nl/
 
m19
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 april 2013

Re: Webshop in slaapcomfort

03 mei 2013

Ik ben inderdaad van plan om alleen in Nederland te verkopen. Tenminste, voorlopig. Naar het buitenland uitbreiden kan altijd nog.

Zelf vind ik zoslapen.nl de mooiste naam.

Overigens wil ik degene die de beste naam verzint best €15 als dank geven :-)
 
Dutchvogue
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 juni 2013

Re: Webshop in slaapcomfort

17 juni 2013

Ik vind die altijduitgeslapen.nl en die slaapverwekkend.nl het leukst. Een tikje humor wordt nl. Altijd gewaardeerd. Slaapartikelen discounters bestaan er genoeg, en je wilt niet allemaal de discounter uitstralen. Een naam moet begrijpelijk zijn, geen gekke tekens en ook geen gekke talen bevatten. Hoe mooi Latijns, Grieks en Italiaans ook allemaal is. Mensen onthouden het niet! Daarom ben ik dus fan van humor. Maar denk ook na over wie jij bent als persoon. Je webshop moet ook bij jou passen, jij moet het kunnen vertegenwoordigen. Dus voordat iemand je een strakke website aansmeert die niet bij jouw past...
Let op: ondernemers gezocht die opzoek zijn naar een creatieve campagne voor een startersprijs. Mail me: ria@thinkpinkmarketing.com
 
Gebruikersavatar
OriDrory
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 juli 2013
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Webshop in slaapcomfort

05 juli 2013

Ik probeer je op weg te helpen, denk eens verder.

Probeer een associatie map te maken. Pak een stift en een whiteboard of een groot vel papier en begin met schrijven. Ik geef een voorbeeld.

Comfortabel slapen betekend lekker dromen.
Je zou in de richting van Dromen kunnen denken.
Een zacht comfortabel bed is als wolken om op te liggen.
Iets met de Nacht. Auping heeft ook als slogan, Auping nights, better days.
Nacht - uil - maan - sterren - hemel - wolken
Slapen is rust.

Ga zo maar door. Na dit soort associaties heb je veel meer woorden om mee te spelen.

Probeer het eens.
Elke maandag een artikel voor jouw webshop: Waarom jij User Experience niet over het hoofd mag zien
 
Gebruikersavatar
OriDrory
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 juli 2013
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Webshop in slaapcomfort

05 juli 2013

http://moz.com/blog/early-look-at-googl ... lgo-update

Nieuwe update van Google Algoritme, partial match domains worden afgestraft.

Misschien stof tot nadenken.
Elke maandag een artikel voor jouw webshop: Waarom jij User Experience niet over het hoofd mag zien
 
Ann-sophie
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 juni 2013
Contacteer:

Re: Webshop in slaapcomfort

16 juli 2013

zoslapen.nl en altijduitgeslapen.nl vind ik ook super (met een lichte voorkeur voor zoslapen) - maar ik denk dat het ook belangrijk is na te denken over "wie wil je aantrekken met je naam" - met dit soort namen trek je misschien ook slechte slapers aan die gewoon wat tips willen en dus niet per sé willen kopen - waarmee ik dus bedoel dat de namen niet geheel duidelijk maken dat je ook iets verkoopt...
http://www.rascalandchic.be - de eco dierenwinkel voor boefjes én snoesjes
 
m19
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 april 2013

Re: Webshop in slaapcomfort

16 juli 2013

Oei, wat nieuwe reacties zie ik. Ik heb uiteindelijk toch voor zoslapen.nl gekozen.

Toevallig wil ik niet alleen producten aanbieden, maar ook uitgebreide informatie over de producten en slapen in het algemeen.

Toch nog bedankt voor de reacties :)
 
Ann-sophie
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 juni 2013
Contacteer:

Re: Webshop in slaapcomfort

16 juli 2013

Als je ook effectief info wilt geven over het slapen, dan vind ik het een hele leuke naam! Veel succes ermee!!
http://www.rascalandchic.be - de eco dierenwinkel voor boefjes én snoesjes
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Webshop in slaapcomfort

29 juli 2013

Ik kan geen direct vrije naam bedenken, maar ik denk dat je het woord "droom" goed kunt verwerken in de naam. Droom gaat over slapen, maar kan ook de kwaliteit van je matrassen aangeven.

Helaas is hij al bezet, maar droommatras.nl zou perfect zijn, heeft een dubbele betekenis, allereerst lekker dromen aan de andere kant geeft het aan dat het geen budget matrassen zijn...

Aan de hand van de naam moet het direct duidelijk zijn wat je verkoopt en wat je USPs zijn. ZoSlapen.nl vind ik zelf een beetje algemeen. Zou dan zelf eerder voor iets als betaalbaardromen.nl gaan.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
pschaars
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 juli 2013

Re: Webshop in slaapcomfort

30 juli 2013

Ik vind die altijduitgeslapen.nl en die slaapverwekkend.nl het leukst. Een tikje humor wordt nl. Altijd gewaardeerd. Slaapartikelen discounters bestaan er genoeg, en je wilt niet allemaal de discounter uitstralen. Een naam moet begrijpelijk zijn, geen gekke tekens en ook geen gekke talen bevatten. Hoe mooi Latijns, Grieks en Italiaans ook allemaal is. Mensen onthouden het niet! Daarom ben ik dus fan van humor. Maar denk ook na over wie jij bent als persoon. Je webshop moet ook bij jou passen, jij moet het kunnen vertegenwoordigen. Dus voordat iemand je een strakke website aansmeert die niet bij jouw past...
Deze vind ik ook allebei erg leuk. Humoristisch, maar niet flauw!
Relatiegeschenken: http://www.multigift.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht