Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
henze
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 februari 2010
Locatie: winschoten
Contacteer:

naam geving van webadres

24 april 2013

Vraagje ik zit met de volgende gedachte. Zou het uit maken als ik nu mijn webwinkel url zou veranderen naar bv http://www.online-kleindieren-benodigheden.nl of gewoon zou laten bij genzobiedmeer.nl

Op de visite kaartjes kan ik mij voorstellen dat genzobiedmeer.nl netter staat en ook wat makelijker is te onthouden. Maar voor google is online-kleindieren-benodigheden.nl wel een stuk beter. Dus zou het nuttig zijn om die naam te gebruiken ? en dan alleen voor google.? Ik heb namelijk mijn gewone naam al overal geplaats.
Goedkoop en kwalitatief hoogstaand voer? Dat kan
www.genzobiedmeer.nl
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: naam geving van webadres

24 april 2013

Zalando kan denk ik ook beter de URL veranderen naar schoenen-en-kleding-voor-dames.nl.
Ik zou het lekker bij genzobiedmeer houden.

Wellicht dat een redirect mogelijk is? Geen idee of dat in google indexeert en hoe.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: naam geving van webadres

24 april 2013

Vraagje ik zit met de volgende gedachte. Zou het uit maken als ik nu mijn webwinkel url zou veranderen naar bv http://www.online-kleindieren-benodigheden.nl of gewoon zou laten bij genzobiedmeer.nl
Van beide namen wordt ik niet echt enthousiast. De nieuwe naam is onmogelijk te onthouden door een consument. Een naam kiezen puur vanwege SEO-technische redenen is altijd verkeerd. Die naam zou ik dus sowieso niet nemen.

Maar genzobiedmeer.nl vind ik eerlijk gezegd ook niet zo sterk. Wat is de achterliggende gedachte van die naam? Ik ben niet zo thuis in jouw markt dus misschien is genzo wel een bekend merk of type, maar anders zou ik inderdaad een andere naam overwegen. Daarnaast zit er, denk ik, een spelfout in. Het zou biedt meer moeten zijn.
 
Tinygadgets
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 april 2013
Contacteer:

Re: naam geving van webadres

24 april 2013

Ik zelf denk dat mensen niet zo snel het zoekwoord 'kleindieren' benodigdheden zouden gebruiken.
Over het algemeen zijn mensen dan toch op zoek naar benodigdheden voor een bepaald dier.
(tenzij de potentiële klant een kinderboerderij is) :wink:

Dus ik zou vanuit dat oogpunt niet zeggen dat de eerste naam beter is ivm met zoekmachines.
Mijn voorkeur zou daarom uitgaan naar naam 2, omdat het toch iets lekkerder klinkt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Elecs
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 februari 2013
Locatie: Noordbergum
Contacteer:

Re: naam geving van webadres

24 april 2013

Zalando kan denk ik ook beter de URL veranderen naar schoenen-en-kleding-voor-dames.nl.
Ik zou het lekker bij genzobiedmeer houden.

Wellicht dat een redirect mogelijk is? Geen idee of dat in google indexeert en hoe.
schoenen-en-broeken-en-tshirts-onderbroeken-en-boxers-en-slipjes-en-bhs-voor-dames-en-heren-AAAAAAAAAAAAAAAAH-zalando.nl

lijkt me wel pakkend.

Genzobiedmeer.nl klinkt als genzo.biedmeer.nl Ik denk dat mensen je dan minder snel serieus nemen of het niet vertrouwen, hoe goed/mooi je website ook is.

Ik zou zalando.biedmeer.nl zelf ook niet vertrouwen ;).
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.
 
henze
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 februari 2010
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: naam geving van webadres

24 april 2013

dan zou kleindierenenzo beter zijn als ik jullie zo hoor.

het was inder daad een biedmeerwinkel, in die tijd vond ik het lekker makelijk mensen kende die adres al.

vind het lastig want mijn assortiment bestaand namelijk uit vissen. vijver en kleindieren en vogel benodigheden. dan zo het sneller naar huisdierenenzo gaan of zie ik dat weer fout?
Goedkoop en kwalitatief hoogstaand voer? Dat kan
www.genzobiedmeer.nl
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: naam geving van webadres

24 april 2013

Jullie zien de url uit het perspectief van biedmeer.nl ?
Houd er rekening mee dat vrijwel geen enkele consument biedmeer kent..

Ik ken biedmeer, maar de url gaf zelfs mij geen associatie met biedmeer.nl

Ik lees 'm namelijk als: Genzo - bied - meer. Met andere woorden, Genzo bied méér dan piet.
En ik geloof vele met mij.

Zo slecht vind ik de url dus nog niet. Veranderen omdat biedmeer.nl bestaat lijkt mij een compleet verkeerd argument.
 
Elecs
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 februari 2013
Locatie: Noordbergum
Contacteer:

Re: naam geving van webadres

24 april 2013

Jullie zien de url uit het perspectief van biedmeer.nl ?
Houd er rekening mee dat vrijwel geen enkele consument biedmeer kent..

Ik ken biedmeer, maar de url gaf zelfs mij geen associatie met biedmeer.nl

Ik lees 'm namelijk als: Genzo - bied - meer. Met andere woorden, Genzo bied méér dan piet.
En ik geloof vele met mij.

Zo slecht vind ik de url dus nog niet. Veranderen omdat biedmeer.nl bestaat lijkt mij een compleet verkeerd argument.
uhu. Maar dan zou ik het nog niet in de URL zetten, maar eerder als Slogan gebruiken ed.
Maargoed, dat is dan weer mijn mening en een heel ander verhaal.

Maar ik las dat je al naamsbekendheid had? Dan zou ik de URL zo houden of een redirect erop plaatsen naar je toekomstige URL. Anders is alle moeite tot nu toe voor niks
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.
 
henze
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 februari 2010
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: naam geving van webadres

25 april 2013

haha ja dat klopt wel ja.. ik heb meerdere keuze dan andere webshopt heb het niet bij een dier gehouden maar bij meerdere.

bedankt. ik zit toch wel te denken om met wat te experimenteren met die andere naam maar dan als door verwijzing.
Goedkoop en kwalitatief hoogstaand voer? Dat kan
www.genzobiedmeer.nl
 
Alexandra365
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 april 2013

Re: naam geving van webadres

25 april 2013

Een naam kiezen puur vanwege SEO-technische redenen is altijd verkeerd.
Een goede naam kiezen is altijd lastig, want er is zoveel om rekening mee te houden.
Deze moet sowieso pakkend, passend én seo-vriendelijk zijn.
Je kunt daarnaast ook meerdere domeinen naar jouw shop laten verwijzen en dan bepalen welke het beste werkt.
Misschien dat je iets aan deze site hebt:
http://www.thesitewizard.com/
 
favoriet
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 april 2012
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: naam geving van webadres

25 april 2013

Ik zou denk ik kiezen voor een pakkende korte domeinnaam die een groot deel van de lading (assortiment) dekt. Zoiets als knaagvriendjes.nl of knabbelshop.nl ik noem maar iets ;)
 
henze
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 februari 2010
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: naam geving van webadres

25 april 2013

okay bedankt dan zou het kleindierenenzo worden is niet moeilijk en makelijk te onthouden denk ik. . klein voor kleinere dieren, dieren voor tja dieren en enzo voor meerdere dieren..
Goedkoop en kwalitatief hoogstaand voer? Dat kan
www.genzobiedmeer.nl
 
Doubled_1980
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 april 2011

Re: naam geving van webadres

26 april 2013

Ik lees 'm namelijk als: Genzo - bied - meer. Met andere woorden, Genzo bied méér dan piet.
Moet het dan niet genzo - biedT - meer zijn?