Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
pascallos
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 september 2010
Contacteer:

domeinnaam met een - tussen twee woorden

06 oktober 2010

Wat vinden jullie wanneer je in je domeinnaam gebruik maakt van een - tussen twee delen? In het onderstaande voorbeeld (= niet mijn domeinnaam weet ook niet of deze al geregistreerd is) geef ik een voorbeeld

Het mooiste is natuurlijk vliegtuigonderdeel.nl, maar wat nou als die naam al is geregisteerd is vliegtuig-onderdeel.nl een goede optie of is dat - negatief om gevonden te worden?

Nogmaals dit is een fictief voorbeeld voordat iedereen met allemaal namen op basis van dit voorbeeld aan komt.
 
Frans Sijtsma
Berichten: 58
Lid geworden op: 01 juli 2010
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

06 oktober 2010

op een ander forum wordt die discussie ook gevoerd en we zijn er nog niet helemaal uit daar

Wellicht hier meer kennis

Frans
[url=http://www.lockershop.nl/categorie/lockers.aspx]lockers[/url] en [url=http://www.lockershop.nl/categorie/garderobekasten.aspx]garderobekasten[/url] bestel je bij Lockershop
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

06 oktober 2010

persoonblijk vind ik het ondingen die - tussen namen... misschien wil ik wel iets kopen bij vliegtuig-onderdeel.nl maar type ik vliegtuigonderdeel... koop ik toch mooi iets bij de concurrent...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

07 oktober 2010

Voor zoekmachines maakt het niet (meer) uit. De techniek van zoekmachines hechten er niet zoveel waarde aan tenzij het ook trefwoorden kan brengen als het aan elkaar staat, zoals Verzekeringenondernemers.nl wordt zonder streepjes beter gevonden want het is vindbaar op het woord verzekering maar ook op verzekeringen. Dat zou met verzekering-en-ondernemers.nl niet zo zijn.

Maar soms vind ik het wel handig. Met ondernemingsplan-maken.nl heb ik het bewust met streepje gedaan. Wel voor de zekerheid ook zonder streepje gekocht en die doorgelinkt. De naam wordt te lang en dan is een streepje wel prettig. Persoonlijke keuze dus.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Indigo
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 juni 2009
Contacteer:

Re: domeinnaam met een - tussen twee woorden

11 december 2010

Ik ben het helemaal eens met de anderen.
Zelf zou ik nooit een - gebruiken, omdat de volledige naam al bezet is. Dat wordt ook heel verwarrend voor klanten. Plus dat de kans ook groot is dat je met elkaar geassocieerd wordt en dat is ook niet altijd positief. Als de een bijvoorbeeld slechte service levert, krijg jij daar misschien ook een negatieve naam door. Maar inderdaad ook, zoals eentje al aangaf..dat mensen bij de andere winkel iets gaan kopen in plaats van bij jou.

Als het is, omdat anders de naam te lang zou worden, dan vind ik een streepje wel een goed idee. Dat kan namelijk spelfouten voorkomen. Maar zoals Dirkjan ook al aangaf, dan zou ik voor de zekerheid ook de domeinnaam zonder streepje nemen.
 
Barracuda
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 december 2010
Locatie: Rotterdam

Re: domeinnaam met een - tussen twee woorden

30 december 2010

Ik heb zelf ook een - in mijn domeinnaam, maar het is inderdaad waar dat als iemand je domeinnaam zonder - ertussen tikt, dat je dus een gemiste klant hebt.

Het mooiste is, een domeinnaam registeren, met zowel - er tussen, alsook de "normale" domeinnaam, en dan de gene met een " - " bv 301 verwijzing naar het hoofddomein laten gaan.

Moet ze natuurlijk wel alle twee verkrijgbaar zijn.

Aangezien de mooie domeinnamen een beetje op zijn, zal het dus niet meevallen om een leuke / goede domeinnaam te verkrijgen.
 
recreashop
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 januari 2011
Contacteer:

Re: domeinnaam met een - tussen twee woorden

10 januari 2011

Hallo,

Kijk eens bij http://www.webchamp.nl daar is een domeinnaam generator.
rechtsboven aanklikken, onder domeincheck, bij "creatieve domeinnamen tool" en hij geeft honderden voorbeelden voor jouw domeinnaam.

Succes.
Daan.
 
DaneV
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 oktober 2010

Re: domeinnaam met een - tussen twee woorden

22 januari 2011

Ik zou altijd proberen te vermijden om een streepje te gebruiken... mensen tikken het toch vaak aan elkaar (want dat is de standaard). Soms kan het voor zoekmachine-doeleinden wel positief uitpakken; zo kun je soms een combinatie van zoekwoorden bemachtigen die zonder het streepje ertussen al bezet zijn.

Maar of dit opweegt tegen de verwarring bij het direct intypen, weet ik niet en zal afhangen van de winkel/niche en natuurlijk de content op het domein zonder het streepje.
 
Banaan
Berichten: 136
Lid geworden op: 29 januari 2011

Re: domeinnaam met een - tussen twee woorden

29 januari 2011

Als je enkel denkt klanten binnen te halen via Google SEO en SEA is er niets mis met een streepje... werkt prima.
Pas op het moment dat je aan naamsbekendheid wil werken dan gaat het streepje je opbreken, vuistregel is dat iemand die je naam hoort hem ook foutloos moet kunnen intikken. Dat gaat dan niet goed.

Overigens wil "bezet" niet altijd zeggen dat de naam niet te krijgen is. Er staan duizenden domeinen geparkeerd en zijn te koop. Ook hele goede generieke. En die gaan toch best geregeld voor een paar honderd euro over van eigenaar. Dat lijkt veel geld, maar als je denkt dat je dat met je shop niet kunt terugverdienen is het natuurlijk sowieso de vraag of je er wel aan moet beginnen commercieel gezien :)
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht