Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
EwoutG
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 oktober 2013

Domeinkeuze bij nieuwe webwinkel

07 november 2013

Op dit moment ben ik bezig met het kiezen van een juiste domeinnaam welke goed bekt, van toepassing is op mijn product en niet moeilijk te onthouden is.

Nu heb ik een domeinnaam gevonden welke aan bovenstaande 3 voorwaarden voldoet, maaaar...
Het domein welke ik heb gevonden is alleen nog vrij in de enkelvoud vorm. Als voorbeeld; antiekebank.nl en dan is het domein antiekebanken.nl bezet.

Wat zeggen jullie?

Het desbetreffende domein verkoopt hetzelfde product als mij, maar bied slechts 6 producten aan. Is verder niet actief op social media en lijkt mij bij nader inzien een 'slapende webshop'.

Graag jullie mening/ideeën mochten jullie deze hebben :wink:
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Domeinkeuze bij nieuwe webwinkel

07 november 2013

Je moet jezelf onderscheiden, dat doe je niet door een nagenoeg identieke naam aan te nemen. Daarnaast moet je je afvragen hoeveel mensen per ongeluk toch die extra n intypen en dus bij de concurrent uitkomen. De betreffende website heeft ongetwijfeld ook een hogere positie in google, dus als je potentiële klant gaat zoeken, vindt hij ook je consument.

Mijn idee, niet doen. Bel desnoods de slapende webshop met de vraag of je de domeinnaam mag overnemen.
 
EwoutG
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 oktober 2013

Re: Domeinkeuze bij nieuwe webwinkel

07 november 2013

Je moet jezelf onderscheiden, dat doe je niet door een nagenoeg identieke naam aan te nemen. Daarnaast moet je je afvragen hoeveel mensen per ongeluk toch die extra n intypen en dus bij de concurrent uitkomen. De betreffende website heeft ongetwijfeld ook een hogere positie in google, dus als je potentiële klant gaat zoeken, vindt hij ook je consument.

Mijn idee, niet doen. Bel desnoods de slapende webshop met de vraag of je de domeinnaam mag overnemen.
Bedankt voor je antwoord.
Heb voor de zekerheid toch maar het domein geregistreerd voor 1.95 :)

Qua Google is het niet zo'n probleem, weinig geïndexeerde pagina's, hele kleine fanbase op Facebook.
Overnemen wordt niks, zag dat de webshop komende tijd weer gaat uitbreiden na lange tijd van inactief zijn.

Wordt dus denk ik maar een andere naam zoeken :(
 
Timobrock
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 oktober 2014
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Domeinkeuze bij nieuwe webwinkel

03 oktober 2014

Ik zie dat je het huidige domein nu wil verkopen. Wat is je ervaring nu? Waarom bied je het te koop aan?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht