hulp nodig met domeinnaam

1
Ik ben al enkele weken, op zoek naar een goede domein naam.
Nu zit ik met twijfels, heb 4 verschillende keuzes.
Ik ga een webwinkel maken met eigen ontworpen houten design gadgets.
Ik ga vaag blijven over de namen, zodat niemand anders ze gaat registreren.

1. nederlandstalige naam (denk dat 80% van mijn verkopen gaan zijn in vlaanderen en Nederland.)
De naam bevat het woord "hout"
Heeft 0 hits als je het intyped op google
Is een leuk gevonden naam.

2.engelstalige naam kopen voor 100 euro. (was vroeger veel duurder)
Deze naam is al 8 jaar oud , maar is een doorklikpagina met reclame
Deze is volgens mij al 8 jaar te koop :-)
Deze bevat het woord "wood"

3. engelstalige naam die nog niet bestaat.
En als je het intyped kom je op 0 hits, dus geen concurrentie.
Bevat het woord "wood" en het woord "cadeau" (of ander woord dat slaat op cadeau)

4. engelstalige naam die heel leuk gevonden is en goed overkomt.
combinatie met een cijfer (zoals bijvoorbeeld "good4kids"")
Het cijfer+rest van de naam geeft een woord dat wel iets te maken heeft met hout (in het engels)
Het woord design komt er ook in voor.
De website bestaat ook al maar dan ipv het cijfer, wel volledig uitgeschreven.
De bestaande site, waar het volledig uitgeschreven staat, maakt keukens e.d. (dus toch niet hetzelfde als wat ik doe)

Mijn voorkeur gaat naar nr 4 omdat ik daar ook een goed logo voor kan maken en een leuke naam is voor mijn site.
Maar er zit geen keyword in, behalve het woord "design".
Maar vraag me af of een keyword "wood" echt nodig is, bij een design site van exclusieve houten items.
Veel designers gebruiken ook hun eigen naam of een catchy naam.

De vraag is natuurlijk of een engelstalige naam nederlanstalige mensen afschrikt of minder snel op klikken.
Als ik gok dat 80% van de kopers nederlandstalig zal zijn.

2
Zoals je het nu omschrijft neig ik naar optie twee. Een acht jaar oude domeinnaam is vaak makkelijker vindbaar te maken en heeft ook een van je trefwoorden. Honderd euro lijkt me het geld niet.

3
Ik zou gaab voor optie 1

alleen op design word je nooit gevonden of achter veke moet Jan des Bouvrie schuil gaan...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
En wat als je opeens doorbreekt buiten de benelux?
engelstalige naam die dan doorlinkt naar de "nederlanstalige webnaam" website?

Wat die website van 8 jaar betreft, snap het voordeel ervan.
Maar weet niet of het veel invloed gaat hebben omdat er aan die pagina nooit iets veranderd is van content.

6
veke schreef:En wat als je opeens doorbreekt buiten de benelux?
engelstalige naam die dan doorlinkt naar de "nederlanstalige webnaam" website?
Ja dan een engelstalige of duitse of franse URL die doorlinkt naar de engelstalige/duitse/franse versie van de nederlandse website.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

7
Ik ben van plan dit jaar nog de domeinamen te kopen (.nl , .be en .com)
Kopen jullie gewoon bij een goedkope de domeinamen aan, of kopen jullie je domeinamen bij je hoster (moet dat samen?)

Zie soms prijzen vanaf 5 euro tot zelfs 25 euro voor dezelfde domeinnaam.

8
Ik zou het lekker makkelijk bij dezelfde hoster nemen. Neem wel een beetje een snellere hoster. Wij gaan binnenkort waarschijnlijk overstappen. Wij zijn niet echt tevreden qua snelheid.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

9
Je staat vrij domeinen te registreren waar je wil. Sommige providers rekenen wel een bedrag om een domein wat je elders hebt geregistreerd "actief" te maken op hun servers.

Zie het een beetje als een broodje kopen; je koopt er bij de Aldi 1 voor 10 cent terwijl dat zelfde broodje bij de bakker op de hoek 50 cent kost en als je het door een ontbijtservice belegd thuis laat bezorgen kost het je 3 euro.

De ontbijtservice zal zelf werken met broodjes van de warme bakker maar kan als jij dat wil ook een broodje van de Aldi beleggen. Dat ze hier dan ook gewoon 3 euro voor rekenen is ze niet echt kwalijk te nemen.

Mocht er wat mis zijn met het broodje en je hebt het gekocht bij de ontbijtservice dan kun je hen daar gewoon op aanspreken en wordt het meteen opgelost. Als je ze echter hebt gevraagd om je Aldi broodje te gebruiken zullen ze zeggen van loop maar even zelf langs de Aldi en zorg zelf maar dat het opgelost wordt, het beleg hebben we inmiddels al geleverd.


Ik weet wel wat ik het verstandigste vind voor het verschil van hooguit een tientje per jaar ofzo..
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

10
Omdat ik ook een duurzame website wil maken, ga ik waarschijnlijk bij greenhost.nl

transip.nl is wel goedkoper (en ook groene host), maar die scoren niet altijd zo goed op vergelijkingssites.

Zou ook bij antagonist.nl kunnen gaan (is super goedkoop) en aan groene compensatie doen.
Maar vraag me af of antagonist wel ok gaat zijn voor zo'n goedkope prijs (ze hebben wel goede reviews)

Belgische hosters zijn veel meestal te duur (ik ben belg)