Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Saar31
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 februari 2014

Naam nieuwe webwinkel

02 februari 2014

Hallo iedereen,

Ik ben momenteel druk bezig met het opstarten van mijn eigen webwinkel in tweedehands spullen, kleren, schoenen, huisraad, decoratie...enz.
Alles verloopt vlotjes, alleen het verzinnen van een naam, lukt maar niet.
Vaak denk ik aan een naam, en denk ja die is het, om er daarna achter te komen dat deze al in gebruik is. Ik zit nu ook volledig vast.
Ik had deze naam gevonden http://www.dekleinebeurs.nl, helaas is deze al bezet.

Heeft iemand misschien suggesties?

Alvast hartelijk bedankt.

Groeten Saar
 
nescioo
Berichten: 144
Lid geworden op: 20 mei 2012
Locatie: Amsterdam

Re: Naam nieuwe webwinkel

02 februari 2014

Stuur ze een mailtje met de vraag of je de domeinnaam kan overkopen.
 
EwoutG
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 oktober 2013

Re: Naam nieuwe webwinkel

02 februari 2014

Vrije domeinnamen:
- eenkleinebeurs.nl en .com

Nagenoeg hetzelfde en dus nog vrij...
 
Saar31
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 februari 2014

Re: Naam nieuwe webwinkel

02 februari 2014

Dank jullie wel!

En inderdaad eenkleinebeurs.nl is nog vrij.
Krijg ik daar geen problemen mee als ik deze domeinnaam zou kiezen?

En wat vinden jullie trouwens van de naam?

Groeten Saar
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Kmowebdiensten
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 oktober 2013
Locatie: België
Contacteer:

Re: Naam nieuwe webwinkel

02 februari 2014

Ik vind de naam persoonlijk niet echt duidelijk. Ik zou eerder kiezen voor : voordekleinebeurs.nl (of .com ...)

Just my 2cents. Laat je zeker niet van je stuk brengen, als je een idee hebt en het wil uitwerken: ga ervoor!
 
Saar31
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 februari 2014

Re: Naam nieuwe webwinkel

02 februari 2014

Ik vind de naam persoonlijk niet echt duidelijk. Ik zou eerder kiezen voor : voordekleinebeurs.nl (of .com ...)

Just my 2cents. Laat je zeker niet van je stuk brengen, als je een idee hebt en het wil uitwerken: ga ervoor!
Dank je wel Shopso. Anders suggesties zijn altijd welkom.
voordekleinebeurs vind ik ook wel leuk en idd toch ook wel wat duidelijker.

ik ben net trouwens gaan kijken op uw website, want ondertussen ben ik op zoek naar hosting en een plaats waar ik mijn webwinkel kan gaan starten. Is jullie software ook voor beginners?

groeten Saar
 
EwoutG
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 oktober 2013

Re: Naam nieuwe webwinkel

02 februari 2014

Qua aanbod heb je daarnaast nog de software van BiedMeer, Luondo, Mijnwebwinkel, Mijnwinkel.

Als het budget het toelaat kun je naar mijn mening beter gaan voor een Open Source pakket (OpenCart, Magento)

Mocht je qua kennis op bepaalde gebieden achter lopen, dan adviseer ik je om eerst je kennis qua marketing, inkoop, logistiek, financiën etc. bij te werken.

Andere opties m.b.t. je domeinkeuze; je kan ook gaan voor een (fictieve) naam. Dan zit je in de toekomst niet vast aan die naam welke synoniem staat voor tweedehands/goedkoop.
 
Kmowebdiensten
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 oktober 2013
Locatie: België
Contacteer:

Re: Naam nieuwe webwinkel

03 februari 2014

Ik vind de naam persoonlijk niet echt duidelijk. Ik zou eerder kiezen voor : voordekleinebeurs.nl (of .com ...)

Just my 2cents. Laat je zeker niet van je stuk brengen, als je een idee hebt en het wil uitwerken: ga ervoor!
Dank je wel Shopso. Anders suggesties zijn altijd welkom.
voordekleinebeurs vind ik ook wel leuk en idd toch ook wel wat duidelijker.

ik ben net trouwens gaan kijken op uw website, want ondertussen ben ik op zoek naar hosting en een plaats waar ik mijn webwinkel kan gaan starten. Is jullie software ook voor beginners?

groeten Saar
Ons eigen webwinkel systeem is ook voor beginners, maar ondergaat momenteel een grote update welke in Maart klaar zal zijn.
Als je enkel hosting nodig hebt, kan je uiteraard bij Shopso.be terecht
 
danielleslot
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 februari 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Naam nieuwe webwinkel

12 februari 2014

Natuurlijk is een naam zeer persoonlijk... maar voor de langere termijn is het vaak verstandig om een naam te kiezen die kort en pakkend is... Op het begin zal het nadelig zijn omdat niemand het merk kent, maar voor de langere termijn is het zeker een aanrader... Denk bijvoorbeeld aan Zalando, Zaza....
 
Kmowebdiensten
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 oktober 2013
Locatie: België
Contacteer:

Re: Naam nieuwe webwinkel

12 februari 2014

Natuurlijk is een naam zeer persoonlijk... maar voor de langere termijn is het vaak verstandig om een naam te kiezen die kort en pakkend is... Op het begin zal het nadelig zijn omdat niemand het merk kent, maar voor de langere termijn is het zeker een aanrader... Denk bijvoorbeeld aan Zalando, Zaza....
Een korte, pakkende naam moet je al gaan branden.. En is vaak ook al bezet. Dus kan aardig wat geld gaan kosten.
Sedo.com staat vol leuke domeinnamen, aan nog leukere prijzen ;-)
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Naam nieuwe webwinkel

12 februari 2014

Inderdaad! Leuke pakkende naam... Goh ik was 2 a 3 weken bezig en dan kun je beginnen met Zalando, dat is een naam wat ook voor webdesign bedoeld kan zijn toevallig is het een webshop. Zij hebben niets waar gemaakt, ze zijn bekend door TV en irri reclames. Maar als ik mijn pakketten weg breng wil je ook niet zien hoeveel Zalando-pakketten weer klaar staan terug te gaan naar Zalando.

Ik heb zelfs een bedrijf ingeschakeld voor een naam, die kwam met Nederlandse benamingen die ik met iets anders associeerde. Tja leuk om zoekwoorden te gebruiken, maar dat kon ik ook.

Blijf bij je eigen gevoel! Dat is zo belangrijk
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht