Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
doekjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 februari 2014

Naam winkel verzinnen, hulp nodig!

24 februari 2014

Hallo,
Al enige tijd lees ik mee op dit forum. Ik heb zelf een webwinkel waarin ik handgemaakte artikelen verkoop voor kinderen met en zonder handicap. Mijn ouders gaan binnenkort een stenen winkel beginnen met handgemaakte meubelen, handgemaakte quilts, en waar ik ook mijn handgemaakte slabben, rugzakjes ed. ga verkopen.
Maar nu het lastigste... een naam verzinnen.
Ik hoop dat jullie ons op ideeen kunnen brengen? Ik weet dat het een webwinkelforum is, en als ik deze vraag hier niet hoor te stellen hor ik het ook graag ;)
Groetjes Miriam
 
jonker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 januari 2012
Contacteer:

Re: Naam winkel verzinnen, hulp nodig!

24 februari 2014

Handy-cap
http://www.bagandtasch.nl
linkpartner worden of kunnen wij wat voor elkaar betekenen in de tassen branche.
Neem eens contact met me op.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Naam winkel verzinnen, hulp nodig!

25 februari 2014

Handy-cap
Volgens mij wordt dat al snel gekscherend handy-crap. Zou een stoerdere naam proberen te vinden voor zoiets. Kun je iets meer over sfeer, doelgroep qua klanten of insteek vertellen? Wordt het een landelijk ding, wat gaan ze maken, is het in combinatie met een regio/school of zit er iets anders achter? Er wordt natuurlijk al veel gedaan met gehandicapten. Zeker niet voldoende, maar iets maken met gehandicapten ben je niet uniek in, en is dus nog niet genoeg om een unieke naam te bedenken.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Naam winkel verzinnen, hulp nodig!

25 februari 2014

[...] een webwinkel waarin ik handgemaakte artikelen verkoop voor kinderen met en zonder handicap.
Dat zijn ook kinderen zonder handicap. Alle kinderen dus.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
WomenSecret
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 maart 2014

Re: Naam winkel verzinnen, hulp nodig!

13 maart 2014

Beste Miriam,

Het beste is altijd een zoekwoord in je naam te verwerken, bijv. voor een wijnwinkel: www.nan-wijn.nl

gr Martijn
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Naam winkel verzinnen, hulp nodig!

13 maart 2014

Het beste is altijd een zoekwoord in je naam te verwerken, bijv. voor een wijnwinkel: www.nan-wijn.nl
Maar dan wel zonder NaN en andere dubbelzinnige afkortingen of potentieel negatieve associaties.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Naam winkel verzinnen, hulp nodig!

13 maart 2014

Beste Miriam,

Het beste is altijd een zoekwoord in je naam te verwerken, bijv. voor een wijnwinkel: http://www.nan-wijn.nl

gr Martijn
Precies! Daar zijn Google, Amazon, Shell en Heineken ook groot mee geworden! Altijd de beste keuze dus! ....oh nee wacht...
 
geoclaps
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 mei 2014

Re: Naam winkel verzinnen, hulp nodig!

15 mei 2014

Precies! Daar zijn Google, Amazon, Shell en Heineken ook groot mee geworden! Altijd de beste keuze dus! ....oh nee wacht...
Dat is appels met peren vergelijken en voegt weinig toe aan dit topic. Deze grote jongens halen hun grootste bekendheid uit overige vormen van media aandacht...

Het is zeker niet onverstandig een kernwoord op te nemen in je url. Dit wordt SEO technisch erg gewaardeerd door zoekmachines zoals Google. Echter komt er natuurlijk wel wat meer bij kijken :) Is maar puntje van de ijsberg :lol:
Webdesign / Front-end development / Grafische vormgeving
Indruk van mijn werk en vaardigheden: http://bit.ly/1gquUNL
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Naam winkel verzinnen, hulp nodig!

15 mei 2014

 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Naam winkel verzinnen, hulp nodig!

15 mei 2014

Precies! Daar zijn Google, Amazon, Shell en Heineken ook groot mee geworden! Altijd de beste keuze dus! ....oh nee wacht...
Dat is appels met peren vergelijken en voegt weinig toe aan dit topic. Deze grote jongens halen hun grootste bekendheid uit overige vormen van media aandacht...

Het is zeker niet onverstandig een kernwoord op te nemen in je url. Dit wordt SEO technisch erg gewaardeerd door zoekmachines zoals Google. Echter komt er natuurlijk wel wat meer bij kijken :) Is maar puntje van de ijsberg :lol:
Ah.. Dan maar mijn advies: koop-handgemaakte-spullen-voor-handicap.nl

Je handgemaakte spullen een merknaam geven lijkt me interessanter. Dus bijv. Twitter. En dan ook twitter.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht