Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Hoesjesenzo
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 februari 2014

webshop naam

03 maart 2014

Hallo,

Ik had al een naam maar daar was de domeinnaam al van geregistreerd dus weet iemand nog een leuke naam voor een webshop in hoesjes en kabeltje e.d.?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Matthijs
 
Kmowebdiensten
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 oktober 2013
Locatie: België
Contacteer:

Re: webshop naam

03 maart 2014

hoesjesenkabeltjes.nl
 
Hoesjesenzo
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 februari 2014

Re: webshop naam

03 maart 2014

hoesjesenkabeltjes.nl

Hij zijn niet alleen hoesjes en kabeltje ik wil voornamelijk hoesjes en andere dingen zoals kabeltjes oordopjes computer muizen enzovoort
 
Mark73
Berichten: 363
Lid geworden op: 20 februari 2012
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: webshop naam

03 maart 2014

http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Hoesjesenzo
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 februari 2014

Re: webshop naam

05 maart 2014

Nog andere surgesties?
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: webshop naam

05 maart 2014

Heb je deze al gelezen? dat maakt het helpen wat makkelijker.
 
Hoesjesenzo
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 februari 2014

Re: webshop naam

06 maart 2014

1. Ik ga telefoon hoesjes verkopen en dan daarbij ook kabletjes en andere accessoires
2. wij willen vooral goedkoop en goede service leveren
3. Wij willen een professioneel en goed uitstralen

Ik had eerder de naam: Hoesjesenzo in mijn hooft maar dat domein is al geregistreerd
 
Mark73
Berichten: 363
Lid geworden op: 20 februari 2012
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: webshop naam

06 maart 2014

1. Ik ga telefoon hoesjes verkopen en dan daarbij ook kabletjes en andere accessoires
2. wij willen vooral goedkoop en goede service leveren
3. Wij willen een professioneel en goed uitstralen

Ik had eerder de naam: Hoesjesenzo in mijn hooft maar dat domein is al geregistreerd
Hooft is met een d, niet met een t.

Wees eens creatief zeg! Er zijn hier al voorbeelden gegeven
Denk zelf eens na.
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: webshop naam

07 maart 2014

1. Ik ga telefoon hoesjes verkopen en dan daarbij ook kabletjes en andere accessoires
2. wij willen vooral goedkoop en goede service leveren
3. Wij willen een professioneel en goed uitstralen

Ik had eerder de naam: Hoesjesenzo in mijn hooft maar dat domein is al geregistreerd
Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Neem nou automerken, jij zult ook bekennen dat er een verschil is in uitstraling tussen Mercedes en Dacia. Even los van het type auto. Beiden hebben een strategie die ze willen uitstralen. Een merkbeleving. Voor wij een merk kunnen bedenken, moet je wat meer toelichting geven op de beleving. Zo is een naam met woorden als 'gigant' of 'bulk' in de naam, al snel goedkoop maar ook wat lomp. Heel wat anders dan een exclusief boetiekje, die geef je niet een naam met zo'n woord.
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: webshop naam

09 maart 2014

1. Ik ga telefoon hoesjes verkopen en dan daarbij ook kabletjes en andere accessoires
2. wij willen vooral goedkoop en goede service leveren
3. Wij willen een professioneel en goed uitstralen

Ik had eerder de naam: Hoesjesenzo in mijn hooft maar dat domein is al geregistreerd
Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Neem nou automerken, jij zult ook bekennen dat er een verschil is in uitstraling tussen Mercedes en Dacia. Even los van het type auto. Beiden hebben een strategie die ze willen uitstralen. Een merkbeleving. Voor wij een merk kunnen bedenken, moet je wat meer toelichting geven op de beleving. Zo is een naam met woorden als 'gigant' of 'bulk' in de naam, al snel goedkoop maar ook wat lomp. Heel wat anders dan een exclusief boetiekje, die geef je niet een naam met zo'n woord.
Goed punten om altijd in gedachte te houden inderdaad. elk woord breng associaties met zich mee.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
 
Kenny020
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 februari 2014
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: webshop naam

18 maart 2014

Offtopic:
Ik ben van mening dat je ook niet altijd een zoekwoord in je URL moet willen hebben. Door een goede strategie en SEO kan je hoog komen in Google op de woorden waarop jij gevonden wilt worden. Het ligt er alleen maar net aan hoe hard je daar zelf aan werkt.

Ontopic:
Een goede naam verzinnen is niet zo heel eenvoudig! En qua kabeltjes en hoesjes is er natuurlijk ook veel concurrentie denk ik. Wees creatief en origineel. Zorg dat de naam blijft hangen bij je klanten.
Creatives by PL. - Luxe woonaccessoires
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: webshop naam

18 maart 2014

Een goede (domein)naam kan zeker wel helpen bij vindbaarheid en vooral ook klikgedrag van mensen. Om even een voorbeeld te noemen:

Je zoekt een uniek, luxe kussen, waar klik je eerder op:

creativesbypl.nl
uniekekussens.nl

Ik weet het wel ;) Als ik Google dan wil ik met zo min mogelijk uitzoek/leeswerk naar de juiste pagina gaan, een url die aangeeft wat er te vinden is helpt daar zeer zeker bij. Ik zeg niet dat het onmogelijk is om hoog in Google te komen.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: webshop naam

18 maart 2014

creativesbypl.nl
uniekekussens.nl
Ik weet het wel ;)
Maar als creativesbypl.nl nummer 1 staat en uniekekussens.nl op pagina 2 is het weer anders 8)
En dan gaat het ook nog om het stukje tekst wat boven de URL staat en de langere tekst eronder...
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: webshop naam

18 maart 2014

creativesbypl.nl
uniekekussens.nl
Ik weet het wel ;)
Maar als creativesbypl.nl nummer 1 staat en uniekekussens.nl op pagina 2 is het weer anders 8)
En dan gaat het ook nog om het stukje tekst wat boven de URL staat en de langere tekst eronder...
Ik lees geen teksten in Google, dat kost veel te veel tijd. Scannen van wat er staat, tot je ziet wat je hebben wilt.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: webshop naam

19 maart 2014

Ik lees geen teksten in Google, dat kost veel te veel tijd.
Dan is het duidelijk. De url maakt niet uit want die staat klein in de Google zoekresultaten en de tekst erboven groot en die wordt gescand door de bezoekers. :wink:
 
Kenny020
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 februari 2014
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: webshop naam

20 maart 2014

Henk K,

Jij zegt nu wat jij doet op Google, dit heeft natuurlijk geen betrekking op de andere miljoenen gebruikers. Daarbij komt zeker dat hoe hard je er zelf aan werkt (SEO, Linkbuilding, bijhouden van pagina's etc.) hoe meer resultaat je boekt. Hoog staan in Google is leuk, maar dat zegt lang niet altijd alles. Ik sta bekend om mijn kwaliteit en exclusiviteit, de mensen weten dit en kopen daarom bij mij. Ik geef niet veel geld uit aan bijvoorbeeld AdWords omdat ik toch wel gevonden wordt. Ik ben constant bezig met SEO en Linkbuilding. Daarnaast ben ik altijd onderweg op zoek naar nieuwe klanten en afnemers. Het is hoe ondernemend jezelf bent. Je kan een URL registreren en een leuke webshop maken. Dat is totaal geen garantie voor succes.

Uiteraard verschilt dit per webshop , maar de veronderstelling die Henk K hier maakt is volstrekt onzin!
Creatives by PL. - Luxe woonaccessoires
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: webshop naam

20 maart 2014

Uiteraard verschilt dit per webshop , maar de veronderstelling die Henk K hier maakt is volstrekt onzin!
Hoewel Henk ook geen boeken leest, is de veronderstelling van Henk wel degelijk juist.

Google leest ook geen boeken. En eigenlijk ook geen pagina's. En al helemaal geen alinea's.

Wat Google wél doet, is gigantisch veel associaties leggen tussen woorden en andere data. En die enorme berg levert uiteindelijk op wat je als gebruiker van Google beleeft: typ een zoekwoord in en je vindt ongeveer een goed antwoord op je vraag.

Dus in dat opzicht heeft Henk het met "scannen" echt niet mis: Google doet dat namelijk ook.
 
Kenny020
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 februari 2014
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: webshop naam

20 maart 2014

Ja precies, en waar kan ik teruglezen dat het plaatsen van een woord waarop je gevonden wilt worden in je URL bepaald waar je staat. Als je hard genoeg werkt en enigzins verstand heb qua google sta je gewoon boven aan. Daarna gaat merkbekendheid etc. een rol spelen. En ja dat is dan weer moeilijker. Maar het plaatsen van een "zoekwoord" in je URL vindt ik volstrekt onzinnig!

http://www.wehkamp.nl
http://www.bol.com
http://www.etc.nl

Iedereen kent het,

http://www.thuisbezorgd.nl is een goed voorbeeld. Er zijn nog meer aanbieders op het gebied van online eten bestellen namelijk Just-eat.nl en Sneleten.nl. Deze hebben allebei het woord "eten" in de naam. Just-eat.nl dan wel in het Engels maar oke. Wat staat er bovenaan in google op de zoektermen;

"online eten bestellen"
"eten bestellen"

Juist, Thuisbezorgd.nl! En dat is meer het punt dat ik probeer te maken.
Creatives by PL. - Luxe woonaccessoires
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: webshop naam

20 maart 2014

Als je hard genoeg werkt en enigzins verstand heb qua google sta je gewoon boven aan. Daarna gaat merkbekendheid etc. een rol spelen. En ja dat is dan weer moeilijker. Maar het plaatsen van een "zoekwoord" in je URL vindt ik volstrekt onzinnig!
Maar daar ga je de mist al in. De bedoeling is dat je alles zo efficiënt mogelijk doet, dus zonder hard te werken hoger in Google. Je kunt het zo moeilijk maken als je wilt, en ik zeg niet dat je niet bovenaan komt zonder dat woord in je url, ik zeg alleen dat het voor de zoekende makkelijker scannen (en dus herkennen) is als je url de naam bevat die hij wil. Bij ongeveer 50% van mijn zoekopdrachten staan in de eerste 5 resultaten vergelijkingssites, nieuwssites, en die websites die alle content maar pakken die ze pakken kunnen (drimble etc). Dat soort website hoef ik niet te bezoeken. De titel is vast doeltreffend, maar ik weet gewoon dat ik op die website niet ga vinden wat ik zoek.
http://www.thuisbezorgd.nl is een goed voorbeeld. Er zijn nog meer aanbieders op het gebied van online eten bestellen namelijk Just-eat.nl en Sneleten.nl. Deze hebben allebei het woord "eten" in de naam. Just-eat.nl dan wel in het Engels maar oke. Wat staat er bovenaan in google op de zoektermen;

"online eten bestellen"
"eten bestellen"

Juist, Thuisbezorgd.nl! En dat is meer het punt dat ik probeer te maken.
Ik vind thuisbezorgd.nl inderdaad een heel goed voorbeeld. Bij mij staat "justeat.nl/etenbestellen" bovenaan als ik zoek op "eten bestellen" en "thuisbezorgd.nl/online-eten-bestellen" als ik zoek op "online eten bestellen".

Wat weet ik als scannende bezoeker als ik zoek op eten bestellen? Ik zie thuisbezorgd.nl, aangezien Google mij die pagina voorschotelt als ik wil eten, weet ik wat ze aanbieden, uit de domeinnaam kan ik direct opmaken dat dat eten ook daadwerkelijk thuisbezorgd wordt.

Daarnaast heb je het nu over twee landelijk bekende spelers. Om de vergelijking door te trekken, topic starter is "eethuishetkleinecafe.nl" en zijn concurrent thuisbezorgd.nl. Fijn, maar je zult aardig je best moeten doen om dan bovenaan te staan.
 
slinsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 april 2014

Re: webshop naam

02 april 2014

Probeer ook eens een verbindingsstreepje, dit maakt in SEO opzicht niets uit!
eenvoudig je domein registreren doe je zo!
 
Gebruikersavatar
Whutnut
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 maart 2014

Re: webshop naam

04 april 2014

Probeer ook eens een verbindingsstreepje, dit maakt in SEO opzicht niets uit!
Koppeltekens lijken mij enkel nuttig als je de gewone variant er ook van hebt. Klein 'detail' met grote gevolgen, dat niet iedereen kan onthouden als ze voor het eerst naar je site surfen.

http://www.koppelteken.nl
http://www.koppel-teken.nl

Lijkt me zinvol die beiden te hebben dus, voorkom je ook meteen verwarring of redirectie naar een concurrent.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht