Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
1mprezz
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 april 2014

Goede webwinkel naam?

14 april 2014

Goede dag allemaal,

Ik ben al een lange tijd van plan om een Sale webshop op te richten (begon als hobby). Ik was maanden bezig om de juiste domeinnaam te vinden, keek regelmatig op sites om te kijken welke domeinnamen afliepen. En plots zag ik dat Salewinkel.nl vrij was gekomen, heb hem meteen laten registreren. Nu ik een 'in mijn ogen goede' domeinnaam heb gevonden wil ik echt serieus bezig gaan.

Het enige waar ik nu aan twijfel is dat de naam 'salewinkel' een hele brede betekenis heeft en als consument weet je niet meteen waar je aan toe bent.

Zou graag wat reacties van meerdere mensen hebben over de domeinnaam salewinkel.nl

Mvg
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Goede webwinkel naam?

14 april 2014

De domeinnaam zegt weinig over je succes. Als mensen je niet kunnen vinden verkoop je niets. De kans is klein dat ze zoeken naar een sale winkel, maar als je SEO voor algemene woorden goed is, komen ze toch wel.

We hebben zelf een vergelijkbare domeinnaam, de eerste 4 letters zijn een Engelse afkorting, daarna komt "winkel". We ondervinden er geen hinder van. We merken alleen dat de afkorting niet bij iedereen even bekend is, soms moet dat mbv het telefoonalfabet gespeld worden, maar ach, je kunt niet alles hebben.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Goede webwinkel naam?

15 april 2014

Sale betekent onder andere verkoop en koopje, dus salewinkel betekent verkoopwinkel en koopjeswinkel. Dat zijn inderdaad lege woorden.

Uiteindelijk hangt het dus af van hoe je zo'n leeg woord zelf invult. Marktplaats was bijvoorbeeld ook zo'n leeg woord.
 
venosproducts
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2014

Re: Goede webwinkel naam?

02 mei 2014

Hallo,

Op het eerste gedachte lijkt het een heel aantrekkelijke naam voor een webshop mensen denken oh goedkope producten neem een kijkje.
Maar het zegt natuurlijk niks over de producten die je aanbiedt.
Het is een keuze die je moet maken.
Voor mensen op je site te krijgen zul je toch reclame moeten maken en met een andere naam is dat precies hetzelfde waar je tegenaan loopt.

Groetjes en succes,
Floris Nouwen (venosproducts)

---------------------------
http://www.venosproducts.nl
Kwaliteit voor een betaalbare prijs!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht