Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
ChantalR
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 april 2014

naam webwinkel

15 april 2014

Even een vraag m.b.t. de naam voor onze webwinkel.
We zijn al erg ver in de voorbereidingen van onze webwinkel alleen de naam is nog een groot struikelblok. Er zijn al vele namen voorbij gekomen, maar er is maar 1 naam die er voor mij erg uitspringt.

Echter is deze naam met de extensie .com al bezet. Deze webwinkel verkoopt dezelfde producten, echter is dit bedrijf in Texas gevestigd.

Ik wil zelf alleen .nl en .be.... kan ik nu problemen krijgen met het bedrijf uit Texas? Is dit toegestaan?

Voor de veiligheid geef ik deze naam niet openbaar (nu de .nl en .be nog vrij zijn ;)). Ik ben wel bereid om ze ter beoordeling naar iemand te pm-en.

Ik hoop dat iemand me met dit vraagstuk kan helpen. Alvast bedankt!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: naam webwinkel

15 april 2014

Controleer niet alleen of de domeinnaam al bestaat, maar ook:

(a) of de naam ingeschreven staat als handelsnaam in het handelsregister en

(b) of de naam een Benelux- of EU-merk is.
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: naam webwinkel

15 april 2014

Staat dit bedrijf ook onder deze naam geregistreerd?

Dan heb je kans dat ze er lastig om gaan doen..
Ook moet je goed nadenken dat je concurreert op zoekwoorden.

Veel klanten zullen perongeluk .com intypen.. En reken er maar op een groot gedeelte dan weg is, en niet ook nog .nl gaat proberen.

Mijn advies zou zijn om te zoeken naar een andere naam.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
 
ChantalR
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 april 2014

Re: naam webwinkel

15 april 2014

Bedankt voor jullie snelle reacties!

De naam staat niet ingeschreven bij de kvk. Daarnaast is deze ook niet geregistreerd als Benelux of EU merk.

Het bedrijf staat in Texas wel onder deze naam geregistreerd. Is dit dan wel/niet een probleem omdat dit buiten de EU is?

Inderdaad wel een goed punt dat er verwarring kan ontstaan. We zijn daarom ook nog andere namen aan het overwegen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
venosproducts
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2014

Re: naam webwinkel

02 mei 2014

Bedankt voor jullie snelle reacties!

De naam staat niet ingeschreven bij de kvk. Daarnaast is deze ook niet geregistreerd als Benelux of EU merk.

Het bedrijf staat in Texas wel onder deze naam geregistreerd. Is dit dan wel/niet een probleem omdat dit buiten de EU is?

Inderdaad wel een goed punt dat er verwarring kan ontstaan. We zijn daarom ook nog andere namen aan het overwegen.

Hallo Chantal,
Als het niet ingeschreven is bij kvk en het is geen merknaam dan mag u onder die naam gewoon registreren en uw bedrijf zaken doen.
Let wel als iemand naar uw website google't dan heb je kans dat de site afkomstig uit texas voor u komt te staan.
Misschien kan je de naam een klein beetje aanpassen. Mensen die dan naar jou website opzoek zijn jou sneller vinden en dat je sneller bovenin google staat dan iemand anders.

Groetjes,
Floris Nouwen (Venos Products)

--------------------------------
http://www.venosproducts.nl
Kwaliteit voor een betaalbare prijs!
 
ChantalR
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 april 2014

Re: naam webwinkel

08 mei 2014


Hallo Chantal,
Als het niet ingeschreven is bij kvk en het is geen merknaam dan mag u onder die naam gewoon registreren en uw bedrijf zaken doen.
Let wel als iemand naar uw website google't dan heb je kans dat de site afkomstig uit texas voor u komt te staan.
Misschien kan je de naam een klein beetje aanpassen. Mensen die dan naar jou website opzoek zijn jou sneller vinden en dat je sneller bovenin google staat dan iemand anders.

Groetjes,
Floris Nouwen (Venos Products)

--------------------------------
http://www.venosproducts.nl
Kwaliteit voor een betaalbare prijs!
Bedankt voor je antwoord! We hebben ivm de verwarring die kan ontstaan dan toch besloten deze naam niet te gebruiken.

Gelukkig onderhand wel een perfecte naam gevonden zonder directe concurrentie, dus dit laten vastleggen.

In juni zal ik de site voorstellen op het forum :D
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: naam webwinkel

08 mei 2014

Hallo Chantal,
Als het niet ingeschreven is bij kvk en het is geen merknaam dan mag u onder die naam gewoon registreren en uw bedrijf zaken doen.
En dit is dus het gevaar van zo'n forum. Het advies slaat namelijk nergens op. De KvK registreert enkel handelsnamen en geen merknamen. Een merknaam hoeft niet perse als handelsnaam bij de KvK te staan en een handelsnaam hoeft niet perse een merknaam te zijn.

Handelsnamen controleer je via de KvK, merknamen via boip.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht