Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
HardBassBoom
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mei 2014

Webshop namen

05 mei 2014

Hoi allemaal, ik heb een aantal namen bedacht voor een nieuwe te starten webshop die aan dropshipping doet.

Ik wil Games (plus alles bijhorend), Hobbyspullen, Multimedia (usb-stics, etc) en Mobiele telefoons verkopen.

De namen die ik had bedacht zijn:

- Tubbiz - Komodo - Zentra - Subbat - Sweep - Socafife - Condad (parody op Conrad) - Byplex

Ik zelf zat iets in de richting van Tubbiz, Komodo, Zentra of Subbat te denken?
 
Ludger
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 juli 2012

Re: Webshop namen

05 mei 2014

Ik wil je niet direct ontmoedigen maar er zijn al heel veel webwinkels welke de producten aanbieden welke jij ook wil verkopen. Daar kom je niet zo gemakkelijk meer tussen.
 
HardBassBoom
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mei 2014

Re: Webshop namen

05 mei 2014

Ik wil je niet direct ontmoedigen maar er zijn al heel veel webwinkels welke de producten aanbieden welke jij ook wil verkopen. Daar kom je niet zo gemakkelijk meer tussen.
Daar heeft u gelijk in, maar een webshop starten met producten waar ik geen affiniteit mee heb is denk ik niet heel erg slim. Je moet namelijk ook voldoende weten over de producten als daar vragen over gesteld worden.

Ik kan namelijk ook wel een webshop openen met borduurgaren of brei spullen, maar heeft het nut als ik er geen affiniteit mee heb en de vragen daar niet over kan beantwoorden. Klinkt een beetje raar om dan terug te melden dat ik er niks vanaf weet, maar het wel verkoop?

Maar het is ook niet om er brood mee te verdienen, enkel als een kleinschalig bijverdienste.
 
Kmowebdiensten
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 oktober 2013
Locatie: België
Contacteer:

Re: Webshop namen

05 mei 2014

Met die namen moet je al meer moeite doen marketing gewijs om je bezoekers te laten weten dat je games e.d. verkoopt.

Wat is jouw USP tegenover andere aanbieders in games?

Je hebt wel leuke namen, maar er moet meer dan dat zijn. Om een bijverdienste te verkrijgen moet je ook eerst goed investeren.

Niet kwaad bedoeld uiteraard.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Webshop namen

05 mei 2014

De namen die ik had bedacht zijn:

Condad (parody op Conrad)
Een parody is iets met humor. Niet een naam kiezen die heel veel op de concurrent lijkt.

Overigens ben ik het eens met de rest. En zijn al zoveel van dit soort webwinkels in de lucht. 99 van de 100 nieuwe webwinkels in dat assortiment red het niet.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: Webshop namen

06 mei 2014

Ik wil je niet direct ontmoedigen maar er zijn al heel veel webwinkels welke de producten aanbieden welke jij ook wil verkopen. Daar kom je niet zo gemakkelijk meer tussen.
Daar heeft u gelijk in, maar een webshop starten met producten waar ik geen affiniteit mee heb is denk ik niet heel erg slim. Je moet namelijk ook voldoende weten over de producten als daar vragen over gesteld worden.
Dan moet je je er in verdiepen. Werken, stel je voor ;)
Verzin iets waar je echt geen reet van snapt en begin er een webshop in. Geheid dat dat een succes wordt. Doe wat onderzoek en je snapt het vakgebied snel genoeg. Als vragen gesteld worden zoek je het ter plekke op en daar leer je ook weer van.

Voorbeeld: breinaalden.

De mensen die verstand hebben van breinaalden zijn over het algemeen suf en digibeet. Die kunnen geen goede webshop maken.

Mensen die telefoons en usb-sticks tof vinden, maken twee shops in een middag. Snap je wat ik bedoel? Vergeet die telefoontjes man. Breinaalden is de shit.
 
Kaart
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 januari 2013

Re: Webshop namen

07 mei 2014

Maar het is ook niet om er brood mee te verdienen, enkel als een kleinschalig bijverdienste.
In een oververzadigde markt kan je überhaupt niet verkopen zonder veel uit te geven aan reclame lijkt me. Dan kan die kleinschalige bijverdienste wel eens uitlopen op een grootschalig verlies.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht