Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Cupcake2014
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2014

Cupcakes !

12 mei 2014

Ik droom er al jaren van en heb nu de knoop doorgehakt.
Ik wil graag een webshop beginnen met cupcakes, koekjes en taarten die op bestelling gemaakt kunnen worden.

Maar nu zoek ik nog een pakkend en een aantrekkelijke naam.
Iemand enig idee ?
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Cupcakes !

12 mei 2014

Heb je al eens wat onderzoek gedaan naar hoeveel van dit soort webwinkeltjes er al zijn? Het zijn er erg veel kan ik je vertellen. Alleen in mijn woonplaats zijn er zeker al vijf bedrijven mee bezig. Ik denk dat de markt hierin al behoorlijk verzadigd is.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar gezien je vragen sta je nog helemaal aan het begin. Is misschien handig om eerst eens rond te kijken, en te informeren.
Lijkt me ook dat een KvK inschrijving dan wel handig is, want het lijkt me moeilijk concurreren met de vele anderen als jij je bloem en boter gewoon bij de supermarkt moet inkopen, als zij het bij de groothandel doen.
 
Kmowebdiensten
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 oktober 2013
Locatie: België
Contacteer:

Re: Cupcakes !

12 mei 2014

Als je er al jaren van droomt en het je passie is, dan moet je er voor gaan vind ik.

Ook al zit je in een druk bezette markt. Maar je kan altijd andere accenten leggen, speciale dingen aanbieden, een andere/betere service bieden...

Voor een naam dat zal je zelf eens moeten uitzoeken, en kijken welke nog vrij zijn. De meest voor de handliggende domeinen zijn steeds al bezet, en een leuke naam moet je gaan branden.
 
Cupcake2014
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2014

Re: Cupcakes !

12 mei 2014

Heb je al eens wat onderzoek gedaan naar hoeveel van dit soort webwinkeltjes er al zijn? Het zijn er erg veel kan ik je vertellen. Alleen in mijn woonplaats zijn er zeker al vijf bedrijven mee bezig. Ik denk dat de markt hierin al behoorlijk verzadigd is.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar gezien je vragen sta je nog helemaal aan het begin. Is misschien handig om eerst eens rond te kijken, en te informeren.
Lijkt me ook dat een KvK inschrijving dan wel handig is, want het lijkt me moeilijk concurreren met de vele anderen als jij je bloem en boter gewoon bij de supermarkt moet inkopen, als zij het bij de groothandel doen.
Dat heb ik inderdaad bekeken en hier in de buurt zijn er vrij weinig tot geen mensen die dit aanbieden.
Er is een vrouw een dorp vederop maar die maakt alleen taarten.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Cupcakes !

12 mei 2014

Punt is, dat je met een webwinkel ook bestellingen van de andere kant van het land zal krijgen, dus niet alleen uit de buurt.
Heb je daar al over nagedacht, hoe je die cupcakes goed kunt versturen?
En, omdat je het als hobby wil doen, wat als er een aantal mensen op dezelfde dag een flink aantal cupcakes bestellen?
Ik weet, het klinkt best kritisch en dat is het misschien ook, maar het is goedbedoeld meedenken.
 
Cupcake2014
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2014

Re: Cupcakes !

12 mei 2014

Punt is, dat je met een webwinkel ook bestellingen van de andere kant van het land zal krijgen, dus niet alleen uit de buurt.
Heb je daar al over nagedacht, hoe je die cupcakes goed kunt versturen?
En, omdat je het als hobby wil doen, wat als er een aantal mensen op dezelfde dag een flink aantal cupcakes bestellen?
Ik weet, het klinkt best kritisch en dat is het misschien ook, maar het is goedbedoeld meedenken.
Mocht dat zo zijn dan brengen we het gewoon.
Lijkt me geweldig als ik flink wat cupcakes mag maken voor iemand :)
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Cupcakes !

12 mei 2014

Mocht dat zo zijn dan brengen we het gewoon.
Lijkt me geweldig als ik flink wat cupcakes mag maken voor iemand :)
That's the spirit! 8)

Shoot first. Ask questions later.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Cupcakes !

12 mei 2014

En meestal doe je het toch voor je omgeving, ik bestel niet zo snel 30km verderop en waarom niet? Verzendkosten zijn onbetaalbaar of ze bezorgen gewoon niet en je kunt niet ophalen.

Wel moet je kijken naar een goede/leuke prijs/kwaliteit verhouding want € 2,50 of zelfs € 3,50 per stuk en minimale afname 12 of 15 ging mij iets te ver. Zal in die branche normaal zijn, maar ik heb dit jaar toch maar weer voor iets anders gekozen (paar taarten voor onder de €10,-).

Je moet er op kunnen verdienen, maar het moet niet zo zijn dat je een bepaalde doelgroep uit gaat sluiten. Waardoor ze naar een concurrent gaan of als ze het kunnen het zelf gaan proberen.
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: Cupcakes !

12 mei 2014

Ben hier totaal niet in thuis, maar zou het geen idee zijn om iets te doen in workshops?
Bijvoorbeeld op een feestje komen bakken met de kinderen?
Of op een vrijgezellenfeest grappige cupcakes maken?

Kan hier de boot volledig mis slaan, maar misschien heb je er iets aan:)
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Cupcakes !

13 mei 2014

Hmm, vrijgezellenfeest met cupcakes: de meeste MANNEN hebben daarbij een ander idee vermoed ik. Ik denk dat je de PLANK voor 50% mis slaat.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Cupcakes !

13 mei 2014

Andere cups :lol:
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: Cupcakes !

13 mei 2014

Hmm, vrijgezellenfeest met cupcakes: de meeste MANNEN hebben daarbij een ander idee vermoed ik. Ik denk dat je de PLANK voor 50% mis slaat.
Haha ja niet bij de aanstaande bruidegom; maar dus voor zijn lieftallige bruid:).
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl