Keuze uit 2 namen

1
Beste lezers,

Ik heb een vraagje met m.b.t. een url naam.

Ik denk dat ik een erg leuke naam heb gevonden om als www. te gebruiken.
Het enige waar ik nog over twijfel is een eventueel streepje er tussen. Heeft dit gevolgen voor bijv. het gevonden worden of het zoeken in google etc. of andere dingen? Dat je met steepje minder wordt gevonden als zonder streepje ofzo.

Voorbeeld:
http://www.webwinkelforum.nl
of
http://www.webwinkel-forum.nl

Beide domeinnamen die ik wil zijn vrij. Met of zonder streepje.

Ben benieuwd naar jullie reacties. Alvast hartelijk dank!

Re: Keuze uit 2 namen

2
Heel simpel, ZONDER streepje. Ik haat streepjes!
Als een goede naam vrij is zonder, altijd zonder kiezen. Ken ook iemand dat met alles een streepje heeft, terwijl het gewoon beter staat door geen streepje te hebben.

Re: Keuze uit 2 namen

3
Beide registreren, anders gaat een concurrent met de andere naam aan de haal, maar de versie zonder streepje gebruiken als hoofddomein.

De versie met streepje is overigens niet per se altijd slecht, want een streepje kan leesfouten en invoerfouten voorkomen:

• grote-eettafels | groteeettafels

• zee-egels | zeeegels
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Keuze uit 2 namen

5
Ward schreef:Beide registreren, anders gaat een concurrent met de andere naam aan de haal, maar de versie zonder streepje gebruiken als hoofddomein.

De versie met streepje is overigens niet per se altijd slecht, want een streepje kan leesfouten en invoerfouten voorkomen:

• grote-eettafels | groteeettafels

• zee-egels | zeeegels
True Ward, met het laatste heb je gelijk in. Maar als het niet hoeft kun je het beter niet doen. En je hebt het nog beter uitgelegd, want inderdaad wel even beide vastleggen en dan wel zonder streepje als hoofddomein gebruiken.

Re: Keuze uit 2 namen

10
Het duurde bij mij ook twee tellen voordat het kwartje viel.
TS is verstandig bezig door zijn domeinnamen hier niet te publiceren.
Een appel per dag houd de dokter weg, vooral als je goed mikt!

Re: Keuze uit 2 namen

11
Ik zou er inderdaad ook voor kiezen om beide domeinnamen te registreren, zodat je geen concurrentie met een vergelijkbare domeinnaam kan krijgen. Stel dat je alleen de keus had om één van de twee te registreren, dan zou ik voor het domein zonder "-" gaan.
Joep Franssen - Co-auteur - Marketingmed.nl

Vind Marketingmed op: Twitter, FaceBook, Google + en Pinterest

Re: Keuze uit 2 namen

13
Tegenwoordig maakt het niet meer uit of je een tussenstreepje gebruikt, de zoekmachines zijn slim genoeg om deze eraf te denken dus als je de optie hebt is zonder tussenstreepje beter.
Wilt u meer omzet en klanten via onafhankelijke klantbeoordelingen. Het is makkelijk en gratis via het: Feedbackplatform

Re: Keuze uit 2 namen

14
Ik zou inderdaad altijd beide domeinen registreren, maar mijns inziens maakt het voor de zoekmachines niet meer uit of er nu wel of niet een streepje tussen staan. Het enige is dat je dan moet gaan kijken hoe je je branding neer wilt zetten (met of zonder streepje).

Succes!
Smartwatch Centre