Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Nicky1973
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 augustus 2014

Domeinnaam registreren? Maakt het echt uit waar?

30 augustus 2014

Beste ondernemers,

nu ik een mooie naam gevonden heb, wil ik deze graag registreren. Nu zie ik al sommige acties lopen, zoals 1e jaar 1 euro, etc. Ik zie verschillen tussen bijvoorbeeld 7 en 15 euro per jaar. Maakt het een groot verschil waar ik registreer?
Ik hoor graag jullie ervaringen en tips.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Domeinnaam registreren? Maakt het echt uit waar?

30 augustus 2014

Je kan het bij verschillende partijen doen. Neem er wel eentje die er al wat meer doet en langer bezig is. Je zal niet de eerste zijn die het via een goedkope hoster doet, die gaat failliet en jij moet je domein maar zien te verhuizen.

Heb er zelf wat lopen bij hosted.nl en versio. Die zitten dacht ik beide rond de 5 euro per jaar.
 
Nicky1973
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 augustus 2014

Re: Domeinnaam registreren? Maakt het echt uit waar?

30 augustus 2014

Bedankt voor je snelle reactie.
En hosted.nl gebruik je ook voor hosting of alleen domein registratie?
Raadt je aan om ook te laten hosten waar je domeinnaam geregistreerd is?
En last but not least, heb je nog een tip voor hosting? Naam bedoel ik dan.
 
webwinkelkopen
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 juni 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Domeinnaam registreren? Maakt het echt uit waar?

31 augustus 2014

Ja nicky het maakt wel uit waar je domeinnaam koopt. Vaak is het domein maar 1euro maar dan zal je ook webhosting moeten bestellen! Als je een domein naam wil verhuizen van bvb yourhosting naar een ander hosting moet je 5 euro betalen waardoor je uiteindelijk nog 6 euro kwijt bent zelf koop ik all mijn domein namen bij http://www.4yoursolutions.nl/ :wink:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: Domeinnaam registreren? Maakt het echt uit waar?

31 augustus 2014

Je kunt gewoon je domeinnaam registreren waar je wilt en de nameservers of DNS instellingen aanpassen zodat het naar je hosting verwijst. Is niet al te ingewikkeld en je nieuwe hoster helpt je er waarschijnlijk ook nog bij.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
 
Nicky1973
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 augustus 2014

Re: Domeinnaam registreren? Maakt het echt uit waar?

31 augustus 2014

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk erover mijn domein te registeren bij yourhosting, waarschijnlijk zal ik mijn hosting daar ook onder brengen. Schijnt nav eigen onderzoek hier toch 1 van de betere te zijn. Mijn webwinkel zal wellicht gaan draaien op wordpress en woocommerce. Tenzij er nog betere suggesties zijn?