Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
schaakspeler
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 oktober 2013

Naam voor bordspel en strip webshop

09 december 2014

Ik ben van plan om een webwinkel te openen die zowel bordspellen als strips verkoopt, om later dan het assortiment uit te breiden naar arduino en game-toebehoren. Nu had ik gedacht om iets te gaan doen met de term 'geek', maar ben zeker dat deze term niet op al mijn clienteel van toepassing is. Zo zijn er ook aardig wat stripverzamelaars van 50+ die zeker niet onder deze noemer vallen.

Enige suggesties voor een goede naam? .nl, .com, .eu zijn mijn voorkeursextensies.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Naam voor bordspel en strip webshop

09 december 2014

Ik denk dat het moeilijk wordt, want veel goede namen zijn al vergeven. Kan je misschien niet je voornaam erin voorlaten komen? Wat voor soort strips verkoop je?

Ook zou ik nagaan of er nog wel behoefte is aan bordspelen. Kinderen kunnen tegenwoordig eerder met een controller overweg dan dat zij met mes en vork kunnen eten.
 
schaakspeler
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 oktober 2013

Re: Naam voor bordspel en strip webshop

09 december 2014

Een groot aantal namen zijn idd al gekaapt, maar er zijn er zeker nog interessante te vinden. Ik zou liever niet met mijn voornaam werken. Mijn grote issue is of ik eerder voor een merk naam ga of voor een beschrijvende naam.

Dat van die kinderen is waar, maar zij vormen niet mijn hoofd doelgroep (hoewel elke aankoop leuk is :) ) Mijn doelgroep zijn mannen tussen de 18 en 40 jaar die graag samenkomen met vrienden om bij het drinken van een biertje een bordspel te spelen.

De strips die ik wil gaan verkopen zijn zo genaamde hard cover strips/graphic novels. Dus opnieuw is de doelgroep hier 16+

Bijkomende vraag: Hoe zou ik kunnen onderzoeken of deze doelgroepen overlappen? Als dat niet zo is valt het nut om 1 webshop met beide productgroepen te maken natuurlijk ook meteen weg
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Naam voor bordspel en strip webshop

10 december 2014

Bijkomende vraag: Hoe zou ik kunnen onderzoeken of deze doelgroepen overlappen? Als dat niet zo is valt het nut om 1 webshop met beide productgroepen te maken natuurlijk ook meteen weg
Je kunt dat waarschijnlijk in het eerste halfjaar na de start wel afleiden uit het percentage klanten dat uit beide categorieën iets bestelt.

Het zou mij niet verbazen als dat maar een paar procent is. Je kunt de vraag misschien beter omdraaien: waarom zouden beide categorieën producten in één webshop thuishoren? Als je daarvoor geen doorslaggevende redenen hebt, zou ik meteen beginnen met een multi-store omgeving: één achterkant (en één database) met meerdere storefronts voor aparte webwinkels.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
schaakspeler
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 oktober 2013

Re: Naam voor bordspel en strip webshop

11 december 2014

Uiteindelijk besloten om toch maar te starten als enkel bordspellen webshop.
3 namen waar ik nu aan denk:
Spelspectrum, Spelgek, Geekiness

Welke lijkt wel potentie te hebben? misschien nog enkele suggesties?
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Naam voor bordspel en strip webshop

11 december 2014

Men wil het kort en krachtig. De naam moet herkenning geven aan het product, dat je verkoopt.

Ik heb daarom zelf ook een http://www.electrobert.nl, die doorlinkt naar http://www.elektrobert.nl
Je moet dat ook in de gaten houden.

Men vraagt zich af of spectrum met een c of met een k is. Is ness met één of twee essen.
Leg dan anders ook spektrum met een k vast en laat die doorlinken naar de site met een c.
Hetzelfde geldt ook voor ness.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Naam voor bordspel en strip webshop

12 december 2014

Ik heb daarom zelf ook een http://www.electrobert.nl, die doorlinkt naar http://www.elektrobert.nl
Je moet dat ook in de gaten houden.
Dat noemen we een typo domain in jargon. Een typo domain affiliate is bijvoorbeeld iemand die zich schuldig maakt aan een vorm van typo squatting.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Naam voor bordspel en strip webshop

12 december 2014

Dus je moet het voor zijn.....:-)
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht