Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Hulyaa
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 november 2010

domeinnaam voor mijn webwinkel

29 november 2010

Beste mensen,

Ik wil graag eigen webwinkel beginnen, wil kleine merkkleding voor jongeren, ouderen en kinderen verkopen.

kleding zoals:
- schoenen
- tassen
- kleren
- sieraden
- mutsen enzovoort

kleine merken zoals:
- lacoste
- tommy hilfiger
- g-star enzovoort

het probleem is dat ik al weken lang opzoek naar een domeinnaam. het is zo moeilijk dan ik dacht.

misschien kunnen jullie daarbij mij helpen. dan zou ik erg dankbaar voor jullie zijn.
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: domeinnaam voor mijn webwinkel

29 november 2010

Als het om vindbaarheid gaat:
Je wilt dus merkkledij verkopen.
Dan zou je best een naam nemen dat begint met "merkkledij" of "merkkleren" of "merkkleding"

Is wel een saaie naam, maar denk dat velen dat intypen .
Het woord"online" bij toevoegen helpt ook nog wat.
Maar vindbaarheid is belangrijk in die branche omdat er al zoveel webshops van bestaan.
 
web_starter
Berichten: 193
Lid geworden op: 02 november 2010

Re: domeinnaam voor mijn webwinkel

29 november 2010

Inderdaad het hoofddomein dat je neemt (dus waar alle content op komt te staan) zo google vriendelijk houden dus met keywords waarop je gevonden wilt worden.
Dat scheelt al behoorlijk in de zoekmachines zeker in een branche waar al zoveel webwinkels voor bestaan.

Je bedrijfsnaam zou je dan gewoon kunnen registreren bij een hosting bedrijf en laten doorlinken naar je webshop. Dan kun je de bedrijfsnaam/domeinnaam gebruiken op bijvoorbeeld flyers, of welke lekkerder in de mond ligt, bijvoorbeeld als je reclame maakt voor je shop op verjaardag of bij collega's of iets dergelijks.

Ga dus goed nadenken op: waar wil ik op gevonden worden? Welke woorden zal ik gebruiken op de site?
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: domeinnaam voor mijn webwinkel

30 november 2010

Dan zou je best een naam nemen dat begint met "merkkledij" of "merkkleren" of "merkkleding"
Is wel een saaie naam, maar denk dat velen dat intypen.
Het valt reuze tegen hoeveel mensen zoeken naar generieke woorden als merkkleding etc. Dan is de kans nog groter dat ze zoeken naar jeans, spijkerbroeken, schoenen of laarzen. Maar ook daar valt het tegen hoeveel mensen generiek zoeken en is de concurrentie moordend. Soms kun je dan beter gewoon een leuke, korte herkenbare naam nemen en voor de longtail gaan. Trefwoorden die je wel snel wint en die betaalbaar zijn.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Eek
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 november 2010
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: domeinnaam voor mijn webwinkel

30 november 2010

Wellicht handig voor het bepalen van een domeinnaam, de Google Keyword Tool. Hiermee kun je zien hoeveel er op een bepaald woord wordt gezocht.

https://adwords.google.com/o/Targeting/ ... earch.none
http://www.dropinmedia.nl ✩ Synchronising the world of print
 
HANTEX
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 november 2010
Contacteer:

Re: domeinnaam voor mijn webwinkel

01 december 2010

Beste Hulyaa,

Naast het vinden/bedenken van een goede naam is het niet minder onbelangrijk om ook alvast contact te hebben gehad met potentiële leveranciers.
Met name bij de genoemde merkkleding wordt "moeilijk" gedaan indien je alleen verkoopt middels een webwinkel en geen fysieke winkel hebt. Ze willen namelijk niet dat de kwaliteitskleding tegen dumpprijzen op de markt komt. Dit ter bescherming van de ondernemers met een fysieke winkel die hogere vaste kosten hebben. Ook logisch natuurlijk omdat het ook afbreuk doet aan het imago van een dergelijk merk.
Heb je al een ondernemingsplan? Al bepaald wat je wensen en eisen zijn aan jouw webwinkel. Al met de bank gesproken ivm met de investeringen. Startersavond van de KvK bezocht. Concurrentenanalyse en SWOT analyse uitgevoerd. Klinkt allemaal heel moeilijk maar is goed om te doen. Je zet eigenlijk je ideëen op papier waardoor je plannen concreet worden en is een goede leidraad tijdens de uitvoering.
Met het idee "ik wil een webwinkel beginnen" loopt half Nederland. Dan huren ze een kant en klare website en loopt het niet. Ik haak zelf ook direct af bij een dergelijke lay-out.
Terug naar de issue van deze post. Wat vind je zelf "lekker" en "krachtig" klinken. Wat vind je omgeving?
Een naam met kleding of merkkleding gaat 'm niet worden aangezien deze allemaal al bezet zijn. Ik zou er niet op gokken ieder geval.

Succes!
Joachim
 
recreashop
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 januari 2011
Contacteer:

Re: domeinnaam voor mijn webwinkel

09 januari 2011

Hallo,

Een perfect hulpmiddel voor het bepalen van een domeinnaam, is de domeinnaam generator van Web-Champ. http://www.webchamp.nl/
Klik op de home site rechtsboven bij "creatieve domeinnamen tool" dan kom je op een pagina waarin diverse voorbeelden soms honderden voor een domeinnaam gegeven worden. Er wordt ook meteen aangegeven of de domeinnaam nog vrij is.

Succes.
Daan.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht