Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
adje
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 februari 2015

Wat te doen met mijn (illegale) webshop?

09 februari 2015

Beste mensen,

Op het moment run ik een beetje een riskante business. Ik verkoop namelijk namaak en wil hier ook vanaf. Maar aangezien ik al een brede klantengroep heb (en leuke inkomsten), is het zonde om het weg te doen. Dus wil ik er iets anders van maken. Het gaat om een soort website als http://www.royaloutlet.com/. Heeft iemand ideeën wat ik ermee kan? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Naam weggehaald.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wat te doen met mijn (illegale) webshop?

09 februari 2015

Om te beginnen: niet je naam op een forum posten.
Ik heb er even een mod op geattendeerd.

Je kunt, denk ik, twee dingen doen: maak er een webwinkel van die de échte artikelen verkoopt of een affiliatesite die op basis van commissie doorverwijst naar andere webwinkels die de echte artikelen verkoopt. Als je een trouwe groep gebruikers hebt die op bepaalde merken afkomen, leveren die twee opties waarschijnlijk het meeste op.
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Wat te doen met mijn (illegale) webshop?

09 februari 2015

Als je een trouwe groep gebruikers hebt die op bepaalde merken afkomen, leveren die twee opties waarschijnlijk het meeste op.
Jou trouwe groep koopt omdat je namaak hebt en daar een goedkoop prijskaartje aan hangt. Die groep zal weinig interesse hebben ik het echte spul dat 10x of nog duurder is.

Een affiliate zal een optie zijn maar of dat zo veel oplevert als nu denk ik niet.

Het is aan jou om te beslissen.
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Wat te doen met mijn (illegale) webshop?

09 februari 2015

Je overtreed de wet, maar het levert wel lekker geld op, dus daarom wil je nog niet stoppen. Ik begrijp dat ik hiermee je vraag wel heel kort door de bocht heb samengevat.

Doordat je de wet overtreed loop je op de lange termijn echter een groot risico dat je een boete krijgt of de schade moet betalen. Ik zou daar dus niet door mee blijven gaan.

Probeer wellicht een vervangend assortiment te vinden met gelijkwaardige b-merken, maar geen namaak. Dat zal je zeker veel omzet kosten, maar het alternatief op lange termijn lijkt me slechter.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Wat te doen met mijn (illegale) webshop?

09 februari 2015

Je overtreed de wet, maar het levert wel lekker geld op, dus daarom wil je nog niet stoppen. Ik begrijp dat ik hiermee je vraag wel heel kort door de bocht heb samengevat.
Nee, fout. Hij wil juist wel stoppen met de namaak spullen.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Wat te doen met mijn (illegale) webshop?

09 februari 2015

Je kunt, denk ik, twee dingen doen: maak er een webwinkel van die de échte artikelen verkoopt
Dat lijkt me nog vrij lastig. Als je eerst nepartikelen verkocht heb zal de merkhouder van het origineel vast niet staan te springen om met jouw in zee te gaan. Sterker nog, ze zullen je waarschijnlijk eerst leegtrekken. Het is als merkhouder betrekkelijk makkelijk om een winkeltje dat nepspullen verkoopt op te rollen.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wat te doen met mijn (illegale) webshop?

09 februari 2015

[offtopic]
Ik denk dat de TS hier meer kwam voor de linkdrop naar die bij Sedo geparkeerde AdWords-pagina, maar dat terzijde.
[/offtopic]
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht