Naam webshop fashion?

1
Wie kan/wil mij helpen met het vinden van een goede naam voor mijn webshop?
Ik verkoop fashion items, zoals kleding, sieraden, make-up etc.
Het moet een beetje een naam zijn die blijft hangen en niet te lang is. Het is zo moeilijk...
Namen zoals TopShop zijn kort maar krachtig. Dus alle tips en ideetjes zijn heel erg welkom! :)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Naam webshop fashion?

6
Liefst iets engels, iets met style ofzo, niks met fashion, denk ik.
Wat als ik een naam kies, deze moet ik dan ook controleren bij de europese kvk of deze al bestaat toch? Waar vind ik dat? Kan er nergens iets over vinden namelijk.

Re: Naam webshop fashion?

7
lizz10 schreef:Wat als ik een naam kies, deze moet ik dan ook controleren bij de europese kvk of deze al bestaat toch? Waar vind ik dat? Kan er nergens iets over vinden namelijk.
Je moet deze dan registreren bij de KVK die voor jou een klein onderzoekje doet. Meer is niet verplicht maar als je het daarbij laat loop je achteraf (dus nadat je een huisstijl, briefpapier, logo etc hebt ontworpen) dat een bedrijf die het als merk heeft vast laten leggen jou verplicht om een andere naam te gaan hanteren.

Je kunt dit controleren bij het Benelux of Europees Merkenbureau, http://www.boip.int of bij een van de vele merkenbureaus in ons land die hierbij zijn aangesloten.
Nu op mijn weblogs: