Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Toby
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 september 2010

Extra domeinen.

11 december 2010

Ik heb nu een webwinkel met woonaccessoires. Ik zit er heel erg aan te denken om extra domeinnamen te gaan inschakelen. Ik vind het alleen lastig om goede namen te vinden.
Ik heb zitten denken aan bijvoorbeeld:

woonaccessoiresonline.nl
woonwinkelonline.nl
windlichtonline.nl
lantaarnwebwinkel.nl
enz.

graag hoor ik hoe ik dit kan uitzoeken ben bezig geweest met de hulpprogramma's van google adwords. En hebben jullie nog tips voor goede namen?

worden .eu website's net zo goed opgenomen door google als .nl site's?

http://www.hetadreswebshop.nl
webwinkel programma is Biedmeer.nl

Met vriendelijke groeten,
T van de Rakt
www.hetadreswebshop.nl voor al uw Riverdale woonaccessoires en meer...
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Extra domeinen.

11 december 2010

Het is mij niet helemaal duidelijk. Wat voor programma zoek je precies? Een programma die jouw suggesties geeft over domeinnamen, een programma die checkt of een domeinnaam nog vrij is of..?

Ik zou zelf gewoon relevante domeinnamen bedenken en dan checken bij je provider of die nog vrij zijn. Zijn ze nog vrij, dan kan je ze registreren en er eventueel een website op zetten.
 
DirkjanL

Re: Extra domeinen.

11 december 2010

Veel van de algemene namen voor de Nederlandse .nl domeinnamen zijn helaas al bezet.

Bij veel aanbieders van webhosting kan je een naam invoeren en dan controleert de software van de webhoster dan of verschillende populaire extensies (.nl .com .net .eu etc.) nog vrij zijn. Je kan dan eventueel ook voor een .eu of .com kiezen als die nog vrij zijn.
 
hoegeldverdienen
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 december 2010
Contacteer:

Re: Extra domeinen.

22 december 2010

Ik zou niet voor een .eu domein gaan. Deze extensie zie je bijna niet in de top 3 van Google op bepaalde zoektermen. Ik zou het houden bij een .nl extensie als je in de Nederlandse markt wil opereren.
Meer informatie over het beginnen van een webshop op: http://www.hoegeldverdienen.nl/eigen-we ... inkel.html
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Extra domeinen.

22 december 2010

Ik zou niet voor een .eu domein gaan. Deze extensie zie je bijna niet in de top 3 van Google op bepaalde zoektermen.
Baseer je dit ook ergens op, los van je eigen zoekopdrachten? Want dit lijkt me wel wat kort door de bocht.
 
joda
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 december 2010
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Extra domeinen.

22 december 2010

Kijk eens op http://www.webchamp.nl daar hebben ze een leuke domeinnaam checker. Je typt een domeinnaam in en als deze bezet is krijg je een heleboel alternatieven. Staat er geen goede tussen kan je mis. via deze namen weer nieuwe inspiratie opdoen.