Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Elise1994
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 maart 2016

Creatieve ideeën voor een pakkende naam?

23 maart 2016

Hoi allemaal,

Sinds een aantal dagen ben ik actief op dit forum en heb ik hier al heel veel bruikbare informatie vandaag kunnen halen, onder het kopje 'de winkelier achter de webwinkel' kun je dan ook zien wie ik ben en wat ik doe. Ik ben in ieder geval bezig met het schrijven van een ondernemingsplan om een kleding webshop te beginnen. Om bijvoorbeeld te weten waar ik inkopen wil gaan doen wil ik mezelf graag oriënteren maar kun je bij groothandelaren enkel terecht als je ingeschreven staat bij de KvK. Maar voordat ik me in kan en wil schrijven bij de Kvk moet ik natuurlijk wel een pakkende naam hebben.

Mijn naam is Elise (hier zou ik iets mee kunnen doen) en ik wil hippe dameskleding gaan verkopen voor meiden van ongeveer 16 t/m 30 jaar. Ik wil beginnen met wat goedkopere 'musthaves' zoals jurkjes, blousejes, schoenen, tassen, sjaals en sieraden. Het woord 'musthaves' komt de laatste tijd al overal voorbij dus hier wil ik absoluut niets  mee doen. Mijn huisstijl wil ik graag lichtroze en knus maken. Als het goed gaat zou ik het ook super vinden om met merken als 'Supertrash', 'Nikkie', 'Josh V' en 'Rich & Royals' gaan werken, merken die ik zelf draag.

Ik heb het ook al aan mijn omgeving gevraagd maar ik heb de naam die ik zoek nog niet voorbij horen kopen, kan iemand van jullie mij helpen??

Alvast super bedankt, Elise.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Creatieve ideeën voor een pakkende naam?

23 maart 2016

Weinig creatief wellicht, maar wel (nog) beschikbaar:

eliseschoice
eliseskeuze
elisestyle
elisefashion
fashionines
fashionelise
 
Elise1994
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 maart 2016

Re: Creatieve ideeën voor een pakkende naam?

23 maart 2016

Weinig creatief wellicht, maar wel (nog) beschikbaar:

eliseschoice
eliseskeuze
elisestyle
elisefashion
fashionines
fashionelise
Leuk dat je zo snel reageert, opzich geen verkeerde namen en zeker iets om over na te denken. Waar kan ik vinden of de namen nog beschikbaar zijn?
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Creatieve ideeën voor een pakkende naam?

23 maart 2016

https://www.sidn.nl/

hipmetelise
hipalselise
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Creatieve ideeën voor een pakkende naam?

23 maart 2016

Leuk dat je zo snel reageert, opzich geen verkeerde namen en zeker iets om over na te denken. Waar kan ik vinden of de namen nog beschikbaar zijn?
Ik heb ze allemaal gecheckt op sidn.nl

Edit: sorry, dubbel: Paul was sneller.
 
Elise1994
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 maart 2016

Re: Creatieve ideeën voor een pakkende naam?

23 maart 2016

Paul was inderdaad iets sneller maar beide bedankt! ik zit zelf een beetje in mijn hoofd met de woorden:
EG (mijn initialen)
HIP
Fashion
Trendy
Chick(s)
Girl(s)
Addicted
Hebbedingetjes
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Creatieve ideeën voor een pakkende naam?

23 maart 2016

Met de eerste twee kun je HipEG maken. Klinkt leuk en de ondertitel: Hip met Elise Grimbergen
of alleen:  Hip met Elise G.
Past ook lekker als je een modeblog erbij schrijft..... ;-)
 
Elise1994
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 maart 2016

Re: Creatieve ideeën voor een pakkende naam?

23 maart 2016

Met de eerste twee kun je HipEG maken. Klinkt leuk en de ondertitel: Hip met Elise Grimbergen
of alleen:  Hip met Elise G.
Past ook lekker als je een modeblog erbij schrijft..... ;-)
Thanks voor het meedenken, dit komt zeker in de buurt bij wat ik in gedachten heb! Een modeblog daar had ik ook al over na gedacht, lijkt me ook heel leuk :D
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Creatieve ideeën voor een pakkende naam?

23 maart 2016

Met de eerste twee kun je HipEG maken. Klinkt leuk en de ondertitel: Hip met Elise Grimbergen
of alleen:  Hip met Elise G.
Past ook lekker als je een modeblog erbij schrijft..... ;-)
Thanks voor het meedenken, dit komt zeker in de buurt bij wat ik in gedachten heb! Een modeblog daar had ik ook al over na gedacht, lijkt me ook heel leuk :D
Een blog moet je zeker doen. Een blog zorgt voor nieuwe content en het is fantastisch voor je conversie/SEO ;)
 
Elise1994
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 maart 2016

Re: Creatieve ideeën voor een pakkende naam?

23 maart 2016

Thanks voor het meedenken, dit komt zeker in de buurt bij wat ik in gedachten heb! Een modeblog daar had ik ook al over na gedacht, lijkt me ook heel leuk :D
Een blog moet je zeker doen. Een blog zorgt voor nieuwe content en het is fantastisch voor je conversie/SEO ;)
Ik ben echt zo blij dat ik deze site gevonden heb, in twee dagen tijd heb ik al meer informatie achterhaald dan in de afgelopen weken! Ik ga een blog schrijven op mijn kledingsite!!
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Creatieve ideeën voor een pakkende naam?

23 maart 2016

Een blog moet je zeker doen. Een blog zorgt voor nieuwe content en het is fantastisch voor je conversie/SEO ;)
Ik ben echt zo blij dat ik deze site gevonden heb, in twee dagen tijd heb ik al meer informatie achterhaald dan in de afgelopen weken! Ik ga een blog schrijven op mijn kledingsite!!
Altijd leuk om enthousiaste leden erbij te hebben. In Shopify zit overigens ook een blog-optie erbij, heel eenvoudig om wat te posten :)
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Creatieve ideeën voor een pakkende naam?

24 maart 2016

fashionista - iemand die zich bezighoudt met de creatie of promotie van fashion, zoals designers, fotografen, modellen en modejournalisten:

elisionista
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Creatieve ideeën voor een pakkende naam?

24 maart 2016

Dan ben je een vrouw die het doet lijken of je iets laat verdwijnen. ;-) Doet me namelijk meer aan een illusionist denken.
 
Elise1994
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 maart 2016

Re: Creatieve ideeën voor een pakkende naam?

24 maart 2016

Ik ben echt heel blij met al jullie leuke ideeën, ik heb dan ook bedacht omdat ik ook een blog ga schrijven dat de naam 'Hip met Elise' het beste past. Over twee weken ga ik me inschrijven bij de KvK en rustig aan beginnen met mijn webshop die waarschijnlijk www.hipmetEG.nl of www.hipEG.nl gaat heten. Als ik ingeschreven sta mag ik dus ook naar de groothandelaren toe waar ik alvast wat kleding uit ga zoeken en ik hoop zo over een week of 6 online te kunnen gaan, ik hou jullie op de hoogte!!
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: Creatieve ideeën voor een pakkende naam?

24 maart 2016

Ik ben echt heel blij met al jullie leuke ideeën, ik heb dan ook bedacht omdat ik ook een blog ga schrijven dat de naam 'Hip met Elise' het beste past. Over twee weken ga ik me inschrijven bij de KvK en rustig aan beginnen met mijn webshop die waarschijnlijk www.hipmetEG.nl of www.hipEG.nl gaat heten. Als ik ingeschreven sta mag ik dus ook naar de groothandelaren toe waar ik alvast wat kleding uit ga zoeken en ik hoop zo over een week of 6 online te kunnen gaan, ik hou jullie op de hoogte!!
Ik hoop dat je de domeinnamen al geregistreerd hebt? Ik kan ze anders zo voor je neus wegkapen. 
 
Elise1994
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 maart 2016

Re: Creatieve ideeën voor een pakkende naam?

24 maart 2016

Ik ben echt heel blij met al jullie leuke ideeën, ik heb dan ook bedacht omdat ik ook een blog ga schrijven dat de naam 'Hip met Elise' het beste past. Over twee weken ga ik me inschrijven bij de KvK en rustig aan beginnen met mijn webshop die waarschijnlijk www.hipmetEG.nl of www.hipEG.nl gaat heten. Als ik ingeschreven sta mag ik dus ook naar de groothandelaren toe waar ik alvast wat kleding uit ga zoeken en ik hoop zo over een week of 6 online te kunnen gaan, ik hou jullie op de hoogte!!
Ik hoop dat je de domeinnamen al geregistreerd hebt? Ik kan ze anders zo voor je neus wegkapen. 
Nee dat heb ik nog niet gedaan, maar ik heb ook nog geen officiële site, kan ik dat dan al doen?
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: Creatieve ideeën voor een pakkende naam?

24 maart 2016

Ik hoop dat je de domeinnamen al geregistreerd hebt? Ik kan ze anders zo voor je neus wegkapen. 
Nee dat heb ik nog niet gedaan, maar ik heb ook nog geen officiële site, kan ik dat dan al doen?
Je kan je domeinnaam nu alvast vastleggen bij TransIP, Antagonist, Versio etc etc, later kan je hem altijd nog verhuizen naar een ander bedrijf. Maar zeker niet je domeinnaam delen voordat je hem vastgelegd hebt ;-)
 
Elise1994
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 maart 2016

Re: Creatieve ideeën voor een pakkende naam?

24 maart 2016

Nee dat heb ik nog niet gedaan, maar ik heb ook nog geen officiële site, kan ik dat dan al doen?
Je kan je domeinnaam nu alvast vastleggen bij TransIP, Antagonist, Versio etc etc, later kan je hem altijd nog verhuizen naar een ander bedrijf. Maar zeker niet je domeinnaam delen voordat je hem vastgelegd hebt ;-)
Haha oke thanks voor de tip!
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Creatieve ideeën voor een pakkende naam?

24 maart 2016

Inderdaad beter van niet op een openbaar forum...
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht