Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Ruudd
Berichten: 211
Lid geworden op: 13 januari 2011
Locatie: Omg. Utrecht
Contacteer:

Naam voor Gamewebshop

13 januari 2011

Hallo,

Ik lees al een poos mee en heb me nu dan toch maar ingeschreven om wat dingen te kunnen vragen en mee te kunnen discusieren. Ik ben half december begonnen met de opzet van een webwinkel. Dit doe ik via http://www.mijnwebwinkel.nl (vast wel bekend hier) en bouw stukje bij beetje de shop steeds verder op. Onlangs wat laten maken aan design dus dat komt wel goed.

Nu denk ik erover om de professionele versie te nemen, dit voor mijn klanten voor meer gemak en voor mezelf (beter beheeromgeving e.d.) maar nu is het grootste probleem dus de naam. Ik had zelf al het een en ander bedacht maar kom niet goed uit de verf.

pro-gamer.nl (ben niet echt weg van dat streepje ertussen)
xbox360-games.nl (ookk streepje en misschien belemerend voor de toekomst)

Zouden jullie wat suggesties kunnen plaatsen zodat we een goede naam kunnen maken? Mijn site is de volgende http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/xbox360games (nu nog dan:P))

Wat feedback zou ik ook opprijs stellen!

Ruud
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Naam voor Gamewebshop

13 januari 2011

Helaas is pro-gamer.nl al actief.

Met Xbox 360 in de domeinnaam maak je het jezelf op den duur dubbel lastig: je bent beperkt tot platform én versie. Dat is een niche die erg klein wordt bij het verschijnen van een opvolger van de 360 en verdwijnt als de Xbox helemaal wordt vervangen door iets nieuws.

Daarnaast zijn sommige fabrikanten niet zo gecharmeerd van het gebruik van hun merken in domeinnamen. Dat kan je komen te staan op een hele boze brief van een heel duur advocatenkantoor dat een slepende rechtszaak niet uit de weg zal gaan.

Beter dus iets breders dat langer mee gaat.
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: Naam voor Gamewebshop

13 januari 2011

gamewinkel.nl?
 
Ruudd
Berichten: 211
Lid geworden op: 13 januari 2011
Locatie: Omg. Utrecht
Contacteer:

Re: Naam voor Gamewebshop

13 januari 2011

Helaas is pro-gamer.nl al actief.

Met Xbox 360 in de domeinnaam maak je het jezelf op den duur dubbel lastig: je bent beperkt tot platform én versie. Dat is een niche die erg klein wordt bij het verschijnen van een opvolger van de 360 en verdwijnt als de Xbox helemaal wordt vervangen door iets nieuws.

Daarnaast zijn sommige fabrikanten niet zo gecharmeerd van het gebruik van hun merken in domeinnamen. Dat kan je komen te staan op een hele boze brief van een heel duur advocatenkantoor dat een slepende rechtszaak niet uit de weg zal gaan.

Beter dus iets breders dat langer mee gaat.
Ja inderdaad dat had ik er ook achtergezet - belemmerend voor de toekomst voor eventuele uitbreiding.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Ruudd
Berichten: 211
Lid geworden op: 13 januari 2011
Locatie: Omg. Utrecht
Contacteer:

Re: Naam voor Gamewebshop

13 januari 2011

Tevens zit ik er over te denken om iDeal via mollie te doen voor mijn webshop. ZIjn daar ervaringen mee? ZOja zou je die kunnen delen?

gamewinkel.nl is al bezet (domein)
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: Naam voor Gamewebshop

13 januari 2011

Oh sorry, ik had verder niks gecheckt.
En DEgamewinkel.nl?
 
esther
Berichten: 187
Lid geworden op: 26 november 2010
Locatie: Wormerveer

Re: Naam voor Gamewebshop

13 januari 2011

Hallo Ruud,
Ik heb ook mijn webwinkel bij mijnwebwinkel.nl en laat de IDEAL betalingen via Mollie lopen. Ik heb hier geen klachten over. Soms laat de betaling een paar dagen langer op zich wachten. Dit irriteert mij wel eens. Ik laat het wekelijks uitbetalen (enkel en alleen omdat ik zo snel mogelijk mijn geld in eigen handen wil hebben).
Verder nooit problemen.


Nog even een duit in het zakje voor een mooie naam:

worldofgame.nl of worldofgames.nl

Bijna alles met de naam game erin is al bezet! Deze twee prachtige namen nog niet overigens :)
 
Frans Sijtsma
Berichten: 58
Lid geworden op: 01 juli 2010
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Naam voor Gamewebshop

13 januari 2011

Hallo Ruud,
worldofgame.nl of worldofgames.nl

Bijna alles met de naam game erin is al bezet! Deze twee prachtige namen nog niet overigens :)
Worldofgame is idd nog vrij, worldofgames is sinds 2001 bezet en staat nu bij sedoparking
[url=http://www.lockershop.nl/categorie/lockers.aspx]lockers[/url] en [url=http://www.lockershop.nl/categorie/garderobekasten.aspx]garderobekasten[/url] bestel je bij Lockershop
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Naam voor Gamewebshop

13 januari 2011

Hmm. Hoe belangrijk is SEO voor je? En hoe breed wil je gaan? Zelf zou ik snel denken aan:
consolegameshop.nl is vrij.
internetgameshop.nl is vrij.
spellenwebwinkel.nl is vrij.

Goede vindbare namen die je snel zoekmachine traffic kunnen opleveren. Met al een paar backlinks zul je met enkele deeplinks wel vindbaar worden op sommige games. Long tail is in de console games best succesvol.

Maar een leuke domeinnaam zonder trefwoorden doet het vaak op den duur minimaal net zo goed. Zeker als je echt wat groter weet te worden en je naam daardoor langer bij kopers blijft hangen. Ze komen eerder terug bij een shop met een imago, dan bij een shop met een goede zoekmachine notering.
 
Ruudd
Berichten: 211
Lid geworden op: 13 januari 2011
Locatie: Omg. Utrecht
Contacteer:

Re: Naam voor Gamewebshop

14 januari 2011

Hmm 2 opties dus: Of goede originele naam die het moeilijk heeft in de zoekmachines maar waaraan brand warranty komt te hangen. Of een naam die het goed doet in de zoekmachines..
Deeplink & backlinks!? tell me more!
Ik weet het niet goed, belangrijk is wel dat ik me kan identificeren met wat ik doe. Ben zelf een behoorlijke gamer en vind het leuk er mee bezig te zijn, en ik vind het ondernemen leuk, contact met de klanten e.d. Uitbreiden naar andere consoles wacht ik nog mee want wil eerst beetje bekend zijn met xboxgames. (ik ben nog gewoon student)

Wat vinden jullie van de shop tot nu toe? Is Mijnwebwinkel.nl geschikt voor wat ik wil/ga doen?

Ik hoor het!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Naam voor Gamewebshop

14 januari 2011

Is Mijnwebwinkel.nl geschikt voor wat ik wil/ga doen?
Dat hangt er, denk ik, vooral van af hoe groot je de handel in tweedehands games wilt maken. Nu is dat een "stuur ons een mail", maar ik denk dat je daarmee niet veel omzet zult maken. De kosten zijn bovendien hoog, want je moet elke mail handmatig verwerken.

Bijvoorbeeld op bol.com worden tweedehands boeken, van particulieren of boekhandelaars, gecombineerd aangeboden met nieuwe exemplaren van bol.com. Dat vereist een goede automatisering en dat is maatwerk. Niet dat het natuurlijk zo groot moet worden, maar aan honderden games van enkele tientallen handelaren heb je anders al gauw een dagtaak.
 
Ruudd
Berichten: 211
Lid geworden op: 13 januari 2011
Locatie: Omg. Utrecht
Contacteer:

Re: Naam voor Gamewebshop

14 januari 2011

Is Mijnwebwinkel.nl geschikt voor wat ik wil/ga doen?
Dat hangt er, denk ik, vooral van af hoe groot je de handel in tweedehands games wilt maken. Nu is dat een "stuur ons een mail", maar ik denk dat je daarmee niet veel omzet zult maken. De kosten zijn bovendien hoog, want je moet elke mail handmatig verwerken.

Bijvoorbeeld op bol.com worden tweedehands boeken, van particulieren of boekhandelaars, gecombineerd aangeboden met nieuwe exemplaren van bol.com. Dat vereist een goede automatisering en dat is maatwerk. Niet dat het natuurlijk zo groot moet worden, maar aan honderden games van enkele tientallen handelaren heb je anders al gauw een dagtaak.
Bedankt voor je reactie! Ja momenteel kan ik iedereen persoonlijk bedienen. De klanten komen voornamelijk via marktplaats die dan mailen voor de link naar de shop. Daar kunnen ze bestellen e.d. Opzich gaat dat goed voor nu, maar wil in de toekomst wel advertenties met gelijk de link erbij zodat het inprincipe alleen het vewerken nog gedaan hoeft te worden. En ja, ben inderdaad afhankelijk van wat er op de markt wordt aangeboden qua games. het is moeilijk om 10x dezelfde game te vinden voor een goede inkoopprijs.

@ Esther, kan ik gewoon mijn rekening koppelen aan iDeal via mollie of heb je daarvoor officiële documenten nodig?
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: Naam voor Gamewebshop

14 januari 2011

Daarvoor heb je inschrijving in KvK nodig.
En ik zou niet voor maatwerk gaan. Ik denk dat je al heel gauw beperkt wordt met een standaard webshop.
 
Ruudd
Berichten: 211
Lid geworden op: 13 januari 2011
Locatie: Omg. Utrecht
Contacteer:

Re: Naam voor Gamewebshop

15 januari 2011

Maar wat raden jullie aan!? Een naam die goed voor notering is of een naam die op den duur dus bekender raakt. En zijn er nog wat suggesties?
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

Re: Naam voor Gamewebshop

15 januari 2011

Aangezien ik op je feedbackvraag er nu net achter kom dat je hele site tweedehands is, lijkt me dat je dit in je naam kan zetten. Is ook een stuk duidelijker naar je klanten toe.

tweedehandsxboxgames bijvoorbeeld
 
Ruudd
Berichten: 211
Lid geworden op: 13 januari 2011
Locatie: Omg. Utrecht
Contacteer:

Re: Naam voor Gamewebshop

15 januari 2011

Aangezien ik op je feedbackvraag er nu net achter kom dat je hele site tweedehands is, lijkt me dat je dit in je naam kan zetten. Is ook een stuk duidelijker naar je klanten toe.

tweedehandsxboxgames bijvoorbeeld
dan zit je wel wweer met xbox in de naam wat belemmerend kan zijn in de toekomst als ik eventueel zou willen uitbreiden naar PS3 of Blu-Ray DVDS
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: Naam voor Gamewebshop

15 januari 2011

tweedehandsgames.nl??
 
Ruudd
Berichten: 211
Lid geworden op: 13 januari 2011
Locatie: Omg. Utrecht
Contacteer:

Re: Naam voor Gamewebshop

16 januari 2011

pff dit is echt lastig zeg, een goede naam verzinnen!!!

Ik heb nu wel wat gevonden, en zou er graag feedback op willen qua naam (en hopen dat hij niet snel geregistreerd wordt :P)

http://www.pro-games.nl

Dirkjan had ook wel goede namen maar ik vind dat beetje goedkoop overkomen. Desalniettemin zijn de suggesties wel goed en misschien doe ik dat ook nog wel zo'n naam.. Is deze naam goed voor SEO & rankings @ google?
 
esther
Berichten: 187
Lid geworden op: 26 november 2010
Locatie: Wormerveer

Re: Naam voor Gamewebshop

16 januari 2011

Ik zou het streepje vergeten te onthouden in de naam (persoonlijk). Voor mijn zoons koop ik wel eens wat en ik ben steeds de naam kwijt van de shop waar ik destijds was.
 
Ruudd
Berichten: 211
Lid geworden op: 13 januari 2011
Locatie: Omg. Utrecht
Contacteer:

Re: Naam voor Gamewebshop

16 januari 2011

Ik zie dat progames ook al bestaat in het handelsregister. Dat wordt'm niet dus. Even een flinke brainstorm sessie gehouden, wat dachten jullie van het volgende:

seebuyplay.nl
viewgame.nl
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Naam voor Gamewebshop

17 januari 2011

Om de belofte die uitgaat van het see of het view in deze domeinnamen in te lossen, zul je de webwinkel wel moeten optuigen met aardig wat trailers. Dat vereist een server die kan streamen en kost enkele megabytes per video (zowel in opslag als dataverkeer per view).
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Naam voor Gamewebshop

17 januari 2011

Dat vereist een server die kan streamen en kost enkele megabytes per video (zowel in opslag als dataverkeer per view).
Of je werkt met Youtube filmpjes op je website. Minder professioneel, maar zeer acceptabel voor een startende webwinkel.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Naam voor Gamewebshop

17 januari 2011

Met directe concurrenten zoals bol.com en vooral E-Plaza van de Blokker-groep liggen de verwachtingen onder kopers van games hoog. Hier kun je bij vrijwel elke game meerdere trailers bekijken. Domeinnamen zoals seebuyplay.nl en viewgame.nl lijken hetzelfde te beloven: "Kom kijken! Hier moet je zijn als je de nieuwste games in actie wilt zien!" Belofte maakt schuld.
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: Naam voor Gamewebshop

17 januari 2011

Ik ben geen games/film/visueel type, dus ik had dat dus niet als associatie. Ik dacht gewoon: kijk welke games ik heb, raak overtuigd van het assortiment en koop.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Naam voor Gamewebshop

17 januari 2011

Met directe concurrenten zoals bol.com en vooral E-Plaza van de Blokker-groep liggen de verwachtingen onder kopers van games hoog. Hier kun je bij vrijwel elke game meerdere trailers bekijken. Domeinnamen zoals seebuyplay.nl en viewgame.nl lijken hetzelfde te beloven: "Kom kijken! Hier moet je zijn als je de nieuwste games in actie wilt zien!" Belofte maakt schuld.
Eens, eigen kwalitatieve filmpjes is het beste. Maar je wint daarin (toch) niet zomaar van dat soort spelers. Ondernemen is niet alleen een kwestie van de sterkste of goedkoopste zijn maar soms moet je de slimste of sluwste zijn. Online wordt dit vaak onderschat. Echt ondernemen doe je als je met hogere prijzen en minder service toch kan concurreren met spelers als Bol.com.

Wat trouwens prima te doen is. Bol en Eplaza tonen vooral officiele trailers. Plaatsen deze een keer en updaten dit nooit meer. Plaats op jouw website per game twee goede Youtube filmpjes en links naar een tiental andere filmpjes met duidelijke uitleg en categorieen (zoals Gameplay, multiplayer, extra's of highscores) en probeer deze vooral zelf te maken en je zult zien dat je zelfs veel traffic van Youtube kunt krijgen. Op Youtube zijn die grote spelers amper actief en bijna alle gamers beginnen hun zoektocht hier, nog voor ze naar Bol.com gaan.

Daarnaast, als je klein bent, en dat wilt blijven, moet je eens kijken naar samenwerkingen. Grote spelers zullen nooit met een kleine clan of hobbyist samenwerken. Zoek bijv. eens naar een paar kleinere weblogs of fansites. Vaak hebben games clans of review websites. Cheatwebsites etc. Spreek met die sites af dat jij de inleiding van hun review of cheats of whatever plaatst in ruil voor een link op hun website waar mensen die games kunnen kopen. Ga online wat kleine samenwerkingen aan en zorg dat dit elke week blijft groeien. Bied een compleet overzicht met actuele informatie of schrijf zelf een weblog. Maak zelf korte Youtube filmpjes van games en promoot deze flink op Youtube en andere social media. Start een Twitter account en ondersteun hierin mensen die het volgens jou goed doen. Je krijgt dit vanzelf van ze terug en mensen die hun volgen kopen echt niet allemaal op Bol.com.

Je zult merken dat er echt wel meer te concurreren valt dan prijs of service. In mijn ogen maak je SeeBuyPlay.com (superleuke naam waarbij je kan meeliften op SeeBuyFly als je het goed doet) in dat geval waar. Probeer klanten ook te houden. Bied de mogelijkheid tot het schrijven van een review maar beloon ze ook. Dat kan in geld maar hoeft helemaal niet. Als mensen een review schrijven en je bedankt ze via Twitter, een mail of wat voor follow up dan ook dan waarderen mensen dat.

Gamers zijn erg goed beinvloedbaar. Ook met Youtube filmpjes! Als jij bij elke game tien links naar Youtube filmpjes kunt tonen is dat bijv. beter dan dat ene professionele filmpje op Bol.com. Ik stoor me vaak dat die enkel een trailer toont en erg weinig echte gameplay van games bijv.
 
Ruudd
Berichten: 211
Lid geworden op: 13 januari 2011
Locatie: Omg. Utrecht
Contacteer:

Re: Naam voor Gamewebshop

17 januari 2011

Zo dat is echt een insteek waar ik nog niet opgekomen was zeg! Inderdaad erg onderscheidend vergelijkend met andere gamewebshops. Ik ga direct een apart kanaal maken op Youtube waar ik dus die filmpjes kan plaatsen. De manier met filmpjes is wel een hele andere insteek, zou inderdaad wel effectief kunnen blijken. Op die manier kan ik inderdaad de combinatie van goede service, aardige prijzen en nét even dat extra´s met allerlei verschillende filmpjes die gerelateerd zijn aan het onderwerp. De domeinnaam is past daargoed bij, en ook eventuele uitbreiding naar bijv. Playstation of DVD´s blijft mogelijk.

Echter zal ik wel trailers gebruiken van andere youtubers, is dat erg om te doen? Ik bedoel de trailers van bijvoorbeeld gamebeurzen zijn moeilijk zelf te maken.

Bol.com en e-plaza zijn wel enorme spelers in de gamemarkt en zij bieden voornamelijk nieuwe games aan. Dit doe ik (nog) niet. En ja, ik wil inderdaad nog klein blijven in vergelijking met dat soort bedrijven.

EDIT:
Nu zit ik even te google naar seebuyplay en blijkt dat in de UK al zoiets bestaat. Maakt dat uit?
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht