Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
joekzz
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 december 2010

Naam voor meubelshop

15 januari 2011

Hallo,

Binnenkort wil ik beginnen met een webshop waar men online meubels kan bestellen,
deze worden op maat gemaakt. Gaat om tafels, dressoirs, audiomeubelen, kleinmeubelen etc.
Voornamelijk hout. Voor de hand liggen combinaties met meubelopmaat etc. Echter deze zijn er al.
Dacht zelf aan meubelsenmeubels.nl. Is dit wat? Of zijn er andere suggesties. Wil natuurlijk wel goed gevonden worden door de zoekmachines.
alvast bedankt.
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: Naam voor meubelshop

15 januari 2011

De naam zelf is maar beperkt belangrijk. Het gaat ook om je tekst. Dus als je goede content hebt, is zelfs een niet zo logische naam, nog wel te 'verkopen'. Uiteindelijk is het ook belangrijk dat je een unieke naam hebt, niet met bv. 1 lettertje verschil met een belangrijke concurrent. Dan heb je veel te veel risico om je klant kwijt te raken omdat ze de verkeerde naam intikken.

Ik vind zelf meubelsenmeubels.nl best een leuke naam, maar het is wel lastig lezen op het eerste gezicht.
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: Naam voor meubelshop

16 januari 2011

meubelmaatje
opmaatgemaakt
meubelsopmaat
houtenmeubelsopmaat
meubelmaatwerk
maatmeubel
 
joekzz
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 december 2010

Re: Naam voor meubelshop

19 januari 2011

zoals het nu lijkt gaat het tussen:
meubelmaatje (lijkt wel veel op meubelmaat die al bestaat)
meubelsenmeubels (leest en schrijft beetje lastig?)
meubelopmaatkopen (te simpel?)
friesemeubels (wel handig om naam provincie te noemen? kom namelijk uit friesland, duss... :D )
friesemaatmeubels (evt. klanten uit zuiden van het land vinden dit bij voorbaat te ver verwijderd?)

wie helpt me over de drempel of nog iemand een briljant idee???
b.v.d.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Naam voor meubelshop

19 januari 2011

Een opmaat aaneengeschreven is ook een muziekterm en dat kan tot leesfouten leiden. Misschien dus maar op-maat met streepjes.

Bijvoeglijke naamwoorden kun je eventueel gebruiken in een subdomein. Als de webwinkel groeit, kun je bijvoorbeeld friese.meubels-op-maat.nl uitbreiden naar groningse.meubels-op-maat.nl en kantoor.meubels-op-maat.nl voor de zakelijke markt. Jammer dat dit domein niet meer vrij is, maar het gaat even om het idee.
 
Ruudd
Berichten: 211
Lid geworden op: 13 januari 2011
Locatie: Omg. Utrecht
Contacteer:

Re: Naam voor meubelshop

19 januari 2011

Ik denk dat het niet slim is om in je naam 'Friesland' te zetten. Dit kan (denk ik) potentiële klanten afschrikken omdat het dan, voor veel mensen, bijvoorbaat al 'te ver' is om te halen. Als je inderdaad dat Friese tintje wilt hebben zou ik dat in de website lay-out verwerken. Ik denk dat die 'simpele' naam juist goed is voor jou.
 
Fabulous
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 januari 2010
Locatie: Amstelveen

Re: Naam voor meubelshop

31 januari 2011

zomaar mijn bijdrage;
altijdpassendemeubels
of
passendemeubels

En heel leuk vind ik;
meubelmaatje
For a fabulous life...
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht