Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
ranonkel
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 juli 2016

merknaam, webwinkelnaam voor creatieve cadeautjes

26 juli 2016

Hoi allemaal,

Net aangemeld op dit mooie forum en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Al tijden loop ik met ideeën rond over een kleinschalige webwinkel/facebookgroep/merknaam voor de creatieve cadeautjes die ik zelf maak. In eerste instantie bedoeld om kleinschalig mee te beginnen. (Ik kan het mij momenteel niet permitteren om mijn huidige baan op te zeggen.)

Het gaat om de volgende (handgemaakte) producten:
(canvas) schilderijtjes
slingers van lapjes stof met tekst
haarspeldjes en haaraccessoires

Ik zat zelf te denken aan namen als VersierDingen (je leukt er immers een kamer of een kapsel mee op) maar is dit pakkend genoeg? Overigens bestaat deze web extensie nog niet :) 
Moet ik ook aan de toekomst denken, een duitser of fransman zou dit ook zo kunnen kopen, maar die naam klinkt dan op zijn zachtst gezegd niet mooi.
De naam Eef mag er eventueel ook in verwerkt worden.
Wellicht moet het veel simpeler, Lief! en Hema zijn immers ook simpele gevestigde namen.

Als jullie meer achtergrondinformatie nodig hebben, laat het weten.
 
ranonkel
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 juli 2016

Re: merknaam, webwinkelnaam voor creatieve cadeautjes

29 juli 2016

Heeft niemand een suggestie of is iedereen op vakantie? 
 
ewerkman
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 juli 2016

Re: merknaam, webwinkelnaam voor creatieve cadeautjes

31 juli 2016

Hallo

Denk dat iedereen weg is maar waarom niet gewoon madebyeef of eefscreaties?

Succes
 
chocoladeverkopers
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 januari 2015
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: merknaam, webwinkelnaam voor creatieve cadeautjes

01 augustus 2016

ik denk dat je met 'simpel houden' al goed op weg bent, maar denk dat je beter zelf, eventueel met mensen uit je omgeving, kan brainstormen. Dan krijg je in ieder geval een naam die bij jou en je creaties past en suggesties van ons zijn dan toch wat 'random'.

Zelf koos ik voor Chocoladeverkopers omdat dat een naam is die weliswaar niet heel kort is maar volgens mij wel in een keer duidelijk. Een veelgestelde vraag bij ons was namelijk 'maken jullie het ook zelf' -dan hoef ik nu maar naar onze naam te verwijzen om aan te geven dat we dit niet doen - wij verkopen chocolade van kleinere makers van over de hele wereld, ons idee is dus juist dat we geen chocolade uit grote fabrieken tot bonbons 'omsmelten' . 

 Dat het nu een wat langer woord is neem ik maar op de koop toe - mensen met interesse onthouden het toch wel.  :) 

Zo zijn er voor jou vast ook overwegingen, die deels persoonlijk zullen zijn - laat vooral die meewegen zou ik zeggen!  

Succes!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Ugo
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 augustus 2008
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: merknaam, webwinkelnaam voor creatieve cadeautjes

02 augustus 2016

Persoonlijk zou ik niet voor het woord "dingen" kiezen omdat ik dit een nogal abstracte term vind. Maar dat is natuurlijk ook persoonlijk...hierop doorgaand zou je het natuurlijk wel persoonlijk kunnen maken zoals hierboven ook al iemand zegt; Madebyeef.

Daarnaast stel je de vraag zelf al, wil je een puur Nederlandse naam of ook gericht op buitenlandse markten. In dat geval zou ik misschien wel kiezen voor een fantasienaam die in elke taal uitspreekbaar en beschikbaar is. Vergeet in dat geval niet om alvast de domeinnamen vast te leggen voor de toekomstige talen. Al kan bovenstaande madeby... ook voor buiten Nederland!
~ Yvo
 
Fieke
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 augustus 2016

Re: merknaam, webwinkelnaam voor creatieve cadeautjes

03 augustus 2016

Waarom niet gewoon Eefs?
 
ranonkel
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 juli 2016

Re: merknaam, webwinkelnaam voor creatieve cadeautjes

03 augustus 2016

Bedankt voor het meedenken tot zover. Mocht er iemand nog een briljant idee hebben, laat het weten. 
Eefs ga ik over nadenken! Het is simpel,kort, maar verteld niet wat er verkocht wordt. Misschien moet ik ook niet alles willen? 
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: merknaam, webwinkelnaam voor creatieve cadeautjes

17 augustus 2016

Je zou kunnen kiezen voor een samentrekking:
(een variant op) je naam met wat je gaat verkopen.

Maar is het niet leuker om te gaan voor een creatieve naam, die niet (te) specifiek aangeeft wat je gaat verkopen?
Zo beperk je jezelf in ieder geval minder. En (volledig) generieke namen hoeven al lang niet meer.
 
Gebruikersavatar
Bestel-chocolade.nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 januari 2020
Contacteer:

Re: merknaam, webwinkelnaam voor creatieve cadeautjes

03 augustus 2020

Voor een webshop in chocolade zag ik pas de domeinnaam bonbons.eu voorbijkomen, die is weer vrij.
Lekkers voor Liefhebbers. https://www.bestel-chocolade.nl/
 
Hardeman
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 juni 2020
Contacteer:

Re: merknaam, webwinkelnaam voor creatieve cadeautjes

03 maart 2021

Ik denk dat de naam Madebyeef een zeer goede is. Je kan het internationaal gebruiken en dekt enigzins de lading van wat je doet. 
Wij hebben een lange website naam, maar het is wel duidelijk van wat onze business is. 

bouwproducten.hardeman.nl/hekken/kastanje-hekwerk/kastanjehouten-hekken/
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 03 maart 2021, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link uitgeschakeld
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: merknaam, webwinkelnaam voor creatieve cadeautjes

03 maart 2021

Wij hebben een lange website naam, maar het is wel duidelijk van wat onze business is. 
hardeman.nl is niet lang en het verteld niet wat jullie doen. Als je de complete url bedoelt is dat iets heel anders. Dat kun je met iedere websitenaam
 
MikeH
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 april 2020
Contacteer:

Re: merknaam, webwinkelnaam voor creatieve cadeautjes

23 maart 2021

Wij hebben een lange website naam, maar het is wel duidelijk van wat onze business is. 
hardeman.nl is niet lang en het verteld niet wat jullie doen. Als je de complete url bedoelt is dat iets heel anders. Dat kun je met iedere websitenaam
Je ziet wel hoe dan ook altijd bouwproducten staan.

On topic, misschien versiereef als domeinnaam,
Beetje provocatief maar trekt wellicht aandacht. :)
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: merknaam, webwinkelnaam voor creatieve cadeautjes

24 maart 2021


hardeman.nl is niet lang en het verteld niet wat jullie doen. Als je de complete url bedoelt is dat iets heel anders. Dat kun je met iedere websitenaam
Je ziet wel hoe dan ook altijd bouwproducten staan.
Nee de url is hardeman.nl dus zegt niets over bouwproducten
Het subdomein zegt wel bouwproducten maar dan kan met iedere url  ( Bijv als google zin heeft bouwproducten.google.nl )
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht