Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
bjornHuBin
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 januari 2017

Ideeën nieuwe naam (fitness) webwinkel

28 januari 2017

Hallo,

Enige tijd geleden ben ik, samen met mijn broer, een kleine webshop begonnen in fitnessartikelen die zich op de Nederlandse markt zal richten. In eerste instantie bestaat het assortiment uit klein-fitnessproducten zoals weerstandsbanden, kabels, handschoentjes enz enz. In de toekomst willen wij dit nog wel uitbreiden. Voorheen hadden wij een bedrijfsnaam waar we enthousiast over waren, echter bleek onze naam niet genoeg af te wijken van een ander, zeer groot, bedrijf in dezelfde sector en moesten wij stoppen met het handelen onder deze naam.

Inmiddels zijn wij aan het brainstormen over een nieuwe bedrijfsnaam/URL. Hierbij lopen wij vooral op tegen het feit dat er al zóveel namen bezet zijn en dat wij daarnaast ook enigszins bang zijn voor het gebruik van namen die te weinig afwijken van al bestaande bedrijven (ivm de ervaring die wij hier al mee gehad hebben). We hebben inmiddels wel een aantal namen in onze gedachten. Deze houden we voorlopig liever even voor onszelf, zodat deze voorlopig ook nog vrij blijven.

Echter, wij zitten voorlopig nog wel even in de brainstormfase om te kijken of wij nog ergens anders op uitkomen. Graag zouden wij ook jullie hulp vragen om te kijken of we aan de hand van jullie input misschien nog wel een veel betere/lekkerder klinkende naam kunnen bedenken. We hopen met jullie creativiteit tot een goede naam te komen.

Als jullie nog vragen hebben horen wij het graag!

Mvg
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Ideeën nieuwe naam (fitness) webwinkel

28 januari 2017

Probeer ook te kijken naar niet beschrijvende namen, of namen die slechts deels beschrijvend zijn. Hierdoor voorkom je al snel problemen met concurrenten.

Wees voorzichtig met het koppelen van je naam aan specifiek of slechts een deel van het assortiment. Dit kan er later voor zorgen dat je naam niet meer logisch is.
 
svdhorst
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 juli 2014

Re: Ideeën nieuwe naam (fitness) webwinkel

23 april 2017

perdagfitter.nl?
 
Emrekahyargil
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2017
Contacteer:

Re: Ideeën nieuwe naam (fitness) webwinkel

08 mei 2017

Ik zou even kijken bij google adwords zoekwoordplanner.
gr.
http://www.salesjunk.nl > Alle kleding & sport aanbiedingen op een site!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
elegantweaves
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 mei 2017
Contacteer:

Re: Ideeën nieuwe naam (fitness) webwinkel

30 mei 2017

Ik vind ook dat je kan denken aan de wat hippere namen. Een naam die je direct zin geeft om te gaan sporten. Ik denk dan aan termen zoals No pain no gain, Get fit, work hard, Get-fit, lift it.
Termen die energie geven. Dat vindt ik bij fitness passen. En dat zou mij persoonlijk ook eerder motiveren om een product te kopen denk ik. 
 
BWim
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 juni 2017
Locatie: België
Contacteer:

Re: Ideeën nieuwe naam (fitness) webwinkel

10 juni 2017

Wat je ook kan doen is een Nederlandse naam in een andere taal vertalen. Zo kom je ook op leuke combinaties. Zoek ook eens naar de meest gezochte keywords in je branches.
https://www.bercadeau.be Bercadeau - Super leuke cadeau-artikelen
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht