Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
KnutselSuus
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 januari 2017

Jullie mening gevraagd! Naam hippe webshop.

30 januari 2017

Hoi Allemaal,

Ik ben Susanne, heb mij net aangemeld op dit forum en zou graag jullie mening ergens over willen horen.

Ik ben bezig met ideeën om een hippe, moderne, maar kleinschalige webshop op te zetten, waar ik hobbybenodigdheden (garen, haaknaalden, andere haakbenodigdheden, in de toekomst misschien uitbreiden) en zelfgemaakte artikelen wil gaan verkopen. De zelfgemaakte (gehaakte, maar ook misschien van vilt) artikelen zullen veelal voor baby's/kinderen zijn (ook dit kan weer worden uitgebreid). 

Nu heb ik een tijd nagedacht over een naam voor deze webshop. Ik kwam op dingen als Crea Suus, Suus Creatief, dat soort geijkte dingen.. Dit vind ik zelf toch niet pakkend en hip genoeg. Omdat het voor mij echt een hele stap is om hieraan te beginnen, en ik 1 persoon heb die mij hier het allermeest in zou steunen, en ik door hem mijn inspiratie krijg en ook veel motivatie, dacht ik zijn naam erin te verwerken (het gaat op mijn opa, die er niet meer is..). Het zou dan worden: Suus & Koos. 

Ik ben benieuwd of jullie het gek vinden om de naam van iemand die er niet meer is te verwerken in de naam van een bedrijfje? Als ik bij artikelen zou zetten, made by Suus & Koos, is dit ook echt omdat ik dit mede door hem ben gaan doen, dus ook hij heeft hier aan bijgedragen. Ik ga uiteraard niet overal op de site uitweiden over de naam, of er aandacht voor vragen, ik vind het namelijk ook gewoon nog eens hip en vernieuwend klinken. Kort maar krachtig. Het zegt misschien niet duidelijk wat ik doe of verkoop, maar ik denk dat men de site toch wel zou kunnen vinden door bijvoorbeeld een duidelijke omschrijving op de homepage, en je het ook een beetje zult moeten hebben van mond tot mond reclame in het crea wereldje.

Ben heel erg benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt!

Groetjes, Susanne.
 
Gebruikersavatar
mrinternet.nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 januari 2017
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Jullie mening gevraagd! Naam hippe webshop.

31 januari 2017

HI Susanne, 

Ik snap dat een naam verzinnen best lastig kan zijn, en misschien belangrijker is voor jezelf dan je uiteindelijke klanten. Deze zoeken vaak gewoon wat ze nodig hebben en besteden niet veel aandacht aan jouw merknaam. Neem als voorbeeld BOL.com dit staat voor boeken online, maar ze verkopen tegenwoordig (bijna) alles. 
Blijf dus niet te lang hangen in de "naamfase". Om je toch een paar richtlijnen te geven. 
Hou het kort, mensen maken snel spellingfouten in een lange url etc. probeer een naam die allitereert, dus bijvoorbeeld :
Wazige wolkjes Suus & suus etc. dit onthouden mensen makkelijker. 
Wellicht ook handig om direct te checken of je domeinnaam nog vrij is, persoonlijk zou ik altijd voor een .NL of .COM gaan ik ben niet z'on fan van de nieuwe extensies ( te lang en indexeren minder goed ) 

Tot slot heb je gelijk wat betreft de omschrijving van de homepage deze is belangrijker dan je domeinnaam. 

Succes! 
Gratis Ebook ; Next level (online) Ondernemen. Direct te downloaden op https://mrinternet.nl/
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Jullie mening gevraagd! Naam hippe webshop.

31 januari 2017

Je hoeft zeker niet meer een beschrijvende naam te hebben voor je webwinkel. Een leuke naam is dus helemaal geen probleem. Eventueel zou je het half om half kunnen doen (naam+branche/product/creaties).

Volgens mij heb je een prima beredenering voor je naam (made by Suus, inpired by Koos is eigenlijk je verhaal). Volgens mij kan je daar best een leuke naam van maken.


Goede tips hierboven trouwens om niet TE lang te doen over het kiezen van je naam en dit gelijk te checken voor wat betreft de domeinnaam.

Succes.
 
Gebruikersavatar
Gripzakjes.net
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 februari 2017

Re: Jullie mening gevraagd! Naam hippe webshop.

01 februari 2017

Maak je naam niet te moeilijk en niet te lang en probeer in ieder geval dingen zoals "-" ertussen te vermijden.
Dit is alleen maar moeilijker te onthouden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
max.nieuwenhuijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 juli 2018
Contacteer:

Re: Jullie mening gevraagd! Naam hippe webshop.

13 juli 2018

Hi Susanne,

Kleine introductie: Heb de stap gemaakt naar de online wereld na 12 jaren van marketing in de "offline" wereld.

Desondanks men altijd zegt dat online altijd de toekomst is, loopt het qua marketing 'kennis' nog jaren achter. Tegenwoordig maakt het bijna niet meer uit hoe je je webshop of website noemt, zolang men het maar onthoudt. Vroeger waren namen in het gewoon nederlands een must, maar mede dankzij de komst van het internet zijn juist de internationale benamingen toegenomen (denk. Coolblue, toch een van de grootste webshops.)

Goed voorbeeld is bol.com van het duitse concern, catchy, grappig (bol staat toch ook voor dik etc.) en makkelijk te onthouden!

Denk aan je doelgroep en aan wat je verkoopt, maar maak het vooral niet te ingewikkeld. Allerbelangrijkste is, zorg dat je het schrijft zoals je het hoort, zo kan er ook geen verwarring over ontstaan en onthoud je het meteen.

Vriendelijke groet,

Max
https://tevredenconsument.nl zet zich in voor haar lezers, dit gebeurt aan de hand van velen uren aan rapportage en teksten.
 
Rosanne
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 juli 2018

Re: Jullie mening gevraagd! Naam hippe webshop.

16 juli 2018

Hoi Susanne,

Wat leuk dat je een eigen webshop wil starten in producten die jou aanspreken.

Zeer recent heb ik ook veel tijd gestoken in het bedenken van een geschikte naam. Ik vind dit wel een heel belangrijk onderdeel. Je naam staat symbool voor je bedrijf en je verandert het nooit meer! Zelfs al ben je enthousiast over een bepaalde naam, toch zou ik er nog een paar dagen overdenken. Je kunt er ineens weer anders tegenaan kijken.

Mijn aanpak: lijst maken met namen die mij aanspraken, controleren of de namen nog vrij zijn (handelsregister en domeinnamen) en daarna 2 dagen bedenktijd. Helaas zijn heel veel namen al bezet..

Ik vind het een leuk idee om de naam van je opa terug te laten komen in de naam van je bedrijf. Je kunt het natuurlijk ook verstoppen in een naam en in de achtergrondinformatie op je website erover vertellen.

Heel veel succes!
 
Gebruikersavatar
PIN ACCESSOIRES
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 februari 2018
Contacteer:

Re: Jullie mening gevraagd! Naam hippe webshop.

17 juli 2018

Ook ik ben het wel eens met een aantal andere bezoekers wat betreft de naam.
De naam zal uiteindelijk niet de reden zijn om ergens wel of niet producten aan te schaffen.

Voor de vindbaarheid van je website is het wellicht wel verstandig het onderwerp terug te laten komen in je domeinnaam.
Dit zorgt ervoor dat je eerder gevonden zal worden en zal je op den duur een hoop werk en uitgaven besparen.

Veel plezier en succes ! 
Pin accessoires | V400m beschermhoes | Pinautomaat beschermhoes | Onderdelen voor uw mobiele pinapparaat.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht