Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
JvDiepe
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 december 2018

Op zoek naar een naam

20 december 2018

Goedeavond,

Ik ben dus nieuw in dit wereldje en nu wil ik graag een naam verzinnen voor mijn webshop. Ik bewerk blanco artikelen doormiddel van de silhouette cameo, ik kan 
alleen op geen leuke naam komen. Nu vraag ik me dus af of jullie wat ideeen voor mij hebben. Ik heb zelf ook al zitten brainstormen en kwam op: creationsbyme  Zou dat wat zijn?
Hoe denken jullie overigens over je voornaam te verwerken in de naam voor je bedrijf of webshop?
Op moment heb ik voor de hobby een normale website genaamd www.kaartenparade.nl maar dat is dus het probleem want die naam klopt eigenlijk niet meer omdat ik niet  meer alleen kaarten maak maar dus ook andere dingen zoals bedrukken van kleding/tassen, waxineglaasje bedrukt met een sticker (vinyl). Het liefste zou ik deze naam willen combineren met de nieuwe maar ik kom gewoon niet op ideeen en hoop jullie wel waar ik wat aan heb doormiddel van nieuwe ideeen verzinnen.
Voor de rest zijn alle tips en ideeen wat betreft waar ik nog meer aan moet denken erg welkom.

Bvd

Met Vriendelijke Groet,

Jacqueline van Diepe 
 
Gebruikersavatar
PIN ACCESSOIRES
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 februari 2018
Contacteer:

Re: Op zoek naar een naam

04 januari 2019

Ik zou er toch voor kiezen je dienst of product proberen te vermelden in je domeinnaam.
Dit vergroot je kans op extra gratis organische bezoekers.

Wellicht www.drukparade.nl
Hij is nog vrij ..

Groet en succes ! 
Pin accessoires | V400m beschermhoes | Pinautomaat beschermhoes | Onderdelen voor uw mobiele pinapparaat.
 
Loyaltyride
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 juli 2019

Re: Op zoek naar een naam

17 juli 2019

Scherp opgemerkt! Een naam is vaak echt goed als mensen een associatie hebben bij de naam en de naam gemakkelijk kunnen uitspreken en schrijven. Dit zijn wel 2 belangrijke feiten waar je goed rekening mee moet houden.
 
Gr. Seth
 
Gebruikersavatar
HulpbijMarketing
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 juli 2019

Re: Op zoek naar een naam

18 juli 2019

Jacqueline, omdat je assortiment door de tijd heen wat kan veranderen en je naam dus nu ook al niet meer de lading dekt, zou ik eerder voor een pakkende merknaam gaan ipv een merknaam icm een categorienaam. 

Het klopt inderdaad dat een categorienaam in het domein helpt bij de organische vindbaarheid maar als je je pagina's goed inricht is dit absoluut geen voorwaarde. Ik heb klanten die een merknaam hebben en ontzettend veel nr. 1 posities hebben. Een goede merknaam krijgt op langere termijn veel meer lading dan een categorienaam. 

Zeg eens zelf: als je nu 10 bekende shops moet opnoemen, welke komen dan tevoorschijn? Heeft er 1 van die shops datgene wat ze doen (categorienaam) in het domein? 

Enkele tips voor een goede merknaam:
  • Zorg dat men de naam goed kan onthouden (speels herhalen van woorden kan helpen)
  • Probeer het kort te houden
  • Maak voor jezelf een lijstje van kanshebbers, kijk of het domein beschikbaar is en vraag mensen in je omgeving om een mening. Wat ik zelf vaak doe is: vraag ze om elke naam een getal van bv. 1-5 te geven. Als je 10 mensen gevraagd hebt, komt er een winnaar uit.
PS: een snelle suggestie van mij: diejac.nl . Lekker kort en nog beschikbaar (tenzij iemand zo flauw is om het direct te registreren). Misschien helpt het om de ideale naam te vinden. In ieder geval succes!
Hulp bij Marketing helpt MKB bedrijven bij hun webshops (voornamelijk Woocommerce). Zelf ook eigenaar van drie shops.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht