Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Generieke naam of handelsnaam?

27 mei 2019

Het is weer tijd om een nieuw projectje op te starten en heb gelijk een aantal domeinnamen geclaimed.

De nieuwe shop krijgt een handelssnaam/merknaam, maar twijfel of ik deze zal gebruiken als hoofddomein of toch een generieke domeinnaam zal instellen.
(onderstaande domeinnamen en producten zijn
en fictief)

Bedrijsnaam "jeans" inclusief .nl domein heb ik geregistreerd.
Als generieke naam heb ik "spijkerbroek.nl" (shop zal uitsluitend 'spijkerbroeken' verkopen)

Wat adviseren jullie om als hoofddomein in te stellen?
Bedrijfsnaam en permanente omleiding via het generieke domein

of

Generieke domein als hoofddomein, bedrijfsnaam met permanente omleiding + mailaccount?

Ben benieuwd naar jullie mening.

Gr. Mick
 
abbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 juni 2019

Re: Generieke naam of handelsnaam?

06 juni 2019

Indien je met de domeinnaam hoog in Google wilt scoren, kun je beter kiezen voor een generieke domeinnaam als hoofddomein. Daarmee kom je makkelijker hoger in Google.
Bestel shared hosting goedkoop via https://mijn.host
 
Franky
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 juli 2018
Contacteer:

Re: Generieke naam of handelsnaam?

15 juni 2019

In der daad, zoals eerder vermeld, gewoon generiek, dat is het beste voor de vindbaarheid. 
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Generieke naam of handelsnaam?

16 juni 2019

Bedankt voor de reacties!

Dat was ook mijn eerste gedachte! Maar las ergens weer dat een handelsnaam weer waardevoller is dan de generieke naam, dus begon weer te twijfelen ; -)

Gr. Mick
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.