Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Miekkie
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 januari 2009

Webwinkel naam verzinnen

08 januari 2009

Heeft iemand een tip voor me hoe ik een webwinkel naam kan verzinnen??
Ik ben al lange tijd bezig met het verzinnen en nadenken over een naam maar ik kom er zelf niet uit.

Kan iemand me helpen die hier creatief genoeg voor is of heeft iemand een tip waar ik hulp kan vinden?

Mvg Annemieke
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

11 januari 2009

Rechten e.d. van een domeinnaam:Hier

Bedrijfsnaam kiezen: Hier
 
Miekkie
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 januari 2009

11 januari 2009

Bedankt voor je tips!!
 
Gwen
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 januari 2009
Contacteer:

15 januari 2009

Wat ik heb gedaan om op een naam te komen, bekijk eens alle muziek die je hebt, sommige nummers hebben leuke titels, of zo kom je soms op goede ideeën.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Miekkie
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 januari 2009

19 januari 2009

Oh ja dat kan ik idd ook doen, maar toch vind ik het nog steeds moeilijk, hihi...
heb jij zelf zo een naam verzonnen?
 
Gwen
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 januari 2009
Contacteer:

20 januari 2009

ja, ik ben voor mijn webshop (indigo-webshop.nl) eens een aantal liedjes gaan luisteren, en toen kwam ik op Mood Indigo van Anouk, vond dat wel lekker klinken, kort, simpel en makkelijk te onthouden :)
 
Miekkie
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 januari 2009

20 januari 2009

Oh ja dat is idd een leuke naam! Leuk nummer ook trouwens van Anouk, hihi..
Wat voor webshop heb je als ik vragen mag?
 
Gwen
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 januari 2009
Contacteer:

20 januari 2009

Ik verkoop voornamelijk sieraden en accessoires
Ben op het moment bezig nieuwe producten erop te zetten. Heb nog gekeken voor een winkelwagensysteem, maar ik kom er zelf echt niet uit, dus hopelijk kan ik iemand vinden die het (redelijk goedkoop) kan doen :P
 
Miekkie
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 januari 2009

20 januari 2009

Succes ermee, ik kan je er helaas niet mee helpen ;)
 
kattig
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 december 2008

22 januari 2009

Mijn advies: volg je gevoel. Maar denk ook logisch na. Wat ga je verkopen? Welke woorden passen daarbij? Je wilt het liefst dat je naam en product met elkaar te associëren zijn. Je eigen naam gebruiken of de titel van een liedje (pas wel op met auteursrechten) kan leuk zijn, maar zegt het iets over je shop? Schrijf wat namen op, bij welke heb je een goed gevoel? Is daar nog een domein voor te vinden met een fatsoenlijke extentie? Ik zou echt zelf beginnen met wat dingen verzinnen, je kunt dan altijd nog aan anderen vragen welke ze het leukste vinden. Zo heb ik het ook gedaan en ik krijg op de naam van mijn shop nog regelmatig erg leuke reacties.
 
Miekkie
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 januari 2009

29 januari 2009

Hoi !
Bedankt voor je reactie.
Ik heb al ontzettend veel kantjes vol geschreven met eigen verzinsels. Ik heb er nu eentje verzonnen denk ik die het wel gaat worden denk ik!! Weet het nog niet helemaal zeker..
 
ermakeam
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 maart 2009
Locatie: Assendelft
Contacteer:

13 maart 2009

Ik heb de eerste twee letters van alle namen uit ons gezin bij elkaar gepakt en ben toen zo tot de unieke winkelnaam ERMAKEAM gekomen:

ER = Erwin
MA = Mariëtte
KE = Keenan
AM = Amber
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht