Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Dbc
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 februari 2011

Onduidelijkheid vervaldatum domeinnaam

20 april 2011

Ik heb een paar vraagjes ivm een .com domeinnaam. Via whois heb ik deze gegevens gevonden.

Record last updated on 2007-07-10.
Record expires on 2009-11-06.
Record created on 2006-11-06.


Is deze dan vrij? Want als ik deze wil bestellen via een bedrijf, dan is de status nog steeds bezet? De site zelf is ook al lange tijd niet meer online, via Internet explorer word ik altijd automatisch doorverwezen.

Dus concreet wil ik eigenlijk weten: hoe en wanneer ik dit domeinnaam eigenlijk kan verkrijgen.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Onduidelijkheid vervaldatum domeinnaam

20 april 2011

Je zegt het zelf al. Hij is niet vrij.
Want als hij doorverwijst wordt hij daarvoor gebruikt.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Onduidelijkheid vervaldatum domeinnaam

20 april 2011

Het is lastig te zeggen als je ons de domeinnaam niet noemt. Maar vrij, zijn ze meestal niet. ;-)

Vaak worden domeinen, nadat deze zijn stopgezet door de eigenaar, tijdelijk nog gereserveerd. Zodat de eigenaar zijn vervaldatum nog even kan overwegen, of om niet direct een kaper de kans te geven. Vaak doen bedrijven dit uit zichzelf. Bij .nl domeinen doet daarna de SIDN dit ook nog tijdelijk.

De domeinnaam is dus misschien vervallen van eigenaar en niemands eigendom meer en bestaat officieel dus niet, maar hangt ergens in een soort reserveringslijn om t.z.t. weer te worden vrijgegeven (tenzij deze alsnog in de tussentijd door provider of klant weer nieuw leven wordt ingeblazen).

Afwachten tot domeinen komen te vervallen is een hele vervelend, traag en vaak zenuwslopend en ook nog eens vaak teleurstellend proces. Domeinen die niet vrij zijn, kun je meestal meteen beter vergeten, of overkopen. En dus niet op wachten.
 
lb-media
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mei 2011
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Onduidelijkheid vervaldatum domeinnaam

03 mei 2011

De domeinnaam is inderdaad niet vrij, hij staat geregistreerd ergens, want hij verwijst door, hij is dus bekent in de DNS.

Wat je kunt doen is contact opnemen met de eigenaar om te vragen of je de domeinnaam mag overnemen, het is voor ons wel lastig omdat we de domeinnaam niet weten om te kijken naar de whois gegevens. (Ik snap het wel, straks wilt iemand anders de domeinnaam registreren)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.