Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
JeffreyKoopman
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 juli 2011

Leuke naam voor Camera Producten

04 juli 2011

Hallo allemaal,

Ik ben totaal nieuw op dit forum dus zal me dus ook bij deze voorstellen, Me naar is Jeffrey Koopman en ben 15 jaar. Een jong iemand dus die echt dingen wilt gaan ondernemen! En zoals vele snakt elke "puber" naar geld. Ik heb dus al een bijbaantje maar wil ook nog wat extra's doen om toch wat extra geld te hebben. Mijn hobby is het maken van websites, en fotografie. Heb zelf ook een proffesionele camera aangeschaft en ben daar druk mee in de weer.

Ik schrok altijd van de prijzen wat bijvoorbeeld een Polarisatiefilter kost,(assecoire voor een spiegelreflexcamera) Daarom dacht ik dit kan goedkoper en ga dus zelf beginnen met een webwinkel met Camera Toebehoren. Zo wil ik Filters, CameraTassen, Statieven en in de toekomst ook nog lenzen gaan verkopen. Lenzen verkoop ik liever wat later omdat me startkapitaal niet enorm veel bedraagt en ik alle winst het komende jaar in me winkel ga stoppen.

Kortom ik heb dus al naar mijn inzien een goed plan bedacht en weet wat ik wil maar zoals vele misschien blijf ik hangen op de naam. Ik zoek geen naam van. Camerastuff4you.nl maar een duidelijke naam zoals CameraProducten.nl (helaas al actief)

Als jullie me kunnen en willen helpen graag! Alvast bedankt

Met vriendelijke groet
Jeffrey Koopman
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Leuke naam voor Camera Producten

04 juli 2011

bijdecam.nl. "alles voor .. "

Kort en nog vrij in alle extenties. Ook bijdecamera is vrij in alle extenties.
 
JeffreyKoopman
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 juli 2011

Re: Leuke naam voor Camera Producten

04 juli 2011

Dankjewel voor de reactie,

Bijdecam.nl klint erg als een erotische website, Lijkt me niets.

BijdeCamera.nl klinkt al een stuk beter en zal ik zeker in overweging nemen!

Meer reacties zijn altijd welkom (:
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Leuke naam voor Camera Producten

04 juli 2011

Oh haha zo had ik het nog niet bekeken.
Misschien is cameraccessoires ook een leuke. Wel een moeilijke voor mond-op-mond reclame omdat het een woordspeling is.

Hij is nog vrij, zowel met als zonder s, met en zonder dubbele a en met en zonder streepje tussen de eventuele dubbele a.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
JeffreyKoopman
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 juli 2011

Re: Leuke naam voor Camera Producten

04 juli 2011

Oh haha zo had ik het nog niet bekeken.
Misschien is cameraccessoires ook een leuke. Wel een moeilijke voor mond-op-mond reclame omdat het een woordspeling is.

Hij is nog vrij, zowel met als zonder s, met en zonder dubbele a en met en zonder streepje tussen de eventuele dubbele a.
Ja dat is denk ik ook een goed punt, Het moet namelijk ook nog makkelijk te onthouden zijn.

Het is nog wat zo'n domeinnaam!
 
moncherry
Berichten: 245
Lid geworden op: 22 februari 2011
Locatie: veghel
Contacteer:

Re: Leuke naam voor Camera Producten

05 juli 2011

Ik vind het heel stoer en dammer dat je een poging gaat doen.
Je bent 15 jaar???

Maar heb je al uitgezocht wat er allemaal bij komt kijken als je camera spullen gaat verkopen via internet? Aan welke verplichtingen je moet voldoen?
Kun je je op jou leeftijd eigenlijk al inschrijven bij de kamer van koophandel?
Kan je al een btw nummer krijgen? En willen jou ouders dat je dit gaat doen?
Want als er iets mis gaan zijn zij verandwoordelijk(men komt de schade op hen verhalen)

of strooi ik nou roet in het eten?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Leuke naam voor Camera Producten

05 juli 2011

Kun je je op jou leeftijd eigenlijk al inschrijven bij de kamer van koophandel?
Kan je al een btw nummer krijgen? En willen jou ouders dat je dit gaat doen?
Want als er iets mis gaan zijn zij verandwoordelijk(men komt de schade op hen verhalen)
Niet alleen zijn ouders aansprakelijk voor een minderjarige; een minderjarige is ook handelingsonbekwaam en moet voor elke rechtshandeling om toestemming vragen. Vanaf je 16e kun je de kantonrechter om handlichting vragen, zodat je wel zelfstandig als ondernemer kunt opereren:

http://www.kvk.nl/ondernemen/aansprakel ... dernemers/
 
JeffreyKoopman
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 juli 2011

Re: Leuke naam voor Camera Producten

05 juli 2011

Klopt, Ik heb dit allemaal al doorgespit. En over de KvK heb ik gemaild. Als ik me namelijk inschrijf bij de KvK kost dat me rond de 50 euro. Ik ga dit doen als een soort "hobby" omdat ik website's bouwen leuk vind en de gadgets om camera's heen ook leuk vind. Het maakt me ook niet uit hoeveel winst eris alhoewel ik wel natuurlijk wat winst wil maken. Met KvK zouden me kosten al een stuk hoger zijn voor de inschrijving.

Zo heb ik dit ook gemaild naar de KvK en kreeg het volgende antwoord :

Hieronder vindt u ons antwoord op uw vraag:
Als de winst nog zo laag is dan adviseer ik je om gewoon van start te gaan, zonder inschrijving bij de KvK. Je bent dan gewoon particulier en berekent geen BTW over je verkochte producten. Je handelt dan onder je eigen naam.
Mocht je winst veel meer gaan bedragen, neem dan nog even contact met ons op.

Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn.
Indien u aanvullende informatie wenst, aarzelt u dan niet contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,
Medewerker Naam
+31 10 402 74 01

Kamer van Koophandel Rotterdam
Blaak 40, 3011 TA Rotterdam
Postbus 450, 3000 AL Rotterdam
http://www.kvk.nl


Duidelijk denk ik zo, En het verhaal over schade op me ouders, Omdat ik zo klein blijf zal de schade nooit hoog zijn? Of wat kan ik dan echt gaan verwachten aan schade dat ik kan aanrichten ?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Leuke naam voor Camera Producten

05 juli 2011

Mijn complimenten hoor, want je pakt de zaken heel wat doortastender aan dan menig volwassen internetondernemer in de dop!

Omdat de vraag op het forum vaker komt bovendrijven: noemde de KvK ook een drempel voor omzet of winst waarbij inschrijving in het Handelsregister niet per se nodig is?
 
JeffreyKoopman
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 juli 2011

Re: Leuke naam voor Camera Producten

05 juli 2011

Mijn complimenten hoor, want je pakt de zaken heel wat doortastender aan dan menig volwassen internetondernemer in de dop!

Omdat de vraag op het forum vaker komt bovendrijven: noemde de KvK ook een drempel voor omzet of winst waarbij inschrijving in het Handelsregister niet per se nodig is?
Dankjewel voor het compliment!

Nee, Ik had als voorbeeld naar KvK 100,- euro winst.. Ik heb ze zojuist wel nog een mailtje gestuurd met jou vraag. Zodra ik antwoord heb zal ik het ook via dit topic laten weten.
 
JeffreyKoopman
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 juli 2011

Re: Leuke naam voor Camera Producten

05 juli 2011

Maar zijn er nog suggesties voor namen?

Deze heb ik nu in me favoriete lijstje staan:

BijdeCamera.nl
CameraReus.nl

Vul jij hem aan? (:
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Leuke naam voor Camera Producten

05 juli 2011

Kamer A op kamer-a.nl. Is nog vrij en kun je in de propositie spelen met de A van A-merken. Een reus zul je in dit marktsegment waarschijnlijk niet snel worden, maar dan is het kiezen van een kleine niche als speciaalzaak geen verkeerde strategie.
 
Miran
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 juli 2010

Re: Leuke naam voor Camera Producten

05 juli 2011

Hoi Jeffrey,

Dit is wat ik op dit moment kan verzinnen:

zoomuit.nl
zoom-uit.nl
fotograafproducten.nl
camerasenmeer.nl
cameraenmeer.nl
camerahulp.nl
cameraitems.nl
voorcameras.nl
statievenonline.nl
cameraprofi.nl
proficamera.nl
profi-camera.nl
fotoshoptotaal.nl
camerashoptotaal.nl

(alles is beschikbaar)
Groetjes Miran
 
JeffreyKoopman
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 juli 2011

Re: Leuke naam voor Camera Producten

05 juli 2011

Bedankt! Dit helpt me echt een heel stuk opweg.

StatievenOnline.nl vind ik ook leuk klinken maar dan krijgen misschien mensen het gevoel dat ze alleen een statief kunnen kopen

Ik ga vandaag een keuze maken. Als jullie nog wat te binnenschied gewoon posten (:
 
Miran
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 juli 2010

Re: Leuke naam voor Camera Producten

05 juli 2011

Ik denk dat het wel mee zou vallen. Als ze je eenmaal weten te vinden (goede promotie)en zien dat je veel meer aanbiedt op je site dan komt het wel goed. De naam suggereert in ieder geval al dat je iets met camera's doet. Zie de naam Bol.com en Zalando, Wehkamp, Otto, Leenbakker en Bart Smit noem maar op die namen verwijzen ook niet naar specifieke producten.

Maar ik zal nog eens verder zoeken, maar ik denk dat ik het hierbij moet laten...

De laatste: http://www.koopmancamerashop.nl :D
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Leuke naam voor Camera Producten

05 juli 2011

Ik denk dat het wel mee zou vallen. Als ze je eenmaal weten te vinden (goede promotie)en zien dat je veel meer aanbiedt op je site dan komt het wel goed. De naam suggereert in ieder geval al dat je iets met camera's doet. Zie de naam Bol.com en Zalando, Wehkamp, Otto, Leenbakker en Bart Smit noem maar op die namen verwijzen ook niet naar specifieke producten.
Apple verkoopt inderdaad geen appels, maar bij het zien van StatievenOnline.nl klik je niet zo snel door als je een lens, filter of geheugenkaart zoekt.
 
GAP
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 mei 2011

Re: Leuke naam voor Camera Producten

05 juli 2011

cameratoebehoren.nl
camera-toebehoren.nl
?
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Leuke naam voor Camera Producten

05 juli 2011

Valt op zich wel mee. Wij krijgen regelmatig de vraag of wij misschien ook TV's, computers, printers of andere elektronische apparatuur verkopen, terwijl de naam van onze shop toch best wel beschrijvend is over wat wij wel en niet verkopen.. ;)

Overigens ben ik het wel eens met dat statievenonline niet de beste naam is voor een shop die accessoires voor camera's gaat verkopen.
 
JeffreyKoopman
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 juli 2011

Re: Leuke naam voor Camera Producten

05 juli 2011

Ik denk dat ik toch bij BijdeCamera.nl blijf. Ik vond hem erg orgineel.

Wat denken jullie ervan?
 
GAP
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 mei 2011

Re: Leuke naam voor Camera Producten

05 juli 2011

Ik denk dat ik toch bij BijdeCamera.nl blijf. Ik vond hem erg orgineel.

Wat denken jullie ervan?
Beschrijvend is het niet maar wel origineel. Hij is ook makkelijk te onthouden.
 
Miran
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 juli 2010

Re: Leuke naam voor Camera Producten

05 juli 2011

Apple verkoopt inderdaad geen appels, maar bij het zien van StatievenOnline.nl klik je niet zo snel door als je een lens, filter of geheugenkaart zoekt.
Als je kijkt bij fotofilter.nl die verkoopt ook niet alleen filters.

Bijdecamera is zeker niet verkeerd, is gemakkelijk te onthouden.
 
Miran
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 juli 2010

Re: Leuke naam voor Camera Producten

05 juli 2011

cameraspecials.nl
 
moncherry
Berichten: 245
Lid geworden op: 22 februari 2011
Locatie: veghel
Contacteer:

Re: Leuke naam voor Camera Producten

06 juli 2011

Dammer moet natuurlijk dapper zijn in mijn stukje tekst!! :lol: wahhaha....

Kun je met 15 jaar een domein naar kopen?
Goh ik kijk er echt van op wat er allemaal kan in NL
 
JeffreyKoopman
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 juli 2011

Re: Leuke naam voor Camera Producten

06 juli 2011

Tuurlijk kan je een domeinnaam kopen, Wanneer je in bezit bent van internetbankieren ofzo dan kan dat gemakkelijk en anders vraag je natuurlijk 1 van je ouders.

Tegenwoordig is het ook al mogelijk om met een Wallie-Card een domeinnaam te kopen.

Ik zit alleen te dubben, Automatische incasso of elke maand overmaken met IDeal.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Leuke naam voor Camera Producten

06 juli 2011

Elke maand? Een domeinnaam hoeft maar 2 tot 10 euro per jaar te kosten. Hoe wil je dat gaan vertalen naar een maandelijks bedrag?
 
moncherry
Berichten: 245
Lid geworden op: 22 februari 2011
Locatie: veghel
Contacteer:

Re: Leuke naam voor Camera Producten

06 juli 2011

Ik denk dat die de hoostings kosten bedoeld.
 
JeffreyKoopman
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 juli 2011

Re: Leuke naam voor Camera Producten

06 juli 2011

Ja klopt, Verkeerd geformuleerd ik bedoelde hier de Hosting.
 
Frans Sijtsma
Berichten: 58
Lid geworden op: 01 juli 2010
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Leuke naam voor Camera Producten

10 juli 2011

cameraadje.nl (cameraad is al bezet helaas)
fotogerei.nl
[url=http://www.lockershop.nl/categorie/lockers.aspx]lockers[/url] en [url=http://www.lockershop.nl/categorie/garderobekasten.aspx]garderobekasten[/url] bestel je bij Lockershop
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Leuke naam voor Camera Producten

10 juli 2011

Tuurlijk kan je een domeinnaam kopen, Wanneer je in bezit bent van internetbankieren ofzo dan kan dat gemakkelijk en anders vraag je natuurlijk 1 van je ouders.

Tegenwoordig is het ook al mogelijk om met een Wallie-Card een domeinnaam te kopen.

Ik zit alleen te dubben, Automatische incasso of elke maand overmaken met IDeal.
Veel hosters kunnen een handtekening vragen van je ouders voor toestemming, (of je moet handlichting hebben om zelf te mogen handelen)
Lees goed de algemene voorwaarden voor eventuele minimale leeftijden bij je keuze van hoster.
en nog een advies, ik snap en begrijp dat je inderdaad zo goed koop mogelijk online wilt zijn.
Maar kijk ook goed naar wat voor bedrijf je gaat, hoelang ze bestaan, hebben ze personeel.
hebben ze een kantoor etc. Heel veel oplichters helaas in de hosting wereld .

en nog een zeer belangrijke, maak elke dag een backup van je hosting. Ga niet blindelings uit dat alles goed is omdat je er voor betaald mbt backups en wees er zeker van dat een domeinnaam na registratie op JOUW naam staat ipv die van de hoster (gebeurt ook veel)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Trader
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 juli 2011

Re: Leuke naam voor Camera Producten

20 juli 2011

Dammer moet natuurlijk dapper zijn in mijn stukje tekst!! :lol: wahhaha....

Kun je met 15 jaar een domein naar kopen?
Goh ik kijk er echt van op wat er allemaal kan in NL
Hallo Moncherry,

Ja op het Internet is veel mogelijk.
Onze zoon heeft op zijn 16de jaar domeinen gekocht en is een bedrijf gestart.
Hij heeft dit via "Handlichting" gedaan.
Dit houdt in dat hij het bedrijf voert voor eigen Rekening en Risico.
Hij mag alles doen wat een andere ondernemer ook doet.
Panden huren, aankopen doen, noem het maar op.

Hij is begonnen met een Internet en Hosting bedrijf.
Dat loopt leuk met klanten in Nederland, Frankrijk en de Verenigde Staten.
Sinds enkele maanden, hij is nu 17 jaar, is hij bezig met het opzetten van een Import- Exportbedrijf en Electronica Webshop.

Natuurlijk kijk ik over zijn schouder mee, ik heb zelf wat bedrijfjes gehad, maar het is allemaal
van hem en beslissingen komen van hem.

Dus verbaas je niet te veel.

Voor Jeffrey:
Gefeliciteerd met je iniatief.
Let goed op je Nederlands wanneer je het officieel in de lucht zet.
Kies ook een betrouwbaar Hosting bedrijf, want nu is het nog om wat bij te verdienen,
maar mogelijk wil jij het later uitbouwen en dan kan veranderen veel geld kosten of op zijn minst wat narigheid.
Veel succes.

Groeten,

Rob
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht