Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
jupiter
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 februari 2011

extra domeinnaam kopen?

18 juli 2011

voor mijn webwinkel heb ik de .nl .be en .eu
Ik was op zoek naar een domeinnaam passend bij 1 van mijn best lopende produkten. Mijn concurent heeft de perfecte naam al in handen. Maar die naam maar dan met 1 letter minder is in het bezit van iemand die daar niets mee doet. Deze persoon wil eventueel verkopen: "doe maar een bod".
Om het verhaal iets duidelijker te maken een verzonnen voorbeeld:
ik verkoop allerlei etenswaren waaronder broodjes.
Mijn concurent heeft de site broodjes.nl maar de site broodje.nl is te koop.

Mijn vraag is nu of het slim is deze te kopen en te linken aan mijn site?
Waarom wel of niet?
En wat zou zoiets waard zijn? Ik kom daar echt niet uit....
 
Arthur
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 januari 2011

Re: extra domeinnaam kopen?

15 augustus 2011

Content is king. Domeinnaam is niet beslissend. Verder afhankelijk van de prijs die de persoon ervoor wil hebben en het goede gevoel dat je bij deze naam krijgt. Leidt dat goede gevoel tot extra performance. Voor de rest niet zo van belang.
 
jupiter
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 februari 2011

Re: extra domeinnaam kopen?

17 augustus 2011

bedankt!

heb tussen mijn post en nu besloten het niet te doen.
Ik scoor dusdanig hoog in google op het zoekwoord dat de domeinnaam het geld niet waard is, en zeker niet wat de eigenaar ervoor wilde hebben :shock: :lol:
Ik hou het lekker zo en ben me nu aan het verdiepen in andere zaken om de concurentie voor te blijven/aan te kunnen :wink:
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: extra domeinnaam kopen?

17 augustus 2011

Misschien wel verstandig om het "lijntje" met de verkoper van de domeinnaam op te houden. Leg een (laag) bod neer en voeg eraan toe dat hij je altijd kan bellen/mailen als hij zich bedenkt. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.