Ook op zoek naar een leuke naam voor doopsuiker webshop

1
Hey,

Momenteel zijn we druk bezig met het opstarten van een doopsuiker webshop met originele doopsuikertjes. Later willen we ook originele baby must haves en andere handige kraamgeschenkjes aanbieden.
Het enige waar we (voorlopig) vast zitten is de naam...
Ik dacht aan "Hoera boontjes!". Maar die vindt mijn partner niet zo geweldig, hoewel hij geen beter alternatief weet :roll:

Misschien is het toch ook beter om een aparte shop te maken, zodat de doopsuikertjes en kraamgeschenken gescheiden aangeboden worden? Aangezien beide een ander publiek aantrekt. De ene zijn zwanger, en de andere gaan op kraambezoek... Dat maak een geschikte naam zoeken al veel makkelijker vind ik.

Een vriendin vond iets met kadee/ dragee er in wel leuk klinken. Maar dat zegt mij dan weer niets.
En ik wil me niet vast staren op een naam als biancassuikerbonen ofzo... Dat klinkt helemaal niet origineel. Het moet iets zijn dat leuk klinkt en makkelijk blijft hangen.

Afin suggesties zijn van harte welkom :D
Alvast bedankt om even mee je hoofd te breken!

Groetjes,
Bianca

Re: Ook op zoek naar een leuke naam voor doopsuiker webshop

2
biancib schreef:Misschien is het toch ook beter om een aparte shop te maken, zodat de doopsuikertjes en kraamgeschenken gescheiden aangeboden worden? Aangezien beide een ander publiek aantrekt. De ene zijn zwanger, en de andere gaan op kraambezoek... Dat maak een geschikte naam zoeken al veel makkelijker vind ik.
Een voordeel van een combo is wel weer dat je klanten langer aan je kunt binden en de kans op herhalingsaankopen van terugkerende bezoekers groter wordt. Wat ook nog kan, is drie webshops opstarten voor A, voor B en voor A+B.
biancib schreef:Een vriendin vond iets met kadee/ dragee er in wel leuk klinken.
Mij doet dragee te veel denken aan een hoestpastille.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Ook op zoek naar een leuke naam voor doopsuiker webshop

9
Wil schreef:Wat te denken van "heilig boontjes"? Wellicht in dit verband wel grappig, in de zin van pas geboren/onschuldig.
Is een leuke maar de kans is groot dat je niet zoveel herhalingsaankopen hebt maar het vooral moet hebben van nieuwe klanten en dan zou ik toch neigen naar iets vindbaars. Kraamboontjes.nl is trouwens nog vrij maar ik heb hier nog nooit over gehoord.

Zou ik eerder kiezen voor uhm kraamtraktatie.nl of kraamtraktaties.nl.
Nu op mijn weblogs:

Re: Ook op zoek naar een leuke naam voor doopsuiker webshop

10
biancib schreef:Geven ze dan in Nederland geen suikerbonen? Enkel beschuit met muisjes
Heb ook nog nooit van suikerbonen gehoord en woon in Breda (dus ben praktisch een Belg ;)).
Beschuit met muisjes is hier normaal, heb nog nooit iets anders gehad.

Bij boontjes moet ik inderdaad denken aan groenten, bleh :)

Re: Ook op zoek naar een leuke naam voor doopsuiker webshop

12
Wouterjan schreef:Ik heb ook nog nooit iets anders meegemaakt dan beschuit met muisjes.
Bij ons derde kind had ik mijn buik er vol van, figuurlijk dan.

Maar dit is wel interessant voor de marketing: doe eens iets anders dan die eeuwige beschuit met muisjes! Misschien kun je met Vlaamse suikerbonen wel een nieuwe trend zetten in Nederland...
StoreCore.io

Re: Ook op zoek naar een leuke naam voor doopsuiker webshop

15
Als Belg vind ik het maar niets, al die websites met het woord "kraam" in. (zijn er toch wel veel)
Doet me aan het ziekenhuis denken + ouderwets.
Als kersverse papa mag ik toch bij de kenners horen :P

Een grote concurrent in België met een leuke naam is suikerdraakje.be
Dus misschien dan maar een naam met "boon" erin, om niet teveel hetzelfde te zijn.

deze vind ik wel goed voor België:
boonappetite (boon ipv bonne = goed / appetite = smakeleijk / petite = klein-baby)

En nog wat:

huisjeboompjeboon
huisjeboontjebeestje
boontjehebben
belleboon
babyboon
Bonneboon

Re: Ook op zoek naar een leuke naam voor doopsuiker webshop

16
@Veke Boonappetit(e) lijkt me een heel leuke naam! Ook huisjeboompjeboontje. Maar ik zou er dan huisjetuintjeboontje van maken Je hebt me echt op goeie iddeën gebracht

Ja bij ons in België komt 'kraam' nogal ouderwets of 'goedkoop' over...
Net als boontje bij jullie doet denken aan de groenten :D
Bij ons zijn het ook groenten hoor, maar in de context begrijpt iedereen wel dat het om suikerbonen gaat.
Ook een goed idee om suikerbonen te lanceren in Nederland! Daar zijn ze vast ook wel eens op zoek naar iets nieuws en origineels.