Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
BeOriginal
Berichten: 186
Lid geworden op: 13 februari 2011
Contacteer:

Domeinnamen ook vastleggen als handelsnaam?

15 september 2011

Ik heb onlangs een paar domeinnamen geregistreerd, welke tevens sterke handelsnamen zijn.
Ik heb de domeinnamen in bezit, is het verstandig ook de handelsnaam te registreren bij KVK? Uiteindelijk verkoop ik ze weer.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Domeinnamen ook vastleggen als handelsnaam?

15 september 2011

Vaak wel, maar het hangt ervan af. Als je uitsluitend onder de naam Example.nl deelneemt aan het handelsverkeer, is inschrijving in het handelsregister formeel verplicht. Is het meer Example.nl is een site van NewCo BV, dan volstaat de inschrijving van NewCo.

Tweede goede reden is dat het handelsregister een zekere bescherming biedt. Als je Example.nl inschrijft en Example duidelijk onderscheidend is, wordt het voor anderen moeilijk Example in te schrijven of te deponeren als Benelux-merk. Formeel kun je niet direct aan de inschrijving in het handelsregister rechten ontlenen (bij de KvK zitten ze ook wel eens te slapen), maar het helpt wel als je kunt aantonen dat je een naam al sinds een bepaalde datum gebruikt.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Domeinnamen ook vastleggen als handelsnaam?

15 september 2011

Is ook afhankelijk van de naam. Als het een omschrijvende naam is (theezakje.nl of wasmachines.nl) dan is de reden (en mogelijkheden) van registreren een stuk kleiner. Als je naam GOOGLE of YAHOO! is en je hebt die namen vastgelegd en denkt dat ze echte pareltjes zijn, go for it!
 
Wouterjan
Berichten: 596
Lid geworden op: 10 juni 2011
Contacteer:

Re: Domeinnamen ook vastleggen als handelsnaam?

15 september 2011

Ik heb mijn domein naam ook gewoon als handelsnaam.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht