Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
japie123
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 januari 2011
Locatie: Nieuwleusen

oude bedrijfnaam houden of een nieuwe bedrijfsnaam verzinnen

30 september 2011

Ik zit een beetje met een dilemma,

Ik heb de volgende website: wijn**bestellen**.org en ik zit er over te denken om een nieuwe naam te registeren omdat dit niet echt een geschikte domeinnaam is voor een bedrijf en ik heb alleen de extensie .org in mijn bezit van deze domeinnaam

Is het slim om een nieuwe bedrijfsnaam te bedenken en alle extensies dan registeren en dan de website over te plaatsen op de nieuwe domeinnaam?

Graag hoor ik jullie mening!

Alvast bedankt
 
Wouterjan
Berichten: 596
Lid geworden op: 10 juni 2011
Contacteer:

Re: oude bedrijfnaam houden of een nieuwe bedrijfsnaam verzi

30 september 2011

Hoe lang heb je de huidige naam al in gebruik? Heb je al naamsbekendheid?

Ik zou denk ik wel als het kan op een andere domein over gaan, zeker als het nu nog maar net online is.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: oude bedrijfnaam houden of een nieuwe bedrijfsnaam verzi

30 september 2011

Op zich is het altijd goed om in elk geval de .nl te hebben, want mensen zetten uit zichzelf altijd .nl achter een domeinnaam. Je zal dus meer terug kerende klanten hebben als je een .nl domeinnaam hebt.

Even een andere vraag. Waarom je domeinnaam hier tussen sterretjes zetten, maar heb je hem wel voluit in je signature staan?
 
japie123
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 januari 2011
Locatie: Nieuwleusen

Re: oude bedrijfnaam houden of een nieuwe bedrijfsnaam verzi

30 september 2011

de huidige domeinnaam heb ik nu 4 maanden online.

Dus jullie zeggen dat het slim is om een andere bedrijfsnaam te registeren?

Wouter: Ik dacht dat anders klanten zullen zien dat ik mijn domeinnaam wil veranderen, maar zit net te bedenken dat dat niet uit maakt. Dus er is niet echt een reden voor dat ik het met sterretjes heb vermeld.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: oude bedrijfnaam houden of een nieuwe bedrijfsnaam verzi

30 september 2011

Als je van het non-profit .org af wilt maar dicht bij het origineel wilt blijven: bijvoorbeeld wijn-bestellen.eu en wijn-inkopen.nl zijn nog vrij.
 
japie123
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 januari 2011
Locatie: Nieuwleusen

Re: oude bedrijfnaam houden of een nieuwe bedrijfsnaam verzi

30 september 2011

Ja dat is opzich ook wel een goed idee, maar ik zat zelf meer aan een bedrijfsnaam te denken wat met wijn heeft te maken maar wat je ook makkelijk onthoud: zoiets als 123wijn.com.
 
trashydiva
Berichten: 113
Lid geworden op: 30 oktober 2010
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: oude bedrijfnaam houden of een nieuwe bedrijfsnaam verzi

05 oktober 2011

Ik vind 123wijn eerlijk gezegd nogal goedkoop klinken :|

Is het geen idee om bijv. een bepaalde wijnterm ofzo in de url te verwerken? Of iets wat ermee te maken heeft.
 
scw
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 september 2011

Re: oude bedrijfnaam houden of een nieuwe bedrijfsnaam verzi

06 oktober 2011

Koppel gewoon een tweede naam naast deze naam.

Opzich qua google maakt een .org niet zoveel uit. Url's met een .nl/.com/.net en .org zijn prima voor Nederland alle anderen niet. Echter is het wel zo dat een NET, .ORG minder aantrekkelijk zijn voor consumenten om op te klikken. Even als de gewoonte van uw klanten om er .NL of .COM er achter te zetten.

Belangrijk zijn twee dingen om klanten te trekken en te behouden, en dat zijn:

Vindbaarheid
Uitstraling

Vindbaarheid bij Google. Focus op uw zoekwoorden, waarbij u bij Google bovenaan wilt komen te staan. Richt je op max 20 zoekwoorden en zorg dat deze terug komen. Daarnaast zijn er nog 150 andere factoren die voor Google belangrijk zijn zoals: linkbuilding, content verversen, leeftijd ect.

Uitstraling. Ziet jouw site er niet gelikt uit en je hebt een .org website, dan is je conversie erg laag. Mensen vertrouwen het niet. Hierbij kan openheid van uw bedrijfs en contact gegevens iets helpen, maar niet veel. Een klant heeft minder dan 5sec. nodig, om het gevoel van betrouwbaar of niet betrouwbaar te hebben. Uitstraling telt dus zwaar.

Spam weggehaald
 
japie123
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 januari 2011
Locatie: Nieuwleusen

Re: oude bedrijfnaam houden of een nieuwe bedrijfsnaam verzi

11 oktober 2011

Ik heb vrienden/familie ook even gevraagd en ik ben uiteindelijk op de volgende naam gekomen:

Lavinos.nl

Nu ben ik alleen nog een leuke slogan nodig, heb wat woorden op papier gezet en heb het volgende

Lavinos.nl

Slurp, Proef, Geniet Lavinos.nl

Wat is jullie mening op deze slogan of weten jullie wat beters.

Graag hoor ik jullie menig
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: oude bedrijfnaam houden of een nieuwe bedrijfsnaam verzi

11 oktober 2011

Slurp, Proef, Geniet Lavinos.nl
Met Slurp zou ik voorzichtig zijn, want vooral de nieuwsbrief van Slurp is "wereldberoemd in Nederland" en dan is het een beetje pronken met andermans veren.
 
japie123
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 januari 2011
Locatie: Nieuwleusen

Re: oude bedrijfnaam houden of een nieuwe bedrijfsnaam verzi

11 oktober 2011

Met Slurp zou ik voorzichtig zijn, want vooral de nieuwsbrief van Slurp is "wereldberoemd in Nederland" en dan is het een beetje pronken met andermans veren.
Ik kende deze nieuwsbrief hiervoor nog niet, maar dan is deze slogan inderdaad niet goed.

Ruik, Proef en Geniet Lavinos.nl

Dat zou dat beter zijn naar mijn idee
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: oude bedrijfnaam houden of een nieuwe bedrijfsnaam verzi

11 oktober 2011

Het bekt ook lekkerder dan slurp.
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: oude bedrijfnaam houden of een nieuwe bedrijfsnaam verzi

11 oktober 2011

Wijn slurp je soms ook vandaar :P
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: oude bedrijfnaam houden of een nieuwe bedrijfsnaam verzi

11 oktober 2011

Ik zet eigenlijk automatisch .com erachter. Dus dat .nl gaat niet voor iedereen op.

Daarnaast, zoals al eerder verteld, moet je gewoon verschillende onderwerpen afwegen. Je naamsbekendheid etc.

Maar je zou altijd je .org domein kunnen doorlinken naar je nieuwe url. Dan heb je eigenlijk het gehele probleem opgelost en gaan de mensen, die jou kennen als wijn--.org toch naar je nieuwe website omdat ze daar automatisch naar worden doorgelinkt.

edit: ik zie dat het allemaal al in orde is gemaakt. ;)

Super leuke naam Lavinos! Succes!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht