Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
trashydiva
Berichten: 113
Lid geworden op: 30 oktober 2010
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Vraag over naamsgeving webwinkel

04 oktober 2011

Ik kon niet zo snel een antwoord vinden, maar ik kreeg gisteren een mail van een webwinkel, die stelde dat ik mijn naam zou moeten aanpassen omdat dit teveel op hun naam zou lijken.

Mijn webwinkel heet FAIRyFAIR en zij heet FAIRyGOOD. Qua hoofdletters etc. lijkt het er idd. misschien wat op, maar ik vind het toch wel een heel andere naam, maar ok, ze zegt dat ik die hoofdletters moet veranderen in kleine letters oid. en dat ze ook niet blij is met mijn naamkeuze.

Nu is het in fairtrade webwinkelland niet echt gek als je een naam met "fair" begint, daar zijn er wel meer van, dus ik denk dat het probleem vooral ligt in de hoofdletters met y ertussen.

Ze geeft aan ook aangesloten te zijn bij een europees overkoepelend orgaan (zo uit mijn hoofd, want ik kan hier niet bij mijn webmail).

Mijn vraag is nu; dien ik hieraan te voldoen, en/of hoe kan ik nagaan of zij dit inderdaad kan eisen?

Ze kreeg dit trouwens van een leverancier te horen, wat mij een beetje opvallend leek, want ik ben een goede klant van die leverancier en heb hier niks over vernomen, maar ja...

Een heel erg probleem is het voor mij niet, zeker omdat ik de winkelnaam toch binnen nu en 2 jaar wil veranderen, maar ik hou niet zo van dreigmailtjes :|
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vraag over naamsgeving webwinkel

04 oktober 2011

Het overkoepelende orgaan, die hier wat over te zeggen heeft is http://www.boip.int Een registratie daar geeft inderdaad bepaalde rechten over het gebruik van een (merk)naam. Ik snap je punt rond het woord fair. Wat daar exact de juridische grenzen zijn weet ik niet, als er inderdaad een merknaam bestaat en je toch je naam wilt veranderen, zou ik die keuze nu inderdaad versneld uitvoeren.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Vraag over naamsgeving webwinkel

04 oktober 2011

inderdaad heeft fairygood de naam gedeponeerd en wat belangrijker is ook de schrijfwijze in het beeldwerk met FAIRyGOOD.

Dus denk ik dat ze een punt heeft. Je hoeft niet de naam veranderen, maar wel de schrijfwijze.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht