Re: verkoop zalandoschoenen.nl (18.100 zoekresultaten per ma

2
Hoe zou de merkhouder er op reageren? En denk je niet dat deze naam makkelijk door hun te claimen is? Het is letterlijk hun handelsnaam en wat ze verkopen. Ik zou er niet aan beginnen..

Verder is het vreemd dat je bij het ene bericht afsluit met Coen Waldstra, en hier met Willem Naber. Hoe zit dat precies?

Re: verkoop zalandoschoenen.nl (18.100 zoekresultaten per ma

3
Wouter Hol schreef:Hoe zou de merkhouder er op reageren? En denk je niet dat deze naam makkelijk door hun te claimen is? Het is letterlijk hun handelsnaam en wat ze verkopen. Ik zou er niet aan beginnen..

Verder is het vreemd dat je bij het ene bericht afsluit met Coen Waldstra, en hier met Willem Naber. Hoe zit dat precies?
Coen waldstra is een typ fout, walstra moet het zijn. Hij is mijn collega vandaar. Niks raar aan.


het is maar net wat je er mee gaat doen. Je kan er een mooie affiliate site van maken, waarbij de producten van zalando zelf staan. Jij blij, zij blij.

Met een cratieve geest kom je heel ver, zonder problemen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: verkoop zalandoschoenen.nl (18.100 zoekresultaten per ma

9
Naast de wet geldt bij veel TLD's vaak nog een privaatrechtelijke regeling. Bij een .nl-domeinnaam zoals deze is dat Geschillenregeling van de SIDN. Zalando hoeft zich niet op wet (rechter) te beroepen, maar kan ook aansturen op een domeinnaamconflict (mediation):
Geschillenregeling SIDN schreef:Artikel 2. Op welke gronden kan een vordering worden ingediend?

2.1. Eisen kunnen worden ingediend door iedereen die gemotiveerd stelt dat:

a. een domeinnaam identiek is aan of zodanig overeenstemt dat er verwarring kan
ontstaan
met een:

I. naar Nederlands recht beschermd merk of handelsnaam waarvan eiser
rechthebbende is; dan wel

II. een in een Nederlandse gemeentelijke basisadministratie geregistreerde
persoonsnaam, dan wel een naam van een Nederlandse publiekrechtelijke
rechtspersoon of een naam van een in Nederland gevestigde vereniging of
stichting waaronder eiser duurzaam aan het maatschappelijke verkeer deelneemt;
en

b. de domeinnaamhouder geen recht heeft op of legitiem belang heeft bij de
domeinnaam; en

c. de domeinnaam te kwader trouw is geregistreerd of wordt gebruikt.
Als een Zalando schoenen verkoopt, is een zalandoschoenen.nl volgens mij wel verwarrend te noemen. Daarom heb je immers maandelijks zoveel bezoekers...
StoreCore.io

Re: verkoop zalandoschoenen.nl (18.100 zoekresultaten per ma

10
Over 2.1.a bestaat jurisprudentie welke aangeeft dat de verwarring alleen ontstaat als er niet duidelijk gemaakt word dat de site niet van het merk zelf is en/of er naast producten van het merk ook producten van een ander merk verkocht worden.

zie ook:

http://blog.iusmentis.com/2009/12/09/me ... in-je-url/

let op: dit is alleen voor .nl domeinen

voor bijvoorbeeld .com domeinen kan het anders liggen omdat er een ander recht aan ten grondslag ligt.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: verkoop zalandoschoenen.nl (18.100 zoekresultaten per ma

11
Zijn er dan nog mensen die zalandoschoenen.nl of .com wilt kopen?

of is er iemand die wilt mee denken wat ik er mee kan gaan doen? zonder dat ik op elk moment een juridische brief kan verwachten?

Affiliate is dat uitgesloten of zou ik wel de affiliate producten van zalando erop mogen zetten?

Mag ik er een totaal ander product op zetten, bijvoorbeeld lounge banken of barbecues?


Zijn er nog mensen met goede ideeën voor mij?


groeten

Re: verkoop zalandoschoenen.nl (18.100 zoekresultaten per ma

13
eentje schreef:Je mag er alleen maar iets met zalando mee doen... dus een affiliate site zou kunnen als zalando dat aanbied.. (geen idee namelijk).

Barbecue's etc. dan heb je denk ik binnen 48 uur een aangetekend schrijven van een advocaat.

dan laten we de barbecues maar even buiten staan.


heeft iemand nog andere suggesties, want anders ga ik met affiliate aan de gang