Op zoek naar andere naam voor kinderkleding webshop

1
Hallo allemaal,

Na echt heel lang nadenken had ik de goede naam voor mijn webshop gevonden: Liever stoer. Domeinnaam was ook nog vrij dus prima. Echter bij de KVK bleek dat er al een webshop is met de naam liever EN stoer. Wel dus iets anders maar aangezien ze ook kinderkleding verkopen niet erg handig.

Het is dus beter om een andere naam te bedenken en het liefst al voor mijn webshop begint te lopen.
Ik kom er alleen dus niet uit.
Liever stoer is eigenlijk alles zeggend wat ik wil. Het gaat om kinderkleding van baby tot eind bassisschool. De kleding is stoer, hip en soms ook wel lief maar dan op de stoere hippe manier ( dus geen nijntjes, beertjes enzo).
Ik wil ook die uitstraling op mijn site hebben. De naam moet ook zo breed zijn dat ik in de toekomst meer kan verkopen dan enkel kleding voor kinderen. Dus geen naam met directe verwijzingen naar kleding en/of kinderen.
Veel bestaat natuurlijk al, of het domein is duur te koop.

Ik hoop dat iemand een idee heeft?

Re: Op zoek naar andere naam voor kinderkleding webshop

3
Probeer een beetje te brainstormen. Neem een groot vel papier of schoolbord oid. Schrijf alles wat er in je opkomt op, ook niet zo geschikte namen. Die namen kunnen namelijk ook weer inspiratie bieden tot betere namen.

Je wilt voornamelijk stoer zijn, weet je ook andere woorden die dat kunnen uitdragen: Stoer, cool, groot, meesterlijk, vet, onwijs.
Hetzelfde moet kunnen met liever: beter, goed, geschikter. Of meer op "lief" gericht: schattig, aardig, braaf.

Brengt dat een beetje inspiratie? Succes!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Op zoek naar andere naam voor kinderkleding webshop

5
Bedankt voor de reacties!!

Brainstormen enzo doe ik natuurlijk al zo lang.....
Liever groot is op zich leuk al ligt de nadruk dan op groot. Ook als je liever groot op google intyp krijg je veel links met grotere borsten etc etc. Niet echt iets om mee geassocieerd te worden.

Dingen als lief leuk en hip en in die strekking ook al aan gedacht maar daar zijn al veel webshop in ( of iig met die woorden)
Het is moeilijk....het hoofd ook niet iets in de trant van liever stoer qua woorden te zijn. Andere soort namen zijn ook goed. Veel bestaat al of wat er al op lijkt. Namen van kinderliedjes , figuurtjes dat soort dingen zijn bv ook al populair.

Re: Op zoek naar andere naam voor kinderkleding webshop

6
Ondertussen al van degene die deze naam met het woord EN ertussen heeft verzoek gehad mijn naam te wijzigen ivm zelfde handelsnaam.

Ik vind het niet dezelfde handelsnaam ik bedoel nml liever stoer...zonder de EN kan je het lezen als : ik ben liever stoer.
Ik twijfel nog een beetje over liever groot. Hij is opzich leuk en de domeinnaam nog vrij. Ik wil alleen niet geassocieerd worden met borst en penisvergrotingen ( als je googled kom je daar uit)

Ik zit nu te denken aan :
-het stoere bijtje
- cool bee