12 april 2012
Volens mij is het al beantwoord, maar direct namen kopiëren is inderdaad verboden.
Ik ben van mening dat je 3 punten moet aanhouden;
1. Unieke naam: Het is altijd fijn om een bekende naam te hebben, zo vinden klanten je eerder. Maar je zal altijd gezien worden als "de kopie van". Een unieke naam kost iets meer moeite, maar als je product beter is, dan is de andere naam ook niet van belang.
2. Unieke vormgeving: Het is verboden om (in grote mate) de vormgeving te kopiëren van je directe of indirecte concurrenten. Qua vormgeving is het van belang om te onderzoeken welke vormgeving het beste aanslaat. Let hierbij op gemakvriendelijkheid en functionaliteit (kan de klant zijn of haar behoefte vinden en eventueel toepassen op de site).
3. Unieke dienstverlening: Of je product uniek is of niet, dat is tegenwoordig niet het aller belangrijkste. Het is vooral belangrijk dat je betere service hebt dan je concurrenten, een betere nazorg, voorwaarden of bijvoorbeeld maatschappelijk verantwoord.
Het zijn voor de hand liggende tips, dat weet ik. Maar houd er wel rekening mee.