Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
KVH
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 februari 2012

Mag deze domeinnaam?

04 februari 2012

Ik wil graag een webshop beginnen,maar vraag me af of deze naam mag. Laten we zeggen dat het 'Appel' heet. Er bestaat een http://www.appel.com, en het merk 'appel' is op boip geregistreerd in Europa (eigenaar zit zelf in canada).
Zou ik nu mijn website http://www.appels.nl mogen noemen?
Dus met een S erachter.
Misschien een stomme vraag hoor, maar ben echt nog in de begin fase..
Alvast bedankt.
 
@noukbos
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 november 2011
Contacteer:

Re: Mag deze domeinnaam?

04 februari 2012

Appels.nl bestaat al ;-)
Zit je sowieso bij zo'n domeinnaam niet in de knoop met Apple en hun tentakels..?
 
KVH
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 februari 2012

Re: Mag deze domeinnaam?

04 februari 2012

Het merk/domein naam is niet echt 'appels' ik gaf het enkel op als voorbeeld.
Het is een unieke naam met de s erachter. Echter zonder S is deze dus al geregistreerd.
Ik vraag me dus af of ik hier problemen mee zou kunnen krijgen.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Mag deze domeinnaam?

04 februari 2012

Als er geen verwarring kan ontstaan tussen jou en de bestaande site dan mag dat prima.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
KVH
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 februari 2012

Re: Mag deze domeinnaam?

04 februari 2012

Het is een bedrijf in Amerika/Canada.
Het lijkt me dat ik er alleen een probleem mee kan krijgen indien ik internationaal ga?
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Mag deze domeinnaam?

04 februari 2012

Nee, je kan er al problemen mee krijgen als zij internationaal zijn en/of als er verwarring kan ontstaan tussen jullie.

Als je hetzelfde doet als wat zij doen dan zou ik er niet mee beginnen onder die naam. Je kan dan beter http://www.peer.com nemen.
 
@noukbos
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 november 2011
Contacteer:

Re: Mag deze domeinnaam?

05 februari 2012

Appels.nl bestaat al ;-)
Sorry ,die opmerking in je beginpost over het hoofd gezien :)
'Peer' lijkt me dan inderdaad beter, om verwarring te voorkomen.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag deze domeinnaam?

15 februari 2012

Alleen een andere letter gaat je niet ver brengen. Filipsverlichting.nl gaat bijvoorbeeld problemen opleveren. Het werkt iets technischer, met regio's, klassen en mogelijke verwarring bij je doelgroep. Bij twijfel kun je het beste informeren bij een van de vele merken-adviesbureaus.
 
Corduroyfinance
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 december 2011
Locatie: Zandvoort
Contacteer:

Re: Mag deze domeinnaam?

12 april 2012

Volens mij is het al beantwoord, maar direct namen kopiëren is inderdaad verboden.

Ik ben van mening dat je 3 punten moet aanhouden;
1. Unieke naam: Het is altijd fijn om een bekende naam te hebben, zo vinden klanten je eerder. Maar je zal altijd gezien worden als "de kopie van". Een unieke naam kost iets meer moeite, maar als je product beter is, dan is de andere naam ook niet van belang.
2. Unieke vormgeving: Het is verboden om (in grote mate) de vormgeving te kopiëren van je directe of indirecte concurrenten. Qua vormgeving is het van belang om te onderzoeken welke vormgeving het beste aanslaat. Let hierbij op gemakvriendelijkheid en functionaliteit (kan de klant zijn of haar behoefte vinden en eventueel toepassen op de site).
3. Unieke dienstverlening: Of je product uniek is of niet, dat is tegenwoordig niet het aller belangrijkste. Het is vooral belangrijk dat je betere service hebt dan je concurrenten, een betere nazorg, voorwaarden of bijvoorbeeld maatschappelijk verantwoord.

Het zijn voor de hand liggende tips, dat weet ik. Maar houd er wel rekening mee.
http://www.corduroyfinance.com

Accounting, Law, IT and Marketing
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht