Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
hurdledurdle
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 januari 2012
Contacteer:

lijkende domeinnamen

11 april 2012

Zou ik in problemen kunnen komen met de volgende domeinnaam

bike-a-day.nl

vs.

bike2day.nl

Beide zijn fictieve namen.

Wel een directe concurrent van elkaar.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: lijkende domeinnamen

11 april 2012

Ja... denk het wel. (is aan de rechter om een definitief antwoord te geven) maar ik zou me kunnen voorstellen dat een rechter zegt dat het misleidend is.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: lijkende domeinnamen

13 april 2012

Lees dan dit topic er maar op na. Vrijwel dezelfde vraag.
 
CloudCart
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 april 2012

Re: lijkende domeinnamen

16 april 2012

Als je gaat inschrijven bij de kvk zal er door hun ook gekeken worden naar soortgelijke namen. Als er dan een inschrijving naar voren komt met een soortgelijke naam, zal je je hiermee niet in kunnen schrijven. Overigens kun je de webshop natuurlijk onder een andere "handelsnaam" draaien, maar het lijkt me ook niet verstandig een naam te kiezen die bijna gelijk is aan die van een concurrent.
www.cloudcart.nl - Uw eigen webwinkel in een handomdraai!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: lijkende domeinnamen

17 april 2012

Als je gaat inschrijven bij de kvk zal er door hun ook gekeken worden naar soortgelijke namen.
Dat klopt.
Als er dan een inschrijving naar voren komt met een soortgelijke naam, zal je je hiermee niet in kunnen schrijven.
Maar dat klopt niet. De KVK zal het hoogstens opnoemen, tenzij je jezelf echt Coca Cola inc. of Google BV zal willen noemen. Het is niet de plicht van de KVK om een handelsnaam onderzoek te doen. Dat is de plicht van de ondernemer.

Als voorbeeld, zoek eens op slagerij De Vries in het register. Er zijn tientallen slagerijen De Vries in Nederland. Geen enkel probleem.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht