Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Roxy
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 oktober 2010

Doorstart --> Nieuwe naam

08 augustus 2012

Ik ga een soort doorstart maken met m'n webwinkel. Het is in eerste instantie uit hobby ontstaan en destijds heb ik totaal niet nagedacht over een goede bedrijfsnaam. Dat is op dit moment Sieradenwinkel Georgette. Georgette is mijn voornaam. Nu wil ik dit veranderen, omdat ik ook andere producten wil inkopen, die niet onder de categorie sieraden vallen.
De webwinkel zal onder andere sieraden, tassen, sieradenrekjes, portemonnee's, horloges, nagellak, en decoratie artikelen gaan verkopen, met daarbij ook seizoensgebonden artikelen. Meer richting een cadeaushop dus.

Ik vind het lastig om een goede, pakkende naam te bedenken, die ook nog eens de hele lading dekt. Ik zou Sieradenwinkel weg kunnen halen, maar ik vraag me af of dat handig is én of het aantrekkelijk is. Zouden jullie eens mee willen denken? Hebben jullie tips?
 
Roxy
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 oktober 2010

Re: Doorstart --> Nieuwe naam

12 augustus 2012

Ik denk dé naam gevonden te hebben. De naam bestaat uit twee woorden, als je dit aan elkaar typt als webadres, bestaat deze al. Echter kom ik dan op een website die totaal iets anders doet dan ik. Daarom dacht ik, waarom niet http://www.woord1-woord2.nl, dus met een streepje ertussen. Nu vraag ik me alleen af wat voor invloed dat heeft op zoekmachine's. Heeft iemand enig idee?
 
Rob Pater
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 augustus 2012
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Doorstart --> Nieuwe naam

12 augustus 2012

Hallo,

Streepjes zijn volgens mij altijd goed, want Google ziet dan juist al twee aparte woorden.
Dus ik zou het gewoon doen. Heb mijn eigen naam ook niet zo, misschien ga ik dit in de toekomst nog wel veranderen
Groet Rob,
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Doorstart --> Nieuwe naam

13 augustus 2012

Google is slim genoeg om URL's samengesteld uit meerdere zoekwoorden te lezen. Een domeinnaam met een streepje terwijl die zonder streepje al in gebruik is zie ik als een nadeel. Mocht iemand willen terugkeren en het streepje vergeten zijn ben je ze kwijt. Ik zou nog even verder brainstormen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Zoektermen.nl
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 februari 2010
Contacteer:

Re: Doorstart --> Nieuwe naam

23 augustus 2012

Als je een streepje er tussen zou zetten, dan zou ik ook het domein claimen zonder streepje. Het domein zonder streepje verwijzen naar het domein met streepje. Voor de vindbaarheid maakt het niet uit.

Je huidige webwinkel heeft reeds backlinks, bekendheid en (Google) historie opgebouwd. Zonde om dat overboord te gooien. Je kan deze webwinkel behouden en daarnaast een tweede bredere webwinkel openen.

Een nieuwe naam kan b.v. zijn: kadoshop-Georgette of kadowinkel-Georgette. Of b.v. je initialen in combinatie met een variant van (web)shop/winkel.
http://www.zoektermen.nl webmarketing bureau Breda
http://www.seomarktplaats.nl matcht opdrachtgevers met opdrachtnemers
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht